Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

"So, they call me Concentration Camp Ehrhart, do they?"

"This is the first time I've ever met a man who could drop three tons of dynamite in two minutes."

"Well? What have you to say for yourself now? Here is a man with a beard, and you didn't even pull it!"

 

To Be Or Not To Be (1942) is vanaf nu 1 van mijn favoriete komedies. Ik vermoed dat Tarantino ook wel fan is van deze film, kijkende naar Inglourious Basterds.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"Paddington"

 

Omdat het niet altijd een duister thema moet zijn met getormenteerde personages en pessimistisch toekomstbeeld en eerlijk gezegd was dit nog best wel een leuke film met veel knipogen.

 

"As Above So Below"

 

't Is niet omdat ik één kinderfilm leuk vond dat ik opeens soft geworden ben dus na Beertje Paddington, de Parijze catacombes.

Het erg leuke aan de film is dat het begint met een voorstelling van de historische figuur Nicolas Flamel, een naam uit het eerste boek dat de Harry Potter-fans zouden moeten herkennen. Soit, dit was een intense film en voor zover ik weet de eerste die het thema van de alchemie (min of meer) juist benadert.

Link naar reactie

"Goodfellas"

 

Klassieker met dank aan Joe Pesci. De Niro doet zijn rol uit "The Godfather" nog eens dunnetjes over en de hoofdacteur... Tja... Om eerlijk te zijn, heb ik hem altijd het kneusje van de cast gevonden.

 

"Thale"

 

Suspensevolle thriller rond de Scandinavische mythologie. Aangenaam kijken, kurkdroge humor, goed gemaakt maar mankeerde net dat tikkeltje spanning.

 

"The Devil's Candy"

 

DIE FINALE! Ik heb op het puntje van mijn stoel gezeten van de suspense. Verder nog originele scènes, goed geacteerd en een interessante soundtrack met o.a. QotSA, SunnO))) en Metallica.
(En nog knipoogjes naar ISIS, Ghost...)

Link naar reactie

Elke film van Ken Loach gaat over een sociaal drama. Meestal werkloosheid en armoede.

Regisseur Ken Loach verstaat de kunst om dit grandioos te vertellen. Dat het zware verhalen zijn is logisch, gezien de omstandigheden waarin de karakters het moeten proberen te redden.

Gisteravond heb ik een van zijn vroegere films Looks and Smiles herbekeken. Gefilmd begin jaren tachtig, en daarbij is het ook een treffende weergave van het verpauperde noorden van Engeland geworden.

Ik herinner me dat ik toen in 1981 in mijn kort daarvoor gekochte eerste auto op een avond naar Gent reed om die film te bekijken. Dat was in de legendarische Studio Skoop, want de commerciële filmzalen vertoonden dergelijke films niet. 

Ik kende Ken Loach toen alleen van zijn film Kes, die ik op televisie gezien had. Looks and Smiles blies me helemaal omver, en sindsdien is Ken Loach een van mijn favoriete regisseurs.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ja natuurlijk, Spawn 999! Mike Leigh is samen met Ken Loach de koning van de sociale drama films.

Niet verwonderlijk dat ook hij een favoriete regisseur is van mij. Om volledig te zijn geef ik hierbij de namen van mijn andere favoriete regisseurs: Mikä Kaurismäki, John Ford en John Huston.

Het verschil tussen Mike Leigh en Ken Loach is dat de toon in de films van Mike Leigh iets lichter is, en dat er dikwijls komische situaties in voorkomen, terwijl Ken Loach echt voor de ellende en schrijnende toestanden gaat.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

"The Bay"

 

Goede pitch, opgebouwd als een whodunnit maar toch een beetje tam naar mijn zin. 

 

"Savage Streets"

 

Wie last van heimwee naar de 80's heeft, moet deze film zien. Kapsels die de verbeelding en de zwaartekracht tarten, slecht en houterig geacteerd, knullige montage die net niet snel genoeg is om flitsend te zijn en niet traag genoeg om dramatisch over te komen en een plot die op een bierviltje past.

Link naar reactie
3 hours ago, IvoVWS said:

"Savage Streets"

 

Wie last van heimwee naar de 80's heeft, moet deze film zien. Kapsels die de verbeelding en de zwaartekracht tarten, slecht en houterig geacteerd, knullige montage die net niet snel genoeg is om flitsend te zijn en niet traag genoeg om dramatisch over te komen en een plot die op een bierviltje past.

