Ga naar inhoud

René Hausman Overleden


Recommended Posts

Enkel in het Frans net als zijn voorlaatste album Capitaine Trèfle (waarin ik nog een dedicace van hem heb kunnen strikken :e005: ).

 

Daarbovenop is er nog een Getekend-album niet vertaald: Le Chat qui Courant sur les Toits. In vertaling was hij helaas al eerder van ons heengegaan. 

Link naar reactie

 

Ik zat op de verkeerde computer :e008:  . Dank je wel.

Of het in Spirou is verschenen, is moeilijker uit te zoeken.

Link naar reactie

Ik verwar altijd met Snoesje. Maar ik denk dat er toch ook een Chlorofyl in Robbedoes verscheen.

Tegenwoordig is het allemaal De Grote Verwarring, natuurlijk: al die uitgevers zitten min of meer onder dezelfde paraplu. Of de reeksen verschijnen onder andere paraplu's, zoals die Frommeltje en Viola's. Je zou de integrale in het NL bij Dupuis verwachten. Niets van.

Link naar reactie

Enkele foto's van ons bezoek aan Hausman,toen we bij hem op bezoek waren voor Brabant Strip Magazine.

Waaronder een portret (dat Hausman zelf schilderde) van zijn grootmoeder,die hem allerhande verhalen en legendes vertelde.

 

Het interview is terug te lezen in magazine 185,uit 2011.

 

post-88-0-26773500-1461865934_thumb.jpg

post-88-0-48237100-1461865949_thumb.jpg

post-88-0-95225800-1461865960_thumb.jpg

post-88-0-53429700-1461865970_thumb.jpg

post-88-0-31215400-1461865983_thumb.jpg

post-88-0-19163800-1461865994_thumb.jpg

Link naar reactie

Op de RTBF (radio) wel een nieuwsitem. Maar dat is typisch, Onder de taalgrens is er altijd meer aandacht voor strips in de media. Als het geen Jommeke, Suske en Wiske, of BV strip is, kennen ze het niet. Bvb wel aandacht voor de stickeractie van het Rode Kruis met de Rode Ridder.

Of kijk naar de Metro in de treinstations. In de groene (franstalig) steevast elke week een volle pagina over strips, in de blauwe (nederlandstalig) af en toe een verdwaald artikeltje.

 

René Hausman. Begonnen en geëindigd bij Macherot...

Link naar reactie

Op de RTBF (radio) wel een nieuwsitem. Maar dat is typisch, Onder de taalgrens is er altijd meer aandacht voor strips in de media. Als het geen Jommeke, Suske en Wiske, of BV strip is, kennen ze het niet. Bvb wel aandacht voor de stickeractie van het Rode Kruis met de Rode Ridder.

Of kijk naar de Metro in de treinstations. In de groene (franstalig) steevast elke week een volle pagina over strips, in de blauwe (nederlandstalig) af en toe een verdwaald artikeltje.

 

René Hausman. Begonnen en geëindigd bij Macherot...

Was op de waalse tv : la une 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...