Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (5)] Cover 6 Vs. Cover 27


nobody

  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke cover vind jij de 'beste'?

    • A
      46
    • B
      17


Recommended Posts

Welke van deze twee covers vind jij de beste, leukste, mooiste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg wat je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

De indiener van de cover mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.       :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

A

post-585-0-47851900-1477305415.jpg

 

 

Dit is mijn eerste keuze: De tuin van Daubigny. Deze cover heeft alles wat een goede cover moet hebben; veel sfeer, mooie kleuren, een goede compositie en eenvoud.

Drie jaar geleden kreeg ik de tekening al te zien. Toen was nog niet bekend of ze zou gebruikt worden als cover, maar uiteindelijk heeft Luc Cromheecke een zeer goede keuze gemaakt.

Suske

 

 

 

B

post-585-0-81589700-1477376639.jpg

 

 

Mijn tweede inzending. Dit was het afsluitende deel van de plaag en ik koop nooit strips alleen voor de cover, maar moest dit een eerste deel geweest zijn, ik had het misschien wel gedaan...Fantastisch mysterieuze cover, alsof iemand die jaren ingemetseld eindelijk het zonlicht weer ziet. Houot is als tekenaar al teveel afgedaan als Bourgeon-cloon (dat vind hij zelf trouwens ook). Onderschatte tekenaar!

Timhardt

Link naar reactie

A straalt een zalige rustieke sfeer uit, en heeft een zeer mooi kleurenpalet, maar is ook best klassiek getekend.

B heeft wat een uitdagendere stijl (qua cover toch), waardoor ik het sneller zou bekijken in de winkel, toch sneller dan A. Aan de andere kant valt die hand nogal slecht uit.

 

Nu kan ik nog niet direct kiezen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...