Guest Kontiki Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Uit Humo van vandaag. Jommeke aan de basis van de carrière van Pieter Abbeel, een wereldautoriteit op het gebied van artificiële intelligentie, tegenwoordig professor aan Berkeley, een adviseur van Elon Musk en vorig jaar nog door Obama bekroond met de Presidential Early Career Award. Zijn er hier nog wiens beroepskeuze werd ingegeven door strips? Quote Link to comment
linthout Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Ik ben tekenaar geworden dankzij een vlek in 'De bende van de Zwarte kous' van Nero. Ik had het boek gekocht en ik zag dat er een grote vlek op een striptekening stond. Toen dacht ik: tiens, striptekenaars mogen de boel ook al eens verprutsen. Dat stelde me gerust: ik moest niet onfeilbaar zijn als ik tekenaar werd. Pas jaren later ontdekte ik dat de vlek gemaakt was in de drukkerij en niet op de tekening zelf. Maar toen was het te laat: ik had al een aantal Urbanusstrips getekend. Dit verhaal is echt waar. Quote Link to comment
sanderg Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Jazeker! Ik ben fiscaal jurist geworden nadat mijn interesse om fiscaal recht te gaan studeren werd aangewakkerd door Largo Winch. Ik ben er Van Hamme en Francq nog steeds erg dankbaar voor! Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
esteban² Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 De tiener-plannen om striptekenaar te worden, zijn er nooit door gekomen. En mijn job(s) hadden meer te maken met wat er op dat moment in mijn richting kwam. Dus bij mij ook geen persoonlijke ervaring in dat opzicht. Maar wel een topic dat ik graag volg. Quote Link to comment
Tanuki Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Ik ben productie-arbeider in vierploegendienst in de Antwerpse chemie. De strip die daar mensen toe aanzet moet nog getekend worden. Misschien moet ik me eens aan een scenario zetten, want er zitten wel verhalen in... (genre "het eiland" eerder... ) Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 37 minutes ago, The Alderwood said: Indertijd, toen De Killer net uit was, heb ik natuurlijk wel zitten fantaseren over die man z'n leven. Maar ik heb niet zijn karakter. Je hebt net zoals de meesten angst en afkeer van al wat ook maar neigt naar wapens. Dus ja... Quote Link to comment
marioboon Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 40 minuten geleden, Tanuki zei: Ik ben productie-arbeider in vierploegendienst in de Antwerpse chemie. De strip die daar mensen toe aanzet moet nog getekend worden. Misschien moet ik me eens aan een scenario zetten, want er zitten wel verhalen in... (genre "het eiland" eerder... ) Ik heb ooit een stripje en illustraties gemaakt voor de Technotrailer, een educatief project in opdracht van de provincie Antwerpen en de chemische industrie om kinderen aan te zetten voor een technische opleiding. Dat was dan een camion die langs de scholen kwam waar de kinderen dan proeven konden doen, zoals zelf shampoo maken, robotica, een eigen krantje ontwerpen... Quote Link to comment
Tanuki Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Ah, die goeie ouwe explosie. Gelukkig komt die in 't echt niet zo vaak voor. In de lijst van minst favoriete oeps-momentjes staat die los op nummer 1. De technotrailer heb ik eens een keer bezocht toen die aan het schooltje van mijn kinderen stond. Ik vond die best wel interessant. De shampoo- en haargelproefjes worden trouwens door mijn werkgever voorzien. Quote Link to comment
Rik Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Nee, er is absoluut geen relatie tussen mijn beroepskeuze en mijn liefde voor strips.. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Zwendel Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Als ik strips lees die iets met mijn beroep te maken hebben (bijna nooit dus) erger ik mij meestal vrij erg. Quote Link to comment
Kristof Berte Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Ik doe mijn werk ietwat tegen mijn goesting, omdat het goed betaalt en ik op die manier zo snel mogelijk mijn hypotheek kan afbetalen en ik zo meer tijd in strips kan steken Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
IvoVWS Posted August 22, 2017 Share Posted August 22, 2017 Stripscenario's zijn, zoals ik al tegen Alderwood al vertelde, een beetje per ongeluk gekomen. Ik wou het gewoon eens proberen en opeens had ik het script voor "The Unnamed". Quote Link to comment
Recommended Posts