Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Op 24/4/2019 om 12:23, IvoVWS zei:

Enige uitzondering:

Naar mijn aanvoelen zijn de enige films die even goed zijn als het boek de trilogie van "Lord of the rings"

Ook al heeft Peter Jackson noodgedwongen heel wat moeten weglaten (het stuk rond Tom Bombadil, Bill de pony, ...), de verfilming beantwoordde volledig aan mijn verwachtingen. Verdomd jammer dat hij drie films heeft gemaakt van de Hobbit, eentje had genoeg geweest.

Link naar reactie

"Logan", "X-Men: Apocalypse"...

Ik beken. Ik was nieuwsgierig. Redelijk wat mensen leken die films leuk te vinden en de trailers op televisie zager er ook goed uit.
Dus nam ik een zakje zonnebloempitten en begon ik te kijken. Om daarna net niet mijn schalen naar de televisie te gooien. "X-Men: Apocalypse" vond ik een saaie film. "Logan" vond ik zelfs strontvervelend en het meisje dat X-23 speelde rotirritant.
Ik heb het nu echt wel gehad met superheldenfilms. 

 

"Le Nuit A Dévoré Le Monde"
Een man verstopt zich voor zombies in een Parijs flatgebouw. Dat is zo wat het concept van de film. En was dit "Cast Away meets Dawn of the Dead"-vehicle ook goed? Meh.
Het nam zichzelf wat te serieus, het was niet erg spannend en de dialogen waren behoorlijk ongeïnspireerd.

Link naar reactie

Een paar dagen verlof, een paar films.

"Chang-gwol"

 

Oftewel "Rampant". Een lange maar erg vlotte actie/zombie-film. Spannend wordt het nooit echt maar de actiescènes zijn om de vingers af te likken.

 

"Ghostbusters" (de nieuwe) vs "Patton"

 

Beide vanavond op televisie en het is eigenlijk wel interessant om de twee naast elkaar te zien. "Patton" is een oorlogsfilm van de oude stijl en de nieuwe "Ghostbusters" moest dan weer de nieuwe stijl naar meer diverse casts inluiden. 

Allereerst, de nieuwe spokenjagers waren niet zo slecht als de antihype deed geloven maar het was goedkoop, tussen de actrices wil het niet klikken en je merkt gewoon meteen op dat de film niet werd gemaakt door filmmakers maar door een marketing team met lijst target groups en checkboxes. Dat laatste was overigens zo doorzichtig en de nieuwe "Ghostbusters" is dan ook de geschiedenis ingegaan als meest gehate film ooit.

"Patton" daarentegen is een klassieker. En een meer dan degelijk gemaakte ook nog. George C. Scott is natuurlijk enorm op dreef en steelt steeds de show maar damn, die fotografie is zo clever! Met weinig middelen konden de filmmakers erg mooie scènes in elkaar steken. Dat geeft de film iets wat geen enkel studiebureau kan leveren; gravitas. Dat maakt het wel jammer dat een klassieker waarschijnlijk nauwelijks nog vertoond zal worden gewoon omdat het gaat over een ouwe, blanke legerbikkel met een groot bakkes.  Het maakt wel eens te meer duidelijk dat Hollywood al jaren kampt met een creatieve bloedarmoede, ongeduldige boekhouders en een overaanbod bullshit. 

Met dat idee valt ook beter te begrijpen waarom "Moonlight" maar schoorvoetend een Academy Award kreeg terwijl "Black Panther" - het zoveelste domme, luide product uit de Marvel-fabriek -  ontvangen wordt als de grootste mijlpaal in de strijd om civil rights sinds de jaren '60.

 

"Unfriended: Dark Web"

 

Kijk, dit is het soort horrorfilms dat ik graag zie. Een onderwerp zo brandend actueel dat ik straks er mijn CBD-toeter mee ga aansteken, gebracht op een heel originele manier en retespannend! Toegeven, het is misschien even wennen dat de hele film zich afspeelt op het scherm van een laptop, ik had het toch even moeilijk, maar eenmaal de bal echt aan het rollen gaat, holy fuck, wat een intense boel!

Link naar reactie

"First Blood" & "First Blood II: Rambo"

 

Oftewel, d'n eerste en d'n tweede Rambo. Geen van beide ooit gezien toen ik jong was. Ja, een stuk in het Frans maar dat telt niet. 

D'n eerste is heel begrijpelijk een klassieker. Het is een spannende thriller met een heel nare twist, een relaas over de laatste heropflakkering van een mentaal gebroken man zonder plaats of zin. En op de camerakwaliteit en het gewicht van Sylvester Stallone na komt hij helemaal niet gedateerd over! Straffe film.

D'n tweede is dan weer het prototype van de 90's actiefilm. One-liners, een beeldschone love intrest die niet kan acteren, véél geweren en véél explosies (WTF zat er in die pijlpunten?!). Een film als een boulet spécial van de frituur, je kan ervan genieten zolang je er niet lang bij stilstaat.

Link naar reactie
5 hours ago, Spawn999 said:

Nee joh, deel 4 is de beste!!

