Ga naar inhoud

Betuwse Stripbeurs 6 & 7 April 2013


striphooligan

Recommended Posts

Zondag zal ik proberen met het ov naar Tiel te gaan, mocht er echter iemand zijn die met de auto vanuit Zaandam - Amsterdam - Utrecht  naar Tiel gaat en nog een plekje vrij heeft hoor ik het graag :e002: (tegen betaling natuurlijk). Zijn er nog tekenaars die alleen zaterdag komen?

Met ov lukt het best wel :e009: Maar een lift is nooit verkeerd.

Gerard Leever (signeert aan eigen tafel) komt alleen zaterdag; Chris Evenhuis (signeert aan de beurstafels) alleen zondag.

Alle buitenlandse auteurs zijn er beide dagen :cheerf2:

Link naar reactie

Is er vervoer van het station naar "De Betuwe"?

Het is namelijk niet bepaald in de buurt.

Verder is het eten bij "De Betuwe" erg matig. Je kan beter bij het station bij Buitensporig gaan eten (tipje).

Hopelijk kan ik naar 1 van deze dagen langs komen, heb over de beurs overigens niets gelezen in de plaatselijke krantjes.

Link naar reactie

Gisteren erg mooie tekeningen gekregen in albums van Nico Schuurman, never heard off maar een mooi album over de Grebbelinie wo2, en van Arie van Vliet, Tiels Flipje. Kortom local heroes maar juist daarom de moeite waard! :e005: Daarnaast bij Buddies Bookshop nog lekker bijna nieuwe albums aan 20% korting kunnen inslaan. Het lijkt wel zomer! :e012:

Link naar reactie

Leuke beurs in Tiel.

 

Dedis van Sicomoro, Genzianella (x3), Aja, Radovic (X2), Ocana (2X), Lapo, Jaime Martin, Swolfs (x2) en een inkleuring van mevrouw Mogavino. Ook nog bij de handelaren 2 BaardenKales en een tiental HC-tjes voor democratische prijzen op de kop getikt.

 

De af en toe lange wachttijden werden opgeleukt met amicale gesprekken (ook met de in grote aantallen opgedaagde vlamingen). Ook nog een Snow Leopard gespot.

Link naar reactie

Zaterdag een leuke dag gehad met veel fijne gesprekken ( o.a. Velden8 en broer, Lecram en Retep) en zeer gedreven tekenaars. Een absolute topper ontdekt (Nenadov) en een zeer trotse eigenaar geworden van een schitterende Sicomoro dedi. Daarnaast mooie tekeningen van Martin, Aja, Swolfs en Genzianella.

 

Spijtig vond ik dat er, ondanks de gemoedelijke sfeer, weer een enkeling het reglement overtrad (in dubbele rijen staan, tassen in de rij en meerdere tekeningen in 1 beurt vragen). O.a. hierdoor helaas niet toegekomen aan Hojgaard, Lapo en Radovic. Maar al met al echt een topdag gehad.

Link naar reactie

Spijtig vond ik dat er, ondanks de gemoedelijke sfeer, weer een enkeling het reglement overtrad (in dubbele rijen staan, tassen in de rij en meerdere tekeningen in 1 beurt vragen). O.a. hierdoor helaas niet toegekomen aan Hojgaard, Lapo en Radovic. Maar al met al echt een topdag gehad.

 

jaja dat is een nederlandse sport :e005:

maar als je volgend jaar eens  naar Geraadsbergen komt gebeuren zulke dingens niet :e005:

Link naar reactie

jaja dat is een nederlandse sport :e005:

maar als je volgend jaar eens  naar Geraadsbergen komt gebeuren zulke dingens niet :e005:

 

Ik weet niet of het een Nederlandse sport is. De dame die zich aan dit gedrag schuldig maakte klonk verdacht Vlaams.....

Maar nogmaals, ik heb me de dag niet laten verpesten en ben met een glimlach op mijn gezicht naar huis gereden. :e005:

Link naar reactie

Ik weet niet of het een Nederlandse sport is. De dame die zich aan dit gedrag schuldig maakte klonk verdacht Vlaams.....

Maar nogmaals, ik heb me de dag niet laten verpesten en ben met een glimlach op mijn gezicht naar huis gereden. :e005:

 

Hahaha......brouwertje........ ;) ....je dacht even goed uit de hoek te komen...

 

Het waren twee lange dagen (zaterdag pas om 0.30 uur thuis), maar de sfeer was prima. De zaterdag bijna net zoveel belgen als nederlanders, zondag alleen nog Warson, Cynthia en Roger (en ssnerual terug uit de bergen).

