Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Op 26/3/2018 om 09:26, Bonte zei:

Morgen avond naar Ready Player One, ben wel hartstikke benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Een '80 orgie van jewelste dus het wordt gegarandeerd fun of er nu een goed verhaal aan vasthangt of niet. :) 

Heb hem nu ook gezien. Leuke jaren 80 dingen en het verhaal zat ook goed in mekaar.

Doet me goesting krijgen om weer eens een mmorpg te spelen :)

Link naar reactie

Een remake is toch niet verwonderlijk.  Dat gebeurt toch keer op keer opnieuw in Hollywood.

 

Wat mij vooral stoort is de slechte casting.

Omar Sy was een beer van een vent.  Los van zijn sociale achtergrond maakt hem dat ook imposant.

Ik herinner mij de scene met de buurman die voor de poort parkeert en die hij uit zijn auto sleurt. Die scene kun je toch niet laten spelen door Kevin Hart.

 

Het ziet er ook naar uit dat ze het nog zeemzoeterig gemaakt hebben. 

Het wordt misschien wel een goede film, maar zal volgens mij nooit kunnen tippen aan het origineel.

 

 

Link naar reactie
Op 6/10/2018 om 09:19, esteban² zei:

Omar Sy had ook een ongelooflijke naturel, dat heeft Hart alles behalve.

The Endless

Deze werd aangeraden naar aanleiding van Halloween-maand.  Pure middelmaat.  Het is een relatief goedkope productie, dat merk je dan ook op alle mogelijke vlakken.  Ideeën te over hier, maar weinig focus.  Meh.

En toch duizendmaal interessanter om naar te kijken dan al die overgeproduceerde leeghoofdige bullshit die we normaal aangereikt krijgen. Benson en Moorhead vind ik buitengewoon fascinerende filmmakers. Die gaan nog hele bijzondere films afleveren. Pik hun 'Spring' uit 2014 'ns op. Ik durf te wedden dat je niet eerder een romantisch drama op die manier hebt gezien...

 

 

Spring_(2014_film)_POSTER.jpg

Link naar reactie
9 uren geleden, Neat Stuff zei:

En toch duizendmaal interessanter om naar te kijken dan al die overgeproduceerde leeghoofdige bullshit die we normaal aangereikt krijgen. Benson en Moorhead vind ik buitengewoon fascinerende filmmakers. Die gaan nog hele bijzondere films afleveren. Pik hun 'Spring' uit 2014 'ns op. Ik durf te wedden dat je niet eerder een romantisch drama op die manier hebt gezien...

Interessante ideeën, inderdaad.  Maar de uitwerking liet toch te wensen over.  Op basis van The Endless zou ik ze zelf niet fascinerend of zelfs getalenteerd noemen, maar dat is uiteraard slechts één titel en zegt niets over de rest.

Spring staat al een tijdje op de kijklijst, dat komt er wel eens van. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 minuut geleden, esteban² zei:

Interessante ideeën, inderdaad.  Maar de uitwerking liet toch te wensen over.  Op basis van The Endless zou ik ze zelf niet fascinerend of zelfs getalenteerd noemen, maar dat is uiteraard slechts één titel en zegt niets over de rest.

Spring staat al een tijdje op de kijklijst, dat komt er wel eens van. :) 

Poeh... Harsh words. Ik kan je mening in deze niet delen, maar dat hoeft gelukkig ook niet.

Link naar reactie

Valt mee, toch?  Spring staat op de lijst, dus ze hebben mij alvast niet weggejaagd. ;)  Elke film is een nieuwe kans, wie weet.

Regie, cinematografie, editing, ... op al die vlakken was The Endless heel erg inwisselbaar, ik kon geen sterke visie of iets dergelijks bespeuren. Vandaar dat ik voorlopig niet onder de indruk ben van het duo.  Maar interessante ideeën, die waren er zeker.  Volgende keer kan 't dus ook effectief raak zijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

"Venom"

 

Deze viel een stuk beter mee dan ik verwacht had. Grootse cinema was het niet maar dat was ook niet de bedoeling. De plot was flinterdun en Tom Hardy vind ik eigenlijk geen superacteur maar de actie was wel lekker. Ik zag en was onder de indruk van de achtervolgingsscène, Venom zelf verschijnt eigenlijk niet zo vaak in beeld maar steelt tijdens zijn zuinige  momenten wel de show. Geen idee wie die zware, onheilspellende stem deed maar hij was wel perfect gecast. Eerlijk is eerlijk, ik heb meer van deze film genoten dan van "Deadpool 2".