Spreken we over "geschikt voor normies & bezopen Canvasseuten-goed" of "YOU'RE TEARING ME APART LISA-goed"? :D

 

16 hours ago, feli said:

Mocht de rambo franchise gestopt zijn na First blood, dan stond die film héééél hoog in de lijstjes van beste films.

 

Goeie opmerking en ik geef je gelijk. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

"El Pacto"

Een Spaanse thriller over een "duivelspact" en de kostprijs van wensen. De beeldkwaliteit was wat vreemd maar de film was degelijk gemaakt. Groots en beklijvend was het niet, wel genietbaar.

 

"The Clouds of Sils Maria"

Toevallig tegengekomen op wat ik denk France 3 was; het zag er goed uit, Kristen Stewart ook (HA!) en Juliette Binoche deed mee. Prachtige luxelocaties, levendige fotografie maar euhm... Er gebeurde niets. Of toch niet in het stuk dat ik zag. Stewart en Binoche wisselden wat pseudodiepzinnige gesprekken en oefenden een tekst in. Chloë Grace Moretz was ook in de film maar deed nauwelijks iets.
Mensen die betaald worden voor hun mening over een film zouden dit omschrijven als "een acteursfilm". Ik daarentegen noem dit een meanderende zen-film. Er was geen spanning, nauwelijks drama en de weinige humor leek geschreven door een slechte AI. Dit was een fonkelende film maar zonder inhoud.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

"The Dark Knight"

 

Er zijn films die na tig keer herbekijken, goed blijven. Bijvoorbeeld, "The Big Lebowski", "Pulp Fiction", "Cannibal Holocaust". De teller voor The Dude staat momenteel op ergens rond de twintig maar ik kan nog altijd van die film genieten. 

Helaas zijn er ook films die slechter worden. De "Lord of the Rings"-trilogie werkt niet op het kleine scherm en telkens wanneer ik hem zie, vallen de kleine slordigheden me meer en meer op.
En dan is er "The Dark Knight". Gary Oldman staat verschrikkelijk slecht te acteren en heeft de neiging om het einde van iedere zin te brullen. Christian Bale's slechte imitatie van Nathan Explosion uit Metalocalypse blijft irritant. Hoe vaker ik naar Heath Ledger en zijn slechte komische timing kijk, hoe minder ik The Joker zie. 
En dan is er nog die drammerige stijl met die vervelende muziek en de ADHD-montage. Het is een drukke film die over haar eigen ambities struikelt en op de momenten dat het er echt aan toe doet, geen emotionele impact maakt, zoals de finale met Harvey Dent of de laatste scène met Batman en Joker.

Link naar reactie
1 hour ago, Spawn999 said:

Ik ben ook niet weg van The Dark Knight....het was zowiezo te lang. Het stuk van Harvey had voor een volgende film bewaard kunnen worden. En het sprookjes achtige Gotham was vervangen door een kille New York...

Maar Ledger zet wel 1 van de beste Jokers neer, dat moet ik hem wel nageven ;)

Zeer overrated...

tenor.gif

Link naar reactie

Van het weekend Murder Mystery opgezet....ik dacht oefffff Adam Sandler....dan is het zowiezo een kutfilm....Maar goed Luke Evans, Terence Stamp en Gemma Arterton zitten er ook in, dus mijn hoop was ietjes gegroeid...Maar nee helaas...kutfilm...

Voorspelbare niet leuke comedy met een verschrikkelijke Sandler en Aniston. Bleg!

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

"The House That Jack Built" vs "John Wick"

 

Lars Von Trier is een beetje de Cardi B van cinema: de PR is beter en moet eigenlijk verhullen dat het oeuvre wat mager uitvalt. Wie kwaliteit zoekt, moet maar bij Tarantino en Kendrick zijn.
Goed, "Nymphomaniac" was niet slecht zolang Shia Laboeuf uit beeld bleef maar "Melancholia" was een gigantische saaie stinkerd en "Antichrist" begon met goeie bedoelingen maar eindigde met de blote reet van William Dafoe.
Maar die twee laatste films zijn parels vergeleken met "The House That Jack Built". Von Trier is sowieso een matig getalenteerde cineast die probeert Een Groot Idee uit te smeren over te weinig verhaal en teveel pellicule, pijnlijk duidelijk hier, maar dat was hier nog het minste. Het onderwerp (seriemoordenaars) is uitgemolken, hoofdacteur Matt Dillon staat onwaarschijnlijk slecht te acteren en Von Trier is geen Tarantino die vlotte prietpraatdialogen kan schrijven. Alles aan deze film voelt geforceerd aan en iedereen lijkt er tegen zijn goesting te staan.
Nope, nog voor de film halverwege was, had ik "John Wick" al opgezet. Wat een verschil! Het verhaal is eigenlijk te onnozel voor woorden maar het wordt verteld op een visueel veel aantrekkelijkere manier, aan een veel hoger tempo en met een veel hogere bodycount. Diepgang is er niet maar dat heeft als voordeel dat het ook niet op een stuntelige manier gebracht kan worden.
"John Wick" heeft meer actie en meer doden in minder runtime dan "The House That Jack Built". "The House That Jack Built" zou dan weer meer gore bevatten, zelf niet gezien wegens te vroeg afgezet, maar als je al "Ichi the Killer", "Braindead" en "Puppetmaster: the Littlest Reich" gezien hebt, denk ik niet dat Von Trier veel indruk gaat maken.

