Ga naar inhoud

aanbevelingen?!


Recommended Posts

Hallo,

 hier misschien een beetje rare oproep;

Voor zon ruime 30 jaar spaar ik (USA) comics, de laatste jaren kom ik er steeds meer achter dat de europese strip markt misschien wel leuker, groter en gevarieerder is.

Naast dat ik redelijk bekend ben met de comic wereld, zou ik graag meer willen weten van de europeese strips en/ of underground comics.

 

..wie kan mij leuke series aanbevelen?

 

Zo heb ik pas Blacksad ontdekt, geweldige reeks! 

Ben ik nu net bezig met Blueberry ..ook zeker de moeite waard (ik wil nu meer /alles van Moebius/ Giraud lezen:)

Thorgall moet ik nog bekijken of dat wat voor mij is (mooi tekenwerk, maar ik ben niet echt fantasy gericht).

Werk van Munuera moest ook de moeite waard zijn (iemand een goede tip wat?)

 

Zo zijn er nog vele goede strips en underground comics die ik niet ken, wie heeft er leuke aanbevelingen?

 

Mijn smaak/ waar ik bekend mee ben en erg tof vind, is voor comics werk van; Bill Sienkiewicz, Frank Miller, Dave McKean, Sam Kieth, Simon Bisley, Ashley Wood, etc.

mbt strips; Marcel Ruijters, Joost Swarte, Amoras/ Cambre, Wilbert van der Steen, Eric Schreurs (geen Klepzeiker), Kuifje, Hanco Kolk, etc. 

..en underground; Dave Cooper, Charles Burns, Al Columbia, Art Spiegelman, etc.  (zo heb ik veel gehoord over Crumb, maar ik ken zijn werk niet echt goed)... 

 

 

IEMAND LEUKE TIPS OM TE LEZEN?

 

 

Link naar reactie
On 5/2/2018 at 10:46 AM, cartoonesk said:

Qua Crumb is dit een leuke instapper (1 van mijn favoriete boeken) :

 

Head-Comix-copy.jpg

 

Maar Crumb is toch Amerikaans, en als ik het goed begrijp, vroeg hij Europese aanbevelingen?

Druillet en Moebius hebben waarschijnlijk wel spul dat hem zou bevallen, zoals John Difool van Moebius en Jodorowski.

Link naar reactie
Op 2-5-2018 om 10:38, Bojangles zei:

zo heb ik veel gehoord over Crumb, maar ik ken zijn werk niet echt goed.

Je hebt gelijk maar hij schreef ook bovenstaande dus gaf ik hem die tip.

Qua Nederlandse underground vind ik de vroegere strips van Evert Geradts heel leuk :

 

scannen0008_4.jpg

 

Maar ik weet niet of dat iets voor Bojangles is....

Link naar reactie

evert geradts had ik nog nooit van gehoord,maar ziet er erg interessant uit!

Dank voor de mooie aanbevelingen  ..ik ga er zeker na opzoek!

 

USA underground is ook iets dat mij erg trekt. Maar ik ken eigenlijk alleen de werken van Al Columbia, Charles burns, Chris Ware  en Dave Cooper.

Link naar reactie

De top-50 is natuurlijk een aanrader, als je ondergedompeld wil worden in de opkomst van volwassen strips in de jaren '80-'90 dan kun je wordt vervolgd bijeenzoeken, makkelijk goedkoop te vinden (heb zelf nog een reeks staan denk ik) en je hebt direct de basis mee. Het meeste is wel z/w.

 

13.jpg

 

Link naar reactie
20 uren geleden, Bonte zei:

De top-50 is natuurlijk een aanrader, als je ondergedompeld wil worden in de opkomst van volwassen strips in de jaren '80-'90 dan kun je wordt vervolgd bijeenzoeken, makkelijk goedkoop te vinden (heb zelf nog een reeks staan denk ik) en je hebt direct de basis mee. Het meeste is wel z/w.

 

13.jpg

 

In Wordt Vervolgd staat mijn eerste werk...Ik heb er goeie herinneringen aan.

Ook al waren het slechts een paar pagina's.

Link naar reactie
Op 2-5-2018 om 10:38, Bojangles zei:

..en underground; Dave Cooper, Charles Burns, Al Columbia, Art Spiegelman, etc.  (zo heb ik veel gehoord over Crumb, maar ik ken zijn werk niet echt goed)... 

Op Crumb na is dit niet echt underground. 

 

Het beste wat de underground te bieden heeft is veelal gebundeld door Fantagraphics. 

 

Trek je portemonnee maar: http://www.fantagraphics.com/?subcats=Y&pcode_from_q=Y&pshort=Y&pfull=Y&pname=Y&pkeywords=Y&search_performed=Y&q=underground&dispatch=products.search

Link naar reactie
Op 9-5-2018 om 21:40, carioca zei:

20 jaar is overdreven. Zijn underground periode is een vlekje op zijn epische carriere geweest.

 

NOu, eigenlijk is Spiegelman een one hit wonder (wat ie ook zelf zou toegeven). Zo episch is zijn carrière niet zo zeer in kwantiteit. 

Hij heeft eigenlijk nog het meeste strips voor kauwgomballen gemaakt :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...