Link naar reactie

Ant-Man and the Wasp

 

Exact dezelfde mankementen als het eerste deel : Het is heel lang wachten op de beloofde actie uit de trailer en dat blijkt dan weer de hele finale te zijn. Michael Pena is opnieuw heel irritant en de bijhorende humor van zijn personage pijnlijk ongrappig. De film begon nochtans heel sympathiek en de laatste twintig minuten waren leuk tijdverdrijf.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

"No One Lives"

 

Een sof deze slasher-film. Er had een intelligente en donkere film kunnen zijn die de donkerste instincten van het menselijk blootlegt maar nope, clichés.

 

"Miss Peregrine's Home for Peculiar Children"

 

Deze fantasyfilm van Tim Burton viel beter mee dan verwacht. Spannend, bij momenten ook leuk en innemend. Ook een zeldzaamheid: Samuel L. Jackson die zijn "MUTHAFUCKA" achterwege laat.

 

"Sanitarium"

 

Een film bestaande uit drie kortverhalen over mentale ziektes maar ik kon de eerste al niet uitzitten. Vis noch vlees. Niet eng genoeg voor een horrorfilm, niet stevig genoeg voor een klassiek drama. 

 

"Incarnate"

 

Een film over een demonuitdrijving. Schatplichtig aan "Insidious" en "Inception" maar 't is niet omdat het concept niet origineel is, dat de uitvoering niet goed kan zijn. En de uitvoering was heel goed. 

 

"Malicious"

 

Op basis van de naam en de trailer dacht ik dat het een slap doorslagje van "Insidious" zou worden en dat was misschien ook een beetje maar opnieuw, concept, uitvoering en de rest hierboven. Topfilm! Een beklemmende spanning, goed tempo en een hele goeie opbouw. 

Link naar reactie

Jumanji : Welcome to the Jungle

Verrassend rechtlijnig, simplistisch en bovenal fantasieloos.  Akkoord, het kijkt goed weg en is min of meer vermakelijk.  Maar het origineel lijkt wel een meesterwerk in vergelijking.  Het voelt nooit aan alsof je in de wereld van Jumanji terecht gekomen bent.  Waar zijn alle figuren en dieren waar de jungle bekend om staat?  Als de grootste bedreiging in deze wereld een aantal (steeds terugkerende) brommers zijn, is er een gigantisch gebrek aan inspiratie.  De film leunt haast volledig op de gimmick dat de personages in een ander lichaam zitten ... Where's the adventure? 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
14 minuten geleden, esteban² zei:

Jumanji : Welcome to the Jungle

Verrassend rechtlijnig, simplistisch en bovenal fantasieloos.  Akkoord, het kijkt goed weg en is min of meer vermakelijk.  Maar het origineel lijkt wel een meesterwerk in vergelijking.  Het voelt nooit aan alsof je in de wereld van Jumanji terecht gekomen bent.  Waar zijn alle figuren en dieren waar de jungle bekend om staat?  Als de grootste bedreiging in deze wereld een aantal (steeds terugkerende) brommers zijn, is er een gigantisch gebrek aan inspiratie.  De film leunt haast volledig op de gimmick dat de personages in een ander lichaam zitten ... Where's the adventure? 

Heb die toevallig gisteren ook bekeken (Play More). Ik vond dat wel een leuke, gewoon gezapig kijkvoer. Natuurlijk is er niet veel origineel aan, maar men heeft toch wel leuk met het 'game' genre gespeeld. Er zijn er slechtere.

 

Ben ondertussen ook het gigantisch project begonnen om alle 'superhelden' filmen te (her-)bekijken.

Constantine was een goeie.

Momenteel aan de eerste reeks Batman films. De eerste twee waren vrij goed, maar ik stoor mij toch een beetje (veel) aan die overdreven Tim Burton stijl. De derde vond ik de eerste 90 minuten beter (zelfs Jim Carrey was doenbaar). Het laatste halfuur bedierf het dan weer met Jim Carrey die teveel smoelen begon te trekken.

 

61h3OKw4oaL._SL1171_.jpg

Link naar reactie

We gaan het niet eens zijn over deze titels, vrees ik. :) 

Ik vond het game-gegeven heel inspiratieloos, zeer magere bedoening.  Maar het vult de tijd, inderdaad.