Link naar reactie
20 hours ago, Zwendel said:

Melancholia is best wel een goede film als je in the mood bent en Direktoren for det hele is een van de beste komische films ooit.

Goh, als je in the mood bent, dan kan zelfs een blik Cara drinken in een volgelopen douchebak nog leuk zijn. "Direktoren for det hele" heb ik niet gezien maar ik ben benieuwd. 

 

11 hours ago, esteban² said:

Melancholia was voor mij in ieder geval één van dé films van dat jaar.

Ik heb echt geprobeerd Von Trier te appreciëren want "die krijgt kweeniehoe goeie kritieken in d'n Humo en Knack" maar helaas pindakaas. "Melancholia" deed echt niets met mij. Het einde zag er goed uit maar alles wat daarvoor kwam... 

 

Wat is er overigens aan de hand met arthouse en onafhankelijke films? Vroeger zat ik regelmatig in Cinema Zed maar ik heb de indruk dat er tegenwoordig bijna alleen maar kunstschool-wank uitkomt.

Link naar reactie
3 uren geleden, IvoVWS zei:

Goh, als je in the mood bent, dan kan zelfs een blik Cara drinken in een volgelopen douchebak nog leuk zijn. "Direktoren for det hele" heb ik niet gezien maar ik ben benieuwd. 

 

Ik heb echt geprobeerd Von Trier te appreciëren want "die krijgt kweeniehoe goeie kritieken in d'n Humo en Knack" maar helaas pindakaas. "Melancholia" deed echt niets met mij. Het einde zag er goed uit maar alles wat daarvoor kwam... 

 

Wat is er overigens aan de hand met arthouse en onafhankelijke films? Vroeger zat ik regelmatig in Cinema Zed maar ik heb de indruk dat er tegenwoordig bijna alleen maar kunstschool-wank uitkomt.

Zijn  recent werk vind ik behalve de twee genoemde niet veel soeps.

 

Riget is een meesterwerk en Europa en Idioterne zijn goed. 

Link naar reactie

Urbanus : De Vuilnisheld

Oei.  Helemaal klaar voor typische fratsen die eigen zijn aan de Urbanus strips, bleef ik vooral op mijn honger zitten.  Slechts één keer wist de film de spirit van het bronmateriaal naar boven te halen, maar verder was het een énorm magere bedoening.  Alsof er een heleboel losstaande ideeën aan elkaar geplakt werden, zonder dat er moeite gedaan werd er één vloeiend geheel van te maken.  Het valt voor mij ook compleet tussen twee stoelen.  Absoluut niet aantrekkelijk voor kinderen en in alle opzichten simpelweg te flauw voor volwassenen. Goed dat ik niet samen met mijn petekind gekeken heb, want zij zou zich zowaar vervelen, denk ik.  En vooral een 'akward' gevoel overhouden aan deze animatiefilm.  Pluspunten: Goed geanimeerd en hier en daar een fijn klinkende soundtrack.  Maar de uitwerking van dat scenario liet zowat op alle mogelijke vlakken serieus te wensen over.  Dat er amper te lachen viel vond ik het grootste minpunt.  

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

"Stalker" en "Solaris" heb ik al gezien maar hoe zit 't met die andere films die vermeld worden? Zijn die de moeite of hebben we daar ook al te maken met sublieme, kleurrijke fotografie tegen verhaaltjes die traagjes voortkabbelen als een Lada met twee lekke banden?

Link naar reactie
Op 26/7/2019 om 16:53, Bonte zei:

Is het ook goed voor jonge gasten die ook wat actie willen zien?

 

Anders wordt het The Hustle waar ik toch m'n twijfels over heb al is de trailer best grappig.

The Hustle? The HUSTLE????!!!!! Is dat je enige alternatief voor Anna? Zet dan alsjeblieft Dirty Rotten Scoundrels van Frank Oz op. Daarin laten Steve Martin en Michael Caine zien hoe je The Hustle wél een goede make-over geeft! Doe jezelf en die jonge gasten een plezier...

 

Link naar reactie
14 uren geleden, Neat Stuff zei:

The Hustle? The HUSTLE????!!!!! Is dat je enige alternatief voor Anna? Zet dan alsjeblieft Dirty Rotten Scoundrels van Frank Oz op. Daarin laten Steve Martin en Michael Caine zien hoe je The Hustle wél een goede make-over geeft! Doe jezelf en die jonge gasten een plezier...

Dat zijn we ook van plan. :)

 

Ze zijn naar Spiderman geweest, dat was nog de enige redelijke film die in de namiddag speelde. Anders was het Pokemon in Vlaamse versie, deze was al beter dan de Nederlandse maar toch ... :blink:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...