Ga naar inhoud

Hardcover 'duke' (Hermann) Meteen Uitverkocht


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Ze zijn daar al even mee bezig, met dergelijk zwart verdienen aan te pakken. Er zitten mensen op de centrale diensten die niet anders doen dan tweedehands sites af te zoeken, heb ik me laten vertellen.

 

Als je zelf zelfstandig bent, is een fiscale fiche snel opgemaakt als je bij zo een verkoper iets zou kopen.

Hebben die echt niets beters te doen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En nogmaals het ging op jaarbasis om hoop en al 1000 euro 'omzet', dus geen winst hé, want dat heb ik totaal niet. Dat was blijkbaar ook geen punt dat ik kon aantonen dat het in de eerste plaats voor mijn verzameling is, en dat ik geen bedoeling had om winst te maken.

 

Je mag als particulier toch voor een jaarlijks bedrag tot 3000 euro verdienen dat niet belastbaar en niet aangegeven hoeft te worden.

 

Gezien uw voorval toont het weer maar eens aan dat ambtenaren gewoon willekeur kunnen toepassen, of: de overheid bepaalt de wetten en past ze zelf aan wanneer het in hun kraam past. Niemand kan dat toch aanvechten.

Link naar reactie

Ik hoop echt dat je dat niet als een algemene opmerking bedoelt, want zo ken ik veel winkeliers gewoon niet. Er zijn er nog best veel die zich inspannen voor hun klanten. Hun beste klanten krijgen natuurlijk voorrang, zo gaat dat ook en dat vind ik ook normaal. 

 

Ligt aan de SSZ. De winkel waar ik meestal komt, doet dat niet. Andere winkels hier in de buurt wel.

 

Dat winkels aan goede klanten / voorbestellingen voorrang geven is niet meer dan normaal. 

Link naar reactie

Je mag als particulier toch voor een jaarlijks bedrag tot 3000 euro verdienen dat niet belastbaar en niet aangegeven hoeft te worden.

 

Gezien uw voorval toont het weer maar eens aan dat ambtenaren gewoon willekeur kunnen toepassen, of: de overheid bepaalt de wetten en past ze zelf aan wanneer het in hun kraam past. Niemand kan dat toch aanvechten.

Het bedrag heeft geen belang, het is of je op regelmatige basis verkoopt of niet wat telt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ipv veilingfora af te schuimen om te zien wie wat allemaal te koop aanbiedt en mensen verdenken van woeker, handeltjes opzetten, dat hier allemaal komen posten enz...lees jullie strips. Straks trekken jullie nog de aandacht van allerlei ongewenste sujetten die niets liever doen dan anderen het leven zuur maken. Of hebben jullie echt niets anders te doen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
5 hours ago, Stuvio said:

Zei de man die niets liever doet dan de overheid verdenken van woeker, handeltjes opzetten, dat hier komen posten...

Da's anders. Niemand dwingt je om die Dukes of andere "moeilijker te vinden albums" te kopen aan hetgeen er wordt gevraagd op veilingsites zoals CW e.d.

Bij de overheid ligt dat toch ietsje anders...:e011:

Link naar reactie
11 hours ago, Tweetie said:

Agent 327 Beurseditie te koop op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/boeken/stripboeken/m1143588719-agent-327-beurseditie-2017-032-100.html?

 

Hoogste bod nu 75,-

 

En natuurlijk heeft Stripsmagazijn er ook weer (minimaal) één (maar waarschijnlijk meer) op de kop weten te tikken: http://www.marktplaats.nl/a/boeken/stripboeken/m1144234722-agent-327-beurseditie-stripdagen-2017-oplage-100ex-met-prent.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=7

Slechts EUR120 voor de "echte" liefhebber (vaste prijs)....

Link naar reactie
3 minutes ago, Koen said:

Ik word hier misselijk van.  De strip is zeker geen hoogvlieger en zo'n overdreven hoge prijs is echt niet gerechtvaardigd.  Het ganse speculeer-gedoe verkloot de strip zelfs een beetje in mijn ogen.  Ik twijfel om mijn hardcover morgen terug naar de stripwinkel te brengen... Voor een matige strip neemt het als HC wel wat te veel plaats in.  Bij strips als 'Het Narrenschip' of 'Samber' is zo'n dikker jasje meer gerechtvaardigd.