Jim Carrey als The Riddler is voor mij de énige reden waarom Batman Forever nog doenbaar is.  Zijn cartooneske uitspattingen passen perfect in de wereld van Shumacher.  Voor een Batman-film echter veel te kleurrijk en kinderachtig.  Tommy Lee Jones, toch een acteur die wat in zijn mars heeft, is echt verschrikkelijk hier.  De sfeer van Burton is hier vervangen door iets zielloos en het is een groot gemis.  "Gelukkig" is er nog het vierde deel, die bewijst dat "Forever" dan toch nog meevalt. 😛 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

In tegendeel, zo blijkt.  Zij zijn helemaal wild van deze (fictieve) portrettering.  Het is voornamelijk ook dankzij die groep dat Black Panther zo'n monstersucces geworden is.  Alleen lovende woorden op dat vlak.  Wat mij verrast, want ik zie er veel in voorbij komen waar African Americans regelmatig over vallen.  Waarom deze keer niet?  Geen idee.  De film zelf nog niet helemaal gezien, de VOD bleef haperen en ik had geen zin om hem opnieuw te huren.  Wat ook al iets zegt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, esteban² zei:

In tegendeel, zo blijkt.  Zij zijn helemaal wild van deze (fictieve) portrettering.  Het is voornamelijk ook dankzij die groep dat Black Panther zo'n monstersucces geworden is.  Alleen lovende woorden op dat vlak.  Wat mij verrast, want ik zie er veel in voorbij komen waar African Americans regelmatig over vallen.  Waarom deze keer niet?  Geen idee.  De film zelf nog niet helemaal gezien, de VOD bleef haperen en ik had geen zin om hem opnieuw te huren.  Wat ook al iets zegt.

Het was nochtans een uitgelezen kans om de (non-African) Americans eens goed te kakken te zetten. Maar dat zal wel te gewaagd geweest zijn zeker :(

Link naar reactie

Dat "Black Panther" zo'n succes was, wijt ik aan de marketing-machine van Marvel en het is zonde dat zo'n slechte blockbuster het succes van "Moonlight" overschaduwt.
Lelieblank Amerika heeft het nog altijd moeilijk met "zwarte cinema" maar ebbenhouten Amerika is blijkbaar nog niet klaar voor een brutha met een husband....

Link naar reactie

Op Play More een special over films en boeken. Tinker, tailor,... was goed, maar daar was beter een tv reeks van gemaakt. Zelfs in een film van meer dan 2 uur en met alle aandacht erbij houden was het onmogelijk om alle personages en hun betekenis uit mekaar te houden.

 

Thor Ragnarok = heel goed. Wijze beslissing om voor komisch/spoof te gaan.

Link naar reactie

Films, films, zoveel films gezien...

 

"Halloween III"

 

Een Halloween-film zonder Michael Myers? Da's zoals De Rode Ridder zonder rondborstige dames, pindakaas zonder confituur, bier zonder alcohol en een grap zonder pointe!
Voor de rest, een compleet van de pot gerukte B-film. Klunzig op een aandoenlijke manier.

 

"Halloween IV"

 

Michael Myers is terug - YES! - maar de echte ster van de film is toch Donald Pleasance als de langzaam gek wordende Dr. Loomis. Voor de rest een doorsnee slasher-film met een goed gevonden einde.
Overigens een pluim voor Danielle Harris die de rol van Jaimie speelt. Normaal vind ik kindacteurs steevast kleine gremlins die de hele film verzieken maar zij is niet slecht.

 

"Halloween V"

 

De ene sequel teveel. Het verhaal is zo bij de haren getrokken dat het me "daddy" begon te noemen en te vragen voor billenkoek. Pleasance heeft er geen zin meer in en worstelt zich doorheen de film.

 

"The Apparation"

 

Niet volledig gezien wat jammer was want dit leek me nog eens een spannende film.

 

"Annabelle"

 

Ik. Haat. Poppen.

 

"Demonic"

 

De zoveelste Insidious-kloon die ik zag. Niet slecht maar flinterdun verhaal, jump scares en voor de rest niet zoveel meer. Hoofdactrice Maria Bello had ik liever in een betere film gezien maar ja...

Link naar reactie

"Cold Moon"

 

Een Amerikaanse poging tot J-horror. Verdienstelijk maar de film neemt een te grote aanloop en slaagt er niet in om de typerende verstikkende en machteloze sfeer te creëren.  De hoofdacteur staat net iets te nonchalant te acteren en de pay-off weegt niet zwaar genoeg door. Jammer.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...