Ga naar inhoud

[Derde Ronde (1)] pagina 1 vs. pagina 6


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

66 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 28-01-18 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Thorgal_zpsih8atjsy.jpg.2ca002eeb0b90553

 

Mijn absolute topper is de onderstaande pagina uit het Thorgal album 'de schaduwen voorbij'.

 

Geen enkele pagina heeft mij ooit zo geroerd als deze... de verbeelde diepmenselijke emotie voelt voor mij oprecht aan en heeft me echt geraakt.

Universele (bijbelse) thema's als boetedoening, verlossing,  liefde en de dood.. het zit allemaal in deze pagina verwerkt. Tel daarboven op dat dit sleutelmoment binnen het album on-ge-lo-fe-lijk mooi in beeld is gebracht door meestertekenaar Rosinski. 

Voor mij is deze pagina de beste die ik ooit heb gelezen/ gezien in een strip (en waarschijnlijk ook de beste die ik ooit zal zien/ lezen).

 

sanderg

 

 

B

 

6F3B59BD-A6EA-4D9C-8AE2-F6B9C01A28AE.jpe

 

Simon

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

Ik weet niet of ik al context gegeven heb bij deze plaat. 

 

Lang geleden toen ik nog op de middelbare school zat, was er de mogelijkheid om over de middag naar de bib te gaan die tegenover de school lag. Daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Guust Flater. Ik heb toen alle albums gelezen van Guust die aanwezig waren. Toen ik bovenstaande prent las, moest ik zodanig lachen met de mimiek van de kat van Guust dat de mensen van de bib zeiden dat ik de bib moest verlaten omdat ik iedereen stoorde.

 

Enkele jaren later heb ik deze prent in het groot kunnen kopen. Deze hangt nu uit in onze living. Mensen die langskomen lezen vaak de plaat en beginnen dan vaak ook te glimlachen bij het lezen ervan. Er zijn waarschijnlijk betere platen van Franquin over Guust. Maar deze plaat bezorgt mij nog steeds een glimlach bij het lezen ervan. 

Link naar reactie

Tijd voor Guust om deze wedstrijd eindelijk te verlaten.  Optie B heeft hier naar mijn idee al lang niets meer te zoeken.  Dat was in de eerste ronde reeds het geval en dat gevoel is ondertussen alleen maar sterker geworden.  In dit toernooi is mijn persoonlijke criteria 'de mooiste plaat', deze Franquin beantwoordt daar absoluut niet aan.  Op geen enkel vlak.

Is die kat leuk getekend?  Ja, zonder enige twijfel.  De grap is best OK, maar veel te lang uitgesponnen en er is teveel tralala voor, rond en na de point.  Tot daar toe.  Maar als geheel is dit toch helemaal geen 'mooie' plaat om naar te kijken?  Zwaar in tegendeel zelfs.

Nope, voor mij steekt een -niet eens bijzondere wanneer je 't los van het geheel ziet- Thorgal hier met kop en schouders bovenuit.  Ook al zou ik die specifieke pagina nooit zelf gekozen hebben uit die reeks.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Niet mee eens. Maar smaken verschillen uiteraard en dat maakt het net zo leuk en divers. Duidelijk B voor mij deze keer. Ik vind dat Thorgal verhaal heel knap en aangrijpend hoor, maar als enkele plaat op zich vind ik het maar niks. Franquin gaat het ook niet halen in een volgende ronde denk ik, maar mag van mij nu best nog door.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...