JJL heeft het over een beurseditie van Agent 327, niet over Duke. 

Link naar reactie
35 minutes ago, Metabaron said:

JJL heeft het over een beurseditie van Agent 327, niet over Duke. 

Ik hou juist ook daarbij een vieze smaak in mijn mond (zeker als het uitgeverij/handelaren betreft die er wel voor zorgen dat ze elkaar de gelimiteerde uitgaven toespelen om die vervolgens voor veel geld aan de echte liefhebbers/verzamelaars te (proberen te) verkopen).

En overigens geldt mijns inziens ook voor Agent 327/Dossier Dozijn Min Eén dat het niet bepaald een hoogvlieger is, laat staan dat deze uitgave zo'n vraagprijs waard zou zijn (maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening).

Link naar reactie
17 minutes ago, JJL said:

Maar het blijft misselijkmakend speculeer-gedoe (zeker als het uitgeverij/handelaren betreft die er wel voor zorgen dat ze elkaar de gelimiteerde uitgaven toespelen om die vervolgens voor veel geld aan de echte liefhebbers/verzamelaars te (proberen te) verkopen).

En overigens geldt mijns inziens ook voor Agent 327/Dossier Dozijn Min Eén dat het niet bepaald een hoogvlieger is, laat staan dat deze uitgave zo'n vraagprijs waard zou zijn (maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening).

Dat speculeergedoe is inderdaad misselijkmakend. Maar gaan we nu niet heel erg uit de bocht als we daar een complot tussen uitgeverijen en handelaars in zien om bewust geld uit de zakken van liefhebbers/verzamelaars te kloppen?

Link naar reactie
23 minutes ago, JJL said:

Ik hou juist ook daarbij een vieze smaak in mijn mond (zeker als het uitgeverij/handelaren betreft die er wel voor zorgen dat ze elkaar de gelimiteerde uitgaven toespelen om die vervolgens voor veel geld aan de echte liefhebbers/verzamelaars te (proberen te) verkopen).

Helemaal met je eens. De beperkte oplages en het speculeren / hoge prijzen geven mij ook een slecht gevoel. Al denk ik niet dat het een complot van de uitgevers is, eerder onverschilligheid en onhandigheid. 

 

26 minutes ago, JJL said:

En overigens geldt mijns inziens ook voor Agent 327/Dossier Dozijn Min Eén dat het niet bepaald een hoogvlieger is, laat staan dat deze uitgave zo'n vraagprijs waard zou zijn (maar goed, dat is slechts mijn bescheiden mening).

Los van de inhoudelijke kwaliteit, het is maar een herdruk......... 

Link naar reactie
31 minutes ago, Metabaron said:

Dat speculeergedoe is inderdaad misselijkmakend. Maar gaan we nu niet heel erg uit de bocht als we daar een complot tussen uitgeverijen en handelaars in zien om bewust geld uit de zakken van liefhebbers/verzamelaars te kloppen?

Hopelijk niet zozeer een bewuste actie van de uitgeverij in kwestie (L) om geld uit de zakken van liefhebbers/verzamelaars te kloppen (dat zou er nog eens bij moeten komen), maar ik blijf het wel merkwaardig vinden dat L (of DLC for that matter) niets heeft geleerd van het gedoe van vorig jaar (en misschien zelfs de jaren daarvoor). Deze beursuitgaven worden binnen de kortste keren tegen een veelvoud van de verkoopprijs op Marktplaats en CW aangeboden (in sommige gevallen meerdere exemplaren tegelijkertijd). Maar misschien ben ik naief, en is dat wellicht ook niet tegen te houden of te veranderen...

Ben in ieder geval wel blij dat ik de speciale beursuitgaven niet verzamel :e012:.