Een hoop bekenden gezien (oa snowleopard en vele andere repers) en een zeer hoog niveau tekeningen. Ik heb steeds meer het gevoel dat tekenaars steeds uitgebreider gaan tekenen, of is dit een uitzonderlijk jaar. Zowel in Gorinchem als in Tiel werd er prima gesigneerd. 

 

De twee moeilijke namen in Tiel waren Hojgaard (tergend langzaam, maar prima tekeningen) en in iets mindere mate Radovic (zeer uitgebreide tekeningen, mede dankzij de steeds brutalere verzoeken :lol: ).

 

Ik heb in totaal 20 tekeningen kunnen bemachtigen (zaterdag 12 en zondag 8), te weten Martin, Sicomoro (2x), Genzianella (3x), Dick Heins, een inkleuring op prent van mogovino, Lapo (2x), Ocana (2x), Arie van Vliet (het varkentje uit Flipje :) ), AJA, Radovic (2x), Nenadov, Swolfs (2x) en Hojgaard,   

 

Kortom, al met al zeer geslaagd (en een hele leuke zaterdagavond, Frans), nog part-time taxichaffeur geweest en bovenal toch wel weer lol gehad.

 

Na Angouleme, Gorinchem en Tiel even een pauze (tot na de zomervakantie) in beurzen (al weet je het nooit :rolleyes: ).  

Link naar reactie

ben zaterdag middag toch nog even op bezoek geweest kon het niet laten

 

dabbbert 23 gekocht redelijke prijs maar voor al vanwege het verhaal

vind ie grappig 4 er bij

 

verder beetje lopen zwammen met de handelaren

 

prima parkeer gelegenheid ruimte zat

 

zaal ook groot genoeg wel wat donker

 

sfeer altijd goed

 

bij de handelaren was het rustig op dat moment

 

bij de tekenaars redelijk druk

Link naar reactie

Bedankt striphooligan voor de mooie line-up van tekenaars :e005:

 

Pluspunten : grote mooie locatie met veel parkingmogelijkheden, gezellige sfeer;...

Minpuntjes : beetje buiten de stad zodat er weinig bewoners langkwamen, daarbij geen openbaar vervoer gezien (dacht ook aan de bus van de stripdagen), enkel enkele rijscholen die kwamen oefenen...

Link naar reactie

Een auteursbeurs voor liefhebbers van tekeningen en contact met de tekenaars voorziet echt wel in een behoefte als ik het zo lees. Voor de organisatie zal het wel lastig wezen om de financiering rond te krijgen, want voor handelaren is een dergelijke beurs minder interessant. Tenzij op een A-locatie als bijv. Haarlem.

Link naar reactie

Een geweldige beurs!

..ik ben een groot liefhebber van dit soort beurzen!!

Toch vind ik dat je naast de signeerticket, ook de tekenaar zou moeten betalen voor een mooie tekening.

Dit houd de koopjes/ebay handelaren toch iets meer weg.

De lijst met tekenaars vond ik een beetje eentonig (had meer variatie tussen mogen zitten; ook wat underground of comic tekenaars was leuk geweest), maar een goed geslaagde beurs waar je veel tekenaars aan het werk kon zien!

 

Jammer dat de handelaren over het al gemeen de standaard dingen verkochten, misschien moeten ze ook iets meer richten naar het publiek/ verkoop van origineel tekenwerk...?

 

Hopelijk volgend jaar weer deze beurs!!!!!!!

Link naar reactie

Een auteursbeurs voor liefhebbers van tekeningen en contact met de tekenaars voorziet echt wel in een behoefte als ik het zo lees. Voor de organisatie zal het wel lastig wezen om de financiering rond te krijgen, want voor handelaren is een dergelijke beurs minder interessant. Tenzij op een A-locatie als bijv. Haarlem.

 

Een auteursbeurs voorziet naar mijn mening zeker in een behoefte. Er wordt in Nederland relatief weinig georganiseerd in deze opzet. En als tekenaars toch in Brussel zijn voor een signeersessie bij 1 van de winkels daar dan zouden ze toch ook wel te verleiden zijn om naar Nederland te komen? Of ben ik nu een beetje naïef?

 

En ach er is altijd wat verbeteren (lokatie kan inderdaad aantrekkelijker) maar ik vond het voor de rest prima georganiseerd. Je kon wel merken dat Striphooligan zelf een liefhebber is want hij had met veel zaken rekening gehouden.

Link naar reactie

Een auteursbeurs voor liefhebbers van tekeningen en contact met de tekenaars voorziet echt wel in een behoefte als ik het zo lees. Voor de organisatie zal het wel lastig wezen om de financiering rond te krijgen, want voor handelaren is een dergelijke beurs minder interessant. Tenzij op een A-locatie als bijv. Haarlem.

