Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

21 uren geleden, Spawn999 zei:

The Zero Theorem zou je dan ook goed smaken ;). Niet zo goed als Brazil, maar ik heb ervan genoten :)

 

 

Gilliam is een mixed lot. Zeer goeie: Twelve Monkeys, Brazil, Time bandits. Maar ook (voor mij) mindere zoals Fear and Loathing, Fisher King, Tideland.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gisteren Resident Evil -The Final Chapter binnengehaald. De vorige films in die zombie franchise die ik een jaar of 2 geleden zag, bevielen me wel. Die laatste had ik nog niet gezien.

Maar na een twintigtal minuten heb ik het boeltje stopgezet. Bagger.

Link naar reactie

"The First Purge"

 

Alle begin is moeilijk maar er valt ook wat te zeggen over het het einde... "The First Purge" begon interessant en had alles in huis voor een supergoeie thriller...

En dan laat iemand zijn broek zakken om over de sfeer te schijten en eindigt het als een banale actiefilm die net zo spannend is als de elastiek van mijn allerslechtste onderbroek... 

Bweuk.

Link naar reactie
Op 8/3/2018 om 08:44, Spawn999 zei:

Yep maar hij heeft er ook aardig wat gemaakt ;)

 

Audition is ook een aanrader :)

Gisteren Terraformars gezien. Dat was een leuke film: manga superheroes. Het is natuurlijk heel onnozel, maar toch origineel.

 

En die wordt ook weer met een miserabele score bedacht op Imdb. Heel raar. Marvel en DC fans overraten systematisch verfilmingen en Manga liefhebbers downraten massaal manga verfilmingen...

 

 

Link naar reactie

Daarom dat ik de scores op IMDB niet vertrouw.

 

OT:

 

"Shin Godzilla"

 

De laatste Japanse Godzilla en bijzonder charmante onzin die hulde brengt aan De Man In Het Rubberen Pak. Het deed wel deugd dat de aanpak meer weg had van een politiek drama dan van een actiefilm. Erg genietbaar.

 

"Blue Velvet"

 

.Dit gaat me mijn reputatie kosten, of wat er nog van overblijft, maar David Lynch is de meest overroepen regisseur ooit. Wazige scripts waar kop noch staart aan valt vast te knopen, geforceerde dialogen, ééndimensionale amorfe freaks die voor "personages" moeten doorgaan, acteurs die geen jota van het script begrepen hebben en DAT ONTIEGELIJK TRAGE KUTTEMPO VAN HEM ALTIJD!
"Blue Velvet" was een marteling om naar te kijken. Steek Wiseau in de film en je krijgt een film die "The Room" doet lijken op "I, Claudius".

Link naar reactie
Op 8/7/2018 om 12:12, IvoVWS zei:

"Blue Velvet"

 

.Dit gaat me mijn reputatie kosten, of wat er nog van overblijft, maar David Lynch is de meest overroepen regisseur ooit. Wazige scripts waar kop noch staart aan valt vast te knopen, geforceerde dialogen, ééndimensionale amorfe freaks die voor "personages" moeten doorgaan, acteurs die geen jota van het script begrepen hebben en DAT ONTIEGELIJK TRAGE KUTTEMPO VAN HEM ALTIJD!
"Blue Velvet" was een marteling om naar te kijken. Steek Wiseau in de film en je krijgt een film die "The Room" doet lijken op "I, Claudius".

Hehehehehe succes met Lost Highway, Mulholland Drive en vooral Inland Empire :D

 

giphy.gif.976e74c7ce696f618f2374bfdd339436.gif

Link naar reactie

De soundtrack was de enige reden waarom ik heel even geïnteresseerd was in "Lost Highway" maar voor de rest... Bweuk. De Mystery Man is eigenlijk zo'n beetje de bevestiging dat een Lynch-film geen personages heeft maar freaks. Zie ook "Eraserhead" die ik niet tot het einde kon uitzitten.