 

Die staat vast op de planning bij vtm.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

"Star Wars: The Last Jedi"

 

Om heel eerlijk te zijn ben ik geen superfan van Star Wars. De goeie films kan ik smaken maar ik zou ze nooit spontaan voor mezelf opzetten of helemaal opgaan in het verhaal zoals sommige fans. Ze zijn leuk voor wat ze zijn, genietbare actiefilms in een scifi-omgeving. Meer niet.

 

Dit gezegd zijnde, de nieuwe was OK. Af en toe zondigde het keihard aan de Hollywood-clichés ("we zitten midden in een gevecht maar er is altijd tijd voor een melodramatisch moment"), er is "fanservice" en echt origineel is het natuurlijk niet meer. Dat neemt niet weg dat ik me wel geamuseerd heb.

Link naar reactie

Men houdt tegenwoordig niet meer van melodrama. Het publiek is te cynisch geworden.

EDIT: dit is geen oordeel over of verwijt naar mensen die daar niet van houden. Zelf moet ik er ook niet altijd van weten. Maar tegenwoordige lijkt het totaal uit den boze, en dat is spijtig, want dat is toch ook een specifieke stijl van filmmaken.

Link naar reactie

Gisteren alvast mijn verjaardag gevierd met vrienden en films!

 

"Black Dynamite"

 

De live-action voorloper in lang formaat van de animatieserie! Komt traag op gang maar eenmaal op tempo laat de film niet meer los. 

 

"Poultrygeist: Night of the Chicken Dead"

 

Degoutant, wansmakelijk maar gelachen! Dit was een een gorefest dat iedereen een flinke stamp tegen de schenen verkocht: corporate America, linkse protestanten, moslims, rednecks, Native Americans... Geweldige film. :e007:

Link naar reactie
4 uren geleden, IvoVWS zei:

Niet weggeweest met Oud&Nieuw, nog te ziek, maar wel films!

 

"The Texas Chainsaw Massacre"

 

De originele natuurlijk! Klassieker voor een reden. Low budget maar met veel liefde en kunde gemaakt.

 

"Night of the Demons"

 

Een B-film met demonen en sletten. Dolle pret!

And a happy Stigmata Martyr to you too!

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Cold Mountain.  US burgeroorloggedoe met Nicole Kidman.  Viel wel mee.

Rukajarven Tie/Ambush.  Finnen die de Sovjets een halt toeroepen.

And quiet flows the Don.  Prent over het leven van de Don-kozakken tijdens WO 1 en de daaropvolgende revolutie en burgeroorlog.

The Deluge. Zweedse inval in het Pools-Litouws Gemenebest tijdens de 17e eeuw.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

SciFi dingen.

Hardware/Mark 13.  Vroeger eens half en half gezien. Nu eens terug bekeken. Mwa, men had er feitelijk wel meer uit kunnen halen met een gelijkaardig Terminator-thema. Soit, niet slecht gefilmd, maar uiteindelijk is het enigszins enkel het nummer The Order of Death - Public Image Ltd - PiL dat een beetje overeind blijft...

Life ( 2013 )  Ruimtehorror.

Onbekende levensvorm komt terug in een ruimtesonde in het ISS. Daar onderzoekt men het en blijkt het een parasitoide levensvorm te zijn die op Mars huist.  Komt wat in de buurt van Alien, maar is het nog niet echt.

Ender's Game.  Meh. Eerder zonde van de tijd die ik eraan gespendeerd heb.

Blade Runner 2049.  Visueel niet slecht, maar qua verhaal komt het niet echt op dreef. Misschien was het beter om het te laten bij 1 Blade Runner-film.

Alien Covenant vond ik dan nog het beste wat er aan recente Ruimte/SciFi te zien is.

Link naar reactie

Net even bekeken.  Ai.  Dat was mijn reactie.  Wat een drukdoenerij.  Simoni zijn accent gaat echt alle kanten uit en verdwijnt even snel als het verschijnt.  En waarom speelt deze halve Italiaan een Marokkaan? Adil El Arbi weet wel wat over het hoe en waarom van film, het is ook een fijne mens.  Maar 'Image' vond ik een zwaar overroepen niemendalletje.  'Black' heb ik nog niet gezien.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
7 uren geleden, Dog Mengo zei:

Vrijdag zag ik op Canvas de film Whiplash. Is mijn nieuwe favoriete film geworden.

Ik dacht dat de film om 22u begon. Na vijftig minuten liep de aftiteling al.

Maar het had net zo goed gekund: wat een geweldig laatste deel.

Met auditie;auto-ongeval;falende performance plus exit;ontmoeting in jazzclub;concertje met enkele verrassingen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...