 

Het is voor mij moeilijk in te schalen, maar er was toch wel wat volk, ook bij de stands. Dus qua financien zou ik het niet weten. Maar een tekeningenbeurs als deze is een beetje ongekend in Nederland, het was echt een prima line-up.

 

Eigenlijk zou je misschien meerdere kleinere beurzen moeten samendoen (kampen, Gouda, Zwolle, Tiel etc.), de Hooligan zorgt voor een line-up en wellicht zijn er anderen die ergens een prima A-locatie (Gouda op het marktplein met de gebouwen er omheen is op zich een prima locatie) kunnen verzorgen en weer anderen die prima voorzieningen en mogelijkheden voor standhouders kunnen verzorgen.........

Maar, hulde voor hooligan, nergens zie ik op een beurs van deze grootte zoveel internationale tekenaars.

Link naar reactie

Het is voor mij moeilijk in te schalen, maar er was toch wel wat volk, ook bij de stands. Dus qua financien zou ik het niet weten. Maar een tekeningenbeurs als deze is een beetje ongekend in Nederland, het was echt een prima line-up.

 

Eigenlijk zou je misschien meerdere kleinere beurzen moeten samendoen (kampen, Gouda, Zwolle, Tiel etc.), de Hooligan zorgt voor een line-up en wellicht zijn er anderen die ergens een prima A-locatie (Gouda op het marktplein met de gebouwen er omheen is op zich een prima locatie) kunnen verzorgen en weer anderen die prima voorzieningen en mogelijkheden voor standhouders kunnen verzorgen.........

Maar, hulde voor hooligan, nergens zie ik op een beurs van deze grootte zoveel internationale tekenaars.

 

Met wat hulp zou ik wel willen proberen om met een tekeningenbeurs in het randprogramma van de grootste boekenmarkt van Europa te komen nl. de Deventer Boekenmarkt.

 

Standaard komen hier ongeveer 125.000 bezoekers op af. Enkele sfeerbeelden van vorig jaar:

 

Deventer-Boekenmarkt-2012---foto-PR-naamDeventer-Boekenmarkt-2012---foto-PR-naamDeventer-Boekenmarkt-2012---foto-PR-naam

Link naar reactie

@ Lecram; zeker hulde. Qua naamsbekendheid van de tekenaars denk ik overigens dat Breda het afgelopen jaar/de afgelopen jaren ook niet mis was hoor.

 

Ik hoop dat deze beurs nog lang mag doorgaan. Samenwerking is zeker wel mogelijk op het vlak van de promotie en het benaderen van standhouders en uitgevers. Helaas is dat nog niet echt van de grond gekomen. Deventer zou een prima beurs zijn voor een stripauteurafdeling, het valt enkel wel midden in de vakantieperiode, en ook tekenaars hebben daar toch wel eens recht op...

Link naar reactie

 Deventer zou een prima beurs zijn voor een stripauteurafdeling, het valt enkel wel midden in de vakantieperiode, en ook tekenaars hebben daar toch wel eens recht op...

 

Nederland kan voor buitenlandse tekenaars een uitstekend land zijn om op vakantie te gaan: mooie stranden, heel veel aansprekende musea (zeker nu het Rijks weer geopend is) en aantrekkelijke steden. Zeker aantrekkelijk als je kunt regelen dat b.v. reis- en verblijfskosten etc. (gedeeltelijk) worden vergoed. :e012:

Link naar reactie
  • 2 months later...

:cheerf2:

Zoals het nu naar uitziet komt er een vervolg. Andere locatie en misschien nog meer extra's. Afwachten dus.

De data zullen 5 en 6 april 2014 zijn. Ik open tzt wel een nieuw draadje.

 

:cheerf2:

Link naar reactie
  • 6 months later...

Al iets meer bekend? Nog steeds 5 en 6 April? 5 April zou wel samenvallen met Ieper.............. 

 

Nee, niet in Tiel en niet in April. Zou lullig zijn om dat alsnog te doen. IK hou wel rekening met data van anderen :e012:

Trouwens in Tiel vroeg men mij of ik dit jaar een soort braderie :e010: wilde opzetten tijdens hun cultuurfestival in juni. Nee dus!

 

Maar er komt zeker weer een hooligan beurs :e005:

Link naar reactie

Nee, niet in Tiel en niet in April. Zou lullig zijn om dat alsnog te doen. IK hou wel rekening met data van anderen :e012:

Trouwens in Tiel vroeg men mij of ik dit jaar een soort braderie :e010: wilde opzetten tijdens hun cultuurfestival in juni. Nee dus!

 

Maar er komt zeker weer een hooligan beurs :e005:

Arnhem!??? Dat vond ik een geweldige beurs! :e012:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...