Nuwanda Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 Ik twijfelde een beetje of ik dit in Strips Algemeen zou plaatsen. Mogelijk interessante info/slecht nieuws voor wie strips koopt of verkoopt via internet en Kiala een interessant/zinvol alternatief vond (mail van Bob Van Geffen/Bobbedoes): "Velen van u maakten gebruik van de verzendservice van Kiala om pakketten te verzenden. UPS, het bedrijf dat Kiala heeft overgenomen, is nu begonnen met grotere veranderingen, waaronder verzendmethoden en verzendkosten. Diverse verkopers hebben op dit moment op de Bobbedoes website de Kiala verzendservice aangeboden met de daarbij horende tarieven. Er is geen duidelijk inzicht over de kosten die UPS aan de klanten gaat rekenen. Na telefonisch contact te hebben gehad met UPS en zelf de proef op de som te hebben genomen (het versturen van een pakket via de UPS website) kom ik ook tot de conclusie dat de tarieven bij UPS niet duidelijk zijn vóór de verzending wat een opgaaf van verzendkosten op dit moment lastig maakt voor een verzender." Quote Link to comment
JPAR Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 Binnen Nederland van punt naar punt is €4,05. Dit heb ik laatst een eerste keer gedaan. De rest van de kosten weet ik ook niet. Wat me wel tegen is gevallen is de communicatie over de verzending. Ik kreeg persoonlijk een mail die voor de ontvanger bedoeld was nadat ik het pakket afgegeven had. Daarna hebben we beide niets meer gehoord en aan de hand van de trackingcode kon ik zien dat het toch afgeleverd was op het andere punt. Had de koper zelf nog niet gedaan, dus die heeft hem naar aanleiding van mijn bericht opgehaald. Het pakket was verder onbeschadigd verzonden. Oja, betalen via Ideal geeft een foutmelding. Je moet kiezen voor betalen in de winkel, zijn geen extra kosten aan verbonden. Quote Link to comment
Bonte Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 UPS zal toch moeten overwegen om een simpele website te maken met beperkte mogelijkheden voor de Kiala klanten, ze zijn achterlijk als ze denken dat iedereen zomaar zal overstappen op hun systeem waarbij je maar kunt zien hoeveel het kost als je de volledige procedure doorloopt. Onbegrijpelijk dat die duurbetaalde maatpakken dit niet door hebben. Alternatief is misschien deze dienst, een paar euro duurder maar wel aan huis geleverd, veelal dezelfde winkel-punten als Kiala en een handige site. https://onlineverzendservice.be/ Quote Link to comment
sjaakie Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 Ik vond Kiala inderdaad zo handig omdat je vooraf de prijs weet. en het ophaal punt hier een Praxis is die 7 dagen in de week open is waarbij de meeste dagen van 9:00 tot 21:00. Quote Link to comment
eriktex Posted October 30, 2017 Share Posted October 30, 2017 Is het al iemand gelukt om met UPS iets te verzenden (op de Kiala manier)??? Ik ben net een half uur bezig op de website van UPS maar het lukt simpelweg niet... terwijl het met Kiala echt 2 minuten werk was... Ik vermoed dat UPS simpelweg een concurrent heeft weggekocht, want dit gaat zo nooit werken. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
esteban² Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Dat laatste zou misschien nog wel het meest kunnen kloppen. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Ik ga daar alvast geen gebruik van maken. Heb een pakje verstuurd eind september met Kiala en is nu zoekgeraakt. Helpen doet UPS niet echt met het traceren ervan. Quote Link to comment
JPAR Posted October 31, 2017 Share Posted October 31, 2017 Ik heb laatst een keer succesvol een pakket verzonden. Maar daarvoor heb ik wel met de klantenservice moeten bellen. De tweede keer kreeg ik alleen maar een bedrag van 11 euro te zien dat ik moest betalen, wederom gebeld. Bleek dat de afstand te groot was en dat daarom het vaste bedrag niet meer gold. Was van Friesland naar Zeeland. Dus ik heb het toen maar via DHL gedaan. En tevens aangegeven dat dit ze heel veel klanten gaat kosten. Kreeg niet de indruk dat ze daar mee zaten. Quote Link to comment
Peter Motte Posted November 6, 2017 Share Posted November 6, 2017 Met Kiala in België heb ik nog geen problemen gehad. Quote Koop wat je leest, lees wat je koopt. Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.