Link naar reactie

Blue Velvet maakte een serieuze indruk op mij toen ik 14 was. Ik keek die trouwens met mijn moeder naast mij in de zetel, geen goede keus... :D

 

Lost Highway enkele maanden geleden gezien, en die sprong toen direct in mijn top 20. Ik vond dat een prachtige film die speelde met de kenmerken van neo-noir. Elke scène was een prachtig staaltje van intesiteit.

 

Voor de duidelijkheid, ik wil niet zeggen dat Ivo fout is in zijn afkeur voor Lynch. Iedereen heeft wel van die klassiekers waar ze niks mee kunnen, en moet dat openlijk kunnen zeggen zonder "schrik" te hebben voor zijn reputatie.

Link naar reactie

Ben de DC Comics en Marvel franchises aan het (her-)bekijken.

 

Eerste acht X-Men films gezien. Dat viel eigenlijk nog (heel) goed mee. X-Men, X2, Origins-Wolverine en First Class heel goed en de rest goed kijkvoer.

 

Ga nu aan de Marvels beginnen. Daar vrees ik een beetje. Die Captain America's bv heb ik nooit kunnen uitzien, maar ik ga mijn best doen.

 

71hVIAUcndL._SL1500_.jpg

Link naar reactie

"Hereditary"

 

WAJOOOOO! Dit was nog eens 'n goeike! Het was geen griezelfilm zoals "Insidious 2" maar psychologische horror. Je leefde niet gewoon mee met de personages, je kroop onder hun huid om daarna met hen mee te lijden. Op één korte scène na was dit een perfecte film. Visueel zat alles perfect in elkaar en de akelige, bevreemdende klankband was magistraal. 

Dat velen de film niet konden smaken -mijn Kinepolisvriendjes bestempelden "Hereditary" als "de slechtste film ooit"- heeft te maken met de subtiele aard van de film en dat er heel weinig "in your face" gebeurde. Je moest echt wel opletten met deze film en niet ondergaan zoals een bombastische Marvel-film.

Link naar reactie

Blompkamp is een uitstekende en zelfs wat voor de hand liggende keuze om dit in te blikken. Hij gaat zelf gelukkig niet schrijven, dus ook dat is goed nieuws. Benieuwd of Peter Weller betrokken zal worden. In principe kan het, zijn menselijke huid (aangezicht) blijft natuurlijk verouderen. Voorzichtig hoopvol. Die remake was vermakelijk, maar meer ook niet.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Urgh... Zo traag, zo houterig, ge zou zweren dat het een boom was.

 

"Let Her Out"

 

Wat. Een. Rommel. Er zaten hele goeie elementen in en een hoop ideeën om een interessante film te maken maar de fotografie was rommelig, de klankband was rommelig en het tempo zat ook niet helemaal juist...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"The Man Who Killed Don Quichote"

 

De film die er nooit zou komen maar toch! Het is een typische Terry Gilliam-film geworden, zeker niet zijn beste maar niemand behalve de Amerikaanse Python had deze film kunnen maken. 

Adam "Kylo Ren" Driver vond ik trouwens erg goed.

Hier is een idee voor een leuk spelletje: herbekijk eerst "Lost in La Manche", ga daarna "The Man Who Killed Don Quichote" en tel hoe vaak Gilliam naar het moeilijke verleden van de film verwijst.

Link naar reactie
2 uren geleden, The Alderwood zei:

ik probeerde IT te bekijken, maar heb het afgezet. Hoe kan iemand zo'n onzin kijken?

Onzin films zijn geen probeem, maar Stephen King verfilmingen wel.

 

Twee oorlogsfilms gezien op de reguliere tv: Dunkirk en Hurt Locker. Erg goed ondanks mijn aversie voor oorlogsfilms.

Gisteren ook Conan the Barbarian. Megacamp : )

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

IT is wel goed voor sample-materiaal.
 