Link naar reactie

Het ergste vind ik nog dat de stripmakers het meest over het hoofd worden gezien. Die verdienen helemaal geen fluit aan die extreem hogere verkoopprijzen. Je zou ze nog toewensen dat ze hun gratis auteursexemplaren ook te koop aanbieden aan dezelfde prijzen als die speculanten. Maar het gaat nu dus al zo ver dat ze extra gestraft worden omdat er een "vieze smaak" of een "slecht gevoel" gecreëerd wordt omdat er een opgeklopt gedoe is ontstaan waar ze zelf volstrekt niets mee te maken hebben. Die Hermann voor de "liefhebbers"? Liefhebbers lezen zijn strips en zouden het over inhoud en tekeningen moeten hebben. Verzamelen om te verzamelen is een ander verhaal en de ene keer valt dat meer te begrijpen dan de andere keer.

 

Dat die albums aan dergelijke prijzen te koop worden aangeboden, zal dan wel een kwestie van hoge vraag en laag aanbod zijn. Persoonlijk vind ik het gewoon erg dom om die strips aan die prijzen te kopen, dat is mijn vrije keuze en ik kies om dat niet te doen. Door ze te kopen, houd je het gespeculeer alleen maar in stand, maar dat geldt natuurlijk ook voor veilingen. Maar het is niet dat als je die versie niet koopt dat je het verhaal of zo zou missen, want er bestaan normaal betaalbare reguliere versies. Tot hoe ver kan je gaan in dat verhogen van die prijzen. Zou ik mijn HC van Duke aan 300 euro durven verkopen? En als die effectief verkocht raakt, is dat dan de norm voor toekomstige verkopen?

Link naar reactie
18 minutes ago, Tweetie said:

Helemaal met je eens. De beperkte oplages en het speculeren / hoge prijzen geven mij ook een slecht gevoel. Al denk ik niet dat het een complot van de uitgevers is, eerder onverschilligheid en onhandigheid. 

Of, als je dit nog steeds op de hc's van Duke bedoelt, geen onhandigheid of onverschilligheid maar nog steeds een secundair product bij wat zoals gezegd in hoofdzaak een softcoveruitgave is. Duke kreeg de normale hc-oplage die ze anders drukken voor titles die zowel in sc als hc verschijnen. De hype en het feit dat speculanten erop springen, kan je voor een nieuwe reeks moeilijk voorzien. Als de vraag blijft en hoog genoeg is om een nieuwe oplage te rechtvaardigen, gaan ze die volgens mij binnen een paar maanden heus wel bijdrukken.

Link naar reactie
50 minuten geleden, Kontiki zei:

Het ergste vind ik nog dat de stripmakers het meest over het hoofd worden gezien. Die verdienen helemaal geen fluit aan die extreem hogere verkoopprijzen. Je zou ze nog toewensen dat ze hun gratis auteursexemplaren ook te koop aanbieden aan dezelfde prijzen als die speculanten. Maar het gaat nu dus al zo ver dat ze extra gestraft worden omdat er een "vieze smaak" gecreëerd wordt omdat er een opgeklopt gedoe is ontstaan waar ze zelf volstrekt niets mee te maken hebben. Die Hermann voor de "liefhebbers"? Liefhebbers lezen zijn strips en zouden het over inhoud en tekeningen moeten hebben. Verzamelen om te verzamelen is een ander verhaal en de ene keer valt dat meer te begrijpen dan de andere keer.

 

Dat die albums aan dergelijke prijzen te koop worden aangeboden, zal dan wel een kwestie van hoge vraag en laag aanbod zijn. Persoonlijk vind ik het gewoon erg dom om die strips aan die prijzen te kopen, dat is mijn vrije keuze en ik kies omdat niet te doen. Door ze te kopen, houd je het gespeculeer alleen maar in stand, maar dat geldt natuurlijk ook voor veilingen. Maar het is niet dat als je die versie niet koopt dat je het verhaal of zo zou missen, want er bestaan normaal betaalbare reguliere versies. Tot hoe ver kan je gaan in dat verhogen van die prijzen. Zou ik mijn HC van Duke aan 300 euro durven verkopen? En als die effectief verkocht raakt, is dat dan de norm voor toekomstige verkopen?

