Ga naar inhoud

De Incal


Veto

Recommended Posts

Al heel lang op mijn 'te lezen'-lijstje : de integrale van 'De Incal' door Jodorowsky en Moebius.
​Deze week eindelijk het boek uit de bieb ontleend. De drie eerste delen (tot en met 'De Benedenwereld') konden mij bekoren maar wat nadien volgde... ??? Wie geraakt daar nog aan uit ? Tekeningen blijven op heel hoog niveau maar het verhaal ??? Totaal  van de pot gerukte science-fiction... nodeloos ingewikkeld gemaakt, als je het mij vraagt. Alle spinoffs zal ik dus ook maar aan mij laten voorbijgaan.
​Waarschijnlijk heiligschennis wat ik hierboven typ. Maar ik begrijp de 'onsterfelijke' status van 'De Incal' niet. Ben ik de enige Reper die hier zo over denkt ?
​Ik zal maar stoppen voor ik ter plaatse word neergebliksemd.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Al heel lang op mijn 'te lezen'-lijstje : de integrale van 'De Incal' door Jodorowsky en Moebius.

​Deze week eindelijk het boek uit de bieb ontleend. De drie eerste delen (tot en met 'De Benedenwereld') konden mij bekoren maar wat nadien volgde... ??? Wie geraakt daar nog aan uit ? Tekeningen blijven op heel hoog niveau maar het verhaal ??? Totaal  van de pot gerukte science-fiction... nodeloos ingewikkeld gemaakt, als je het mij vraagt. Alle spinoffs zal ik dus ook maar aan mij laten voorbijgaan.

​Waarschijnlijk heiligschennis wat ik hierboven typ. Maar ik begrijp de 'onsterfelijke' status van 'De Incal' niet. Ben ik de enige Reper die hier zo over denkt ?

​Ik zal maar stoppen voor ik ter plaatse word neergebliksemd.

Inderdaad, en ik vind dat fantastisch :)

Link naar reactie

 

Al heel lang op mijn 'te lezen'-lijstje : de integrale van 'De Incal' door Jodorowsky en Moebius.

​Deze week eindelijk het boek uit de bieb ontleend. De drie eerste delen (tot en met 'De Benedenwereld') konden mij bekoren maar wat nadien volgde... ??? Wie geraakt daar nog aan uit ? Tekeningen blijven op heel hoog niveau maar het verhaal ??? Totaal  van de pot gerukte science-fiction... nodeloos ingewikkeld gemaakt, als je het mij vraagt. Alle spinoffs zal ik dus ook maar aan mij laten voorbijgaan.

​Waarschijnlijk heiligschennis wat ik hierboven typ. Maar ik begrijp de 'onsterfelijke' status van 'De Incal' niet. Ben ik de enige Reper die hier zo over denkt ?

​Ik zal maar stoppen voor ik ter plaatse word neergebliksemd.

 

Het is van Jean Giraud geweten dat hij verdovende middelen gebruikte bij het tekenen.

 

Ikzelf heb het 1 keer uit gelezen en bij een herlezing ben ik middenweg gestopt.

 

De reeks Inside Moebius zal wellicht ook niks voor je zijn.

Link naar reactie

Het boek waar ik me doorheen worstelde vind je hieronder... ruim 300 bladzijden...

 

Ai, de opnieuw ingekleurde versie  :e003:

Die vind ik echt spuuglelijk vergeleken met de originele versie, al maakt dat voor het verhaal natuurlijk niks uit. Ik zelf ben wel een fan van de Incal maar ik heb wel een zwak voor Jodorowsky's metafysisch gewauwel (inclusief zijn films), ik kan me goed voorstellen dat veel mensen dat helemaal niks vinden. Metabaronnen is inderdaad een stuk lichter verteerbaar wat dat betreft maar nog steeds goed 'over the top', die zou ik zeker aanraden om eens te lezen.

Link naar reactie

De jeugd van John Difool is uiterst aangename lectuur. Zeer grappig, spannend en vooral gek. Onvergelijkbaar met het de eerste reeks die ik ook niet te doen vind.

Er is een mooie bundel in het Engels. Je moet het echt allemaal na elkaar lezen vind ik.

Als je die leest begrijp je ook veel beter waar de auteurs heen wilden in het begin.

De Metabaronnen vind ik schitterend.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als je Incal al "over the top" vindt, dan moet je zeker hier eens naar kijken: :e007:  :e007:  :e007:

Ondanks dat ik fan ben van Jodorowsky's werk, is Holy Mountain toch iets aan de mindere kant. Ik snap wel wat hij tracht weer te geven, maar op een of andere manier blijft die film niet echt iets dat je in korte tijd weer wil zien vanwege de aantrekkingskracht ervan.

 

Maar bijv. Metabaronnen is dan weer dik in orde. Sluit mooi aan bij Dune oa.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...