En ook nog: "this world isn't about trust. It's about dominance and submission. It's about power."

Prachtig gewoon. Vooral als dat gebruikt wordt door metalbands en aanverwanten.  Zoals NYHC band One Second Thought.

Link naar reactie

The Descent, Alderwood.  Wat mijn betreft een moderne genreklassieker die destijds geheel over 't hoofd gezien werd. Geleden sinds de originele Alien dat ik zo'n zweetpollekes had tijdens 't kijken.  Nogal claustrofobische ervaring.

Zelf Justice League gezien.  Gratis film van de maand, vandaar.  Man, man, man.  CGI-figuren, CGI-achtergronden, CGI-gevechten (game-achtige bewegingen) en CGI-bovenlippen!  Ik heb daar op zich geen probleem mee, maar dan moet het wel ietwat in orde zijn.  Dit was zwaar ondermaats.  Ook op andere vlakken.  Extreem mager verhaal en zeer teleurstellende finale die absoluut niets om het lijf had.  Wat een rommeltje alweer.  Gaat het ooit lukken een bevredigende DC-film te maken?  Enfin, eerlijk is eerlijk, ik heb Wonder Woman nog niet gezien.  Maar die trailer deed mij ook al vrezen ... Van mij mogen ze Flash eens proberen.  Is dat ook weer niets, was het misschien toch wat plezant.

Ook de laatste weken gezien:

- The Son of Bigfoot : Het Belgische nWave begint ook inhoudelijk beter te worden.  Ze komen er wel.
- A Quiet Place : De beste beestjesfilm die ik in jaren heb gezien. Ssssst!
- Beach Rats : Nietszeggend en oppervlakkig? Absoluut niet. Beter kijken, critici. Dickinson (ha!) maakt indruk.
- Incredibles 2 : Actie niet zo opwindend als 't origineel, maar verdomd grappig en goed geregisseerd. Jack-Jack!
- Solo : Echrenreih is absoluut geen Solo.  Eens daar over, was het wel een genietbare bedoening. Zonder meer.
- Love, Simon : Zoete, voorspelbare doorsnee romantische komedie.  Maar ook nodig binnen mainstream cinema.
- Rampage : Buiten 't feit dat de effecten van een veel hoger niveau zijn, is dit categorie 'Sharknado' voor mij. Ugh.
- Three Billboards : Knappe acteerprestaties! Niet altijd geloofwaardig. Lijkt Coen Brothers film zonder de finesse.
- Truth or Dare : Final Destination herkauwd.  Flauw.
- White Fang (2018) : Knap geanimeerd, met uitzondering van menselijke karakters. Magere versie, fragmentarisch.
- God's Own Country : Rauw en realistisch, grotendeels toch.  
Josh O'Connor moeten we in't oog houden.
- Only the Brave : Melig, oppervlakkig en volgens 't boekje. De afloop liet mij echter niet koud. Pun intended.
- Robin Williams : Come Inside My Mind : Wat een held!  Maar wie hem volgde, leert niets bij.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 11/7/2018 om 16:34, Zwendel zei:

...

 

Ga nu aan de Marvels beginnen. Daar vrees ik een beetje. Die Captain America's bv heb ik nooit kunnen uitzien, maar ik ga mijn best doen.

Bijna Phase 1 uitgekeken:

 

Iron Man 1: goeie film

The Incredible Hulk: meh, flauw.

Iron Man 2: wat een rare film. Precies of er geen script was en de personages maar wat zaten te doen. De acteurs waren blijkbaar allemaal gedrogeerd.

Thor: dat was heel goed tot Thor zijn superpowers kreeg, dan was het minder maar toch goeie film.

Captain America the First: zolang Captain geen superpowers had was het ok, daarna omg, superheroes op hun slechtst (met een hoop USA patriotisme erbij). Kortom: een Schwarzenegger film waarin Schwarzie zich au serieux neemt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...