Ga naar inhoud

Suske En Wiske Voor Sos Kinderdorpen: De Nederlandse Versie


Gast Kontiki

Recommended Posts

Vorig jaar organiseerden Standaard Uitgeverij en Het Laatste Nieuws een albumactie voor het goede doel waarbij zes Vlaamse striptekenaars op scenario van even veel BV's elk een eenmalig album van Suske en Wiske maakten. In september gebeurt hetzelfde, maar nu met Nederlandse tekenaars (Gerben Valkema , Hanco Kolk, Eric Heuvel, Michiel de Jong, Gerard Leever en Romano Molenaar) op scenario van BN'ers (Wilfred Genee, Guus Meeuwis, Aaf Brandt Corstius, Karin Amatmoekrim, Esther Verhoef en Carlo Boszhard). De albums zullen te koop zijn bij Algemeen Dagblad.
Lees er meer over op onze site waar je ook alle covers en telkens twee pagina's uit de albums kan bekijken. Eén ding is zeker: de Nederlanders laten de Vlamingen een poepie ruiken!
http://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Suske-Wiske-SOS-Kinderdorpen

 

SOS-Schaal-Moraal-kl.jpg  SOS-Grandioze-Gitaar-kl.jpg

 

SOS-Pientere-Pop-kl.jpg  SOS-Tollende-Toverkol-kl.jpg

 

SOS-Charmante-Chirurg-kl.jpg  SOS-Irritante-Imitator-kl.jpg

Link naar reactie

Louter grafisch vind ik dat deze reeks de Vlaamse in zijn algemeenheid al overklast. Van de Vlaamse albums verkochten er in stripwinkels (waar ze ook gaandeweg te koop raakten) maar twee werkelijk goed, die van Cambré en Bosschaert.

Link naar reactie

Eerst lezen en daarna zeggen of hier poepies moeten geroken worden! :e010: :e010: :e005:

Ze zijn wel alvast stuk voor stuk mooi getekend...Die schrijvers ken ik amper.

Dat is logisch, de Vlaanse scenaristen kende ik als Hollander ook amper . Ze zijn denk ik ook gekozen om hun bekende nederlanderschap en iets minder om het talent van scenarioschrijven. Maar we zullen zien, mijn bestelling is geplaatst...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Eerst lezen en daarna zeggen of hier poepies moeten geroken worden! :e010: :e010: :e005:

Ze zijn wel alvast stuk voor stuk mooi getekend...Die schrijvers ken ik amper.

 

Verhoef en Amatkoerim zijn schrijfsters. Guus Kedengedeng Meeuwis, zure Aaf BC, Wilfred aangever van Derksen Genee en Carlo adhd Boszhard zie ik niet zo snel een leuk scenariotje produceren. Maar je hebt gelijk, eerst lezen en dan zeuren.....

Link naar reactie

Verhoef en Amatkoerim zijn schrijfsters. Guus Kedengedeng Meeuwis, zure Aaf BC, Wilfred aangever van Derksen Genee en Carlo adhd Boszhard zie ik niet zo snel een leuk scenariotje produceren. Maar je hebt gelijk, eerst lezen en dan zeuren.....

Gelukkig werken er ook nog een aantal ghostwriters mee aan deze albums.

Link naar reactie

Aaf Brandt Corstius en Esther Verhoef zijn me niet onbekend.

Corstius ken ik uit het taalbald Onze Taal.

Aaf Brandt Corstius (1975) is sinds maart 2010 columniste bij De Volkskrant. Eerder schreef zij columns voor NRC.next, en sinds 2007 treedt zij regelmatig op in het programma De Wereld Draait Door. Daarvoor was zij redacteur en vertaler, en was zij betrokken bij o.a. Elle, Elegance en Cosmopolitan. Zij publiceerde verder een aantal boeken, waaronder Handboek voor de moderne vrouw (2008).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...