Klopt. We liggen elkaar hier allemaal zodanig op te naaien dat we straks niet meer gelukkig kunnen zijn als we geen hardcover van Duke in de kast hebben staan. Als we allemaal stoppen met te veel te betalen aan zo'n sjacheraars, blijven ze met hun voorraadje zitten en is het gedaan met dat soort handeltjes.

Link naar reactie

Ik ga in elk geval niet meer aankondigen wat er bij een uitgeverij al uitverkocht is. Laat de oorzaak van dergelijke heisa dan maar vier een ander komen. Via speculanten allicht.

Link naar reactie
1 uur terug, Van Ditmar Strips zei:

Ik krijg van de uitgever ook het bericht dat een titel te hoog besteld is in verhouding met de oplage, en dat bestelde aantallen herverdeeld worden over de winkeliers.

Ik zou eerder zeggen dat de oplage te laag is voor de bestellingen. Waarom wachten ze de bestellingen niet af en kiezen ze dan hoeveel ze laten drukken? Het is toch erg als zelfs de voorbestellingen niet geleverd worden.  

Link naar reactie

En dan is het nog willekeur. Ze herverdelen het over de winkeliers, maar als SSZ X nu zijn aantal voorbestellingen precies kwijt kan over zijn vaste klanten en een Fnac bijv. Koopt gewoon 15 in en ziet wel aan wie ze het verkopen. Dan zijn de trouwe klanten van een SSZ de dupe. Voor de fnac maakt het immers niet uit als ze er drie ofzo minder krijgen.

Link naar reactie

Nee, zo gaat het helemaal niet. De uitgever heeft alle bestellingen verhoudingsgewijs verdeeld naargelang het aantal bestellingen. Als een winkel er veel heeft besteld, zal hij er zoveel mogelijk gekregen hebben in eenzelfde verhouding als wie een lager aantal bestelde. Een uitgever is niet op de hoogte van iemand vaste klanten. Dat is de bekommernis van de winkeliers. Winkeliers die (te) voorzichtig bestelden, worden meer afgestraft dan winkeliers die bovenop hun voorraad voor vaste klanten nog een reserve bestelden.

Link naar reactie
17 minuten geleden, JPAR zei:

En dan is het nog willekeur. Ze herverdelen het over de winkeliers, maar als SSZ X nu zijn aantal voorbestellingen precies kwijt kan over zijn vaste klanten en een Fnac bijv. Koopt gewoon 15 in en ziet wel aan wie ze het verkopen. Dan zijn de trouwe klanten van een SSZ de dupe. Voor de fnac maakt het immers niet uit als ze er drie ofzo minder krijgen.

Iets anders zou juist willekeur zijn.  Een uitgever / distributeurs kan toch niet de ene klant anders behandelen dan de ander, omdat hij denkt dat de een zelf weer veel vaste afnemers heeft en de ander verkoopt aan een groter en meer wisselend publiek?
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat de uitgever / distributeur iets vriendelijk kijkt naar die klanten die vlot betalen en wat minder naar klanten die nog openstaande rekeningen hebben.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Ik ga in elk geval niet meer aankondigen wat er bij een uitgeverij al uitverkocht is. Laat de oorzaak van dergelijke heisa dan maar vier een ander komen. Via speculanten allicht.

Ik zou het jammer vinden moest je deze info niet meer delen.

In dit geval had ik dan naast de HC gegrepen.

Link naar reactie

Jullie begrijpen mij verkeerd. Ik snap dat een distibuteur daar geen rekening mee kan houden. dat verwacht ik ook niet. Bedoelde er meer mee aan te geven dat eigenlijk het aantal voorbestellingen gewoon geleverd zouden moeten worden. Zonder recht van retour. Dan is het aan een ieder hoeveel hij wil voorbestellen. En dan hoeft een SSZ zijn vaste klanten niet teleur te stellen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...