Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

1 uur terug, Tom B zei:

Misschien omdat er veel minder CGI in die film zit dan de meeste mensen denken. Heel veel van die dinosaurussen zijn poppen en andere praktische effecten.

Jawel, ik wou het zelf nog aanhalen.

In de vele 'making of'-filmpjes kan je in verschillende scènes de poppen en de CGI vergelijken.

De CGI-nachtscènes uit 1993 blijven indrukwekkend. De haast defecte T-Rex-pop in de regen ook, natuurlijk.   :e007:

 

In Jurassic World (2015) is de apatosaurus nog van plastic, evenals enkele velociraptor-koppen.

Link naar reactie
2 hours ago, Gojira said:

Gisteren gelezen, heeeeeel erg interessant. (opgelet tis wel 13.000 woorden, maar dan is alles ook wel gezegd over het thema).

http://birthmoviesdeath.com/2012/10/30/film-crit-hulk-smash-hulk-vs.-plot-holes-and-movie-logic

13000 woorden is niets MAAR WAAROM HEEFT DIE VERDOMDE CAPS LOCK NIET AFGEZET?!

 

OT: "Dunkirk". Ik vond hem goed maar niet fantastisch. De fotografie in het begin was adembenemend mooi maar voor een film die zo graag het menselijke aspect in beeld wou brengen, vond ik hem eigenlijk vrij, tja, "levenloos".

Link naar reactie
1 minuut geleden, IvoVWS zei:

13000 woorden is niets MAAR WAAROM HEEFT DIE VERDOMDE CAPS LOCK NIET AFGEZET?!

 

OT: "Dunkirk". Ik vond hem goed maar niet fantastisch. De fotografie in het begin was adembenemend mooi maar voor een film die zo graag het menselijke aspect in beeld wou brengen, vond ik hem eigenlijk vrij, tja, "levenloos".

Ik denk eigenlijk niet dat Dunkirk over mensen gaat, toch niet in de letterlijke zin. Ik bedoel daarmee het gaat over het overleven van mensen, wat niet hetzelfde is.

Lees misschien deze (wees gerust, zijn caps-lock staat ondertussen uit): http://birthmoviesdeath.com/2017/07/26/film-crit-hulk-smash-christopher-nolan-the-cruelty-of-time

Opnieuw een lange, maar man die gast heeft goeie inzichten en passie.

Link naar reactie

@Gojira, grassias, hij heeft inderdaad hele interessante dingen te vertellen en neemt de moeite om het klaar uit te leggen. Ik heb "Looper" niet gezien maar kan wel het artikel volgen.

 

Nog over "Dunkirk" en overleven, daar zit inderdaad iets in maar het eerste dat bij mij opkwam was "als het zou gaan over overleven, dan is dat toch effciënter gedaan in Alien". Misschien dat de vergelijking met "Alien" wat mank loopt maar "Interstellar" had hetzelfde thema maar deed er iets veel originelers mee.

Wat me ook opviel, was dat er zo weinig dialogen inzaten! Knap gedaan, daar niet van, maar ik ben een enorme fan van Quentin Tarantino's prietpraatdialogen.

Link naar reactie
3 uren geleden, Chimichanga zei:

Ik vind Miller's Crossing eigenlijk beter dan Goodfellas...

 

Er zijn veel films beter dan Goodfellas. Niet dat die film slecht is, he.

 

Undisputed IV bekeken. Gadverdamme, wat is dat GOED!! Die budget actiefilms weten beter hoe ze gevechten in beeld moeten brengen dan de grote blockbusters. Lange takes om alles overzichtelijk te houden.

ik begrijp wel waarom blockbusters veel cuts hebben. Zo moet je minder doubles gebruiken, maar het heeft minder impact en het wordt al heel snel onleesbaar.

Link naar reactie

Deze week zag ik Split, James McAvoy speelt hierin iemand met een meerdere persoonlijkheids stoornis.

Interessant en zwaar thema, maar toch ook een lekkere "wegkijker" met nog wat visueel spektakel.

 

Ook zag ik ms. Peregrine's home for peculiar children.

Een prachtige Tim Burton fantasy...

 

geen uitgebreide uiteenzettingen, meer nutteloze mededeling...:e008:

Maar toch. Iets waar je van geniet wil je graag delen...

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

De nieuwe film van Fabrice Du Welz, Message from the Kong, moest op 4 augustus beschikbaar zijn op Netflix. Dat was hij ook overal ter wereld behalve in Frankrijk (aparte distributiedeal) en in de Benelux. Voor dat laatste is totaal geen reden opgegeven (Netflix heeft me gezegd dat ze het ook niet begrijpen), maar toch is hij niet beschikbaar.

 

Soit, in Frankrijk is de blu-ray al te bestellen dus heb ik dat maar gedaan. Het is dus wachten tot 4 October voor ik de film kan zien.

Link naar reactie
10 uren geleden, Chimichanga zei:

Door de meest recente aflevering van Pure Cinema Podcast vroeg ik me af wat nu mijn "handshake films" zijn. Ik kwam tot dit lijstje:

 

Fantastic Mr. Fox
Blue Velvet
Planet of the Apes
Donnie Darko

Blue is the Warmest Colour
Casablanca
Hot Fuzz

Donnie Darko en Blue is the Warmest Colour staan ook in mijn lijstje.

Dan nog:

The Fountain

Requiem for a Dream

Addams Family Values

The New World

The Thin Red Line

Drinking Buddies

Monkeybone

Blue Valentine

Crazy Stupid Love

Silver Linings Playbook

Vinyan

Thirteen

Wendy and Lucy

Strange Days

Dark City

10 Things I hate about you

Juno

Braindead

 

Kzal maar stoppen...

Link naar reactie
1 minuut geleden, The Alderwood zei:

Ik vind dat je Blue is the warmest... wel in je handshake hebt kunnen staan als je een tiener bent. Maar zodra die 2 ervoor staat, moet hij eruit. Dat is de regel. Maar er staan sowieso nog 'n aantal tienerfilms in Gorija's handshake. De nostalgicus?

Moet je vanaf uw 20ste uw ziel afgeven en als een elitaire emotieloze robot door het leven gaan? Why wasn't I informed?

Also:

giphy.gif

 

Link naar reactie
46 minuten geleden, Gojira zei:

Donnie Darko en Blue is the Warmest Colour staan ook in mijn lijstje.

Dan nog:

The Fountain

Requiem for a Dream

Addams Family Values

The New World

The Thin Red Line

Drinking Buddies

Monkeybone

Blue Valentine

Crazy Stupid Love

Silver Linings Playbook

Vinyan

Thirteen

Wendy and Lucy

Strange Days

Dark City

10 Things I hate about you

Juno

Braindead

 

Kzal maar stoppen...

The Thin Red Line en Wendy and Lucy zouden er bij mij ook wel in mogen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...