Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Soms begrijp ik de uitgevers ook niet. ;)

Dit is ten eerste één van de minste strips van Loeb & Sale, en, ten tweede, deze strip zit eigenlijk midden in hun Batman Dark Victory (of is het Long Halloween) verhaal, dus die voorkennis heb je toch minstens nodig.

 

Aha, RW zit hier ook op de reep. Ik denk dat het wel interessant zou kunnen zijn om de gedachtengang van hen eens te horen over deze keuze.

Link naar reactie

Laat het gezegd zijn dat RW verder uitstekend werk levert !

Vind ik ook. Die Before Watchmen gekocht in het weekend en in 1 ruk uitgelezen.

Trouwens een prachtige HC uitgave van 120 pagina's voor amper een paar Euros meer dan een Silvester of DDB strip in HC van 46 pagina's. :-)

 

Dat van "Catwoman - Rome zien en sterven" vond ik niet echt storen. Dat ze dan maar vlug Batman Dark Victory en Long Halloween vertalen.

Link naar reactie

Hangar 84 van Lode Devroe en Pieter van Oudheusden.

 

In voice-over wordt je door Dr. Rhodes meegevoerd door een alternatieve geschiedenis na de UFO verschijningen in Roswell. Zowel het begin als het einde zitten goed in elkaar, de geschiedenis wordt beknopt verteld waardoor je in sneltreinvaart door het album heengaat. De tekeningen in atoomstijl vullen dit verhaal mooi aan. Het album is uitgegeven in oblong op A4 formaat, top, zoals je dat van Sherpa mag verwachten.

Link naar reactie

Gelezen: The Massive TPB 2 - Subcontinental


The Massive is een schip van de milieubeschermingsorganisatie Ninth Wave. Na een reeks rampen die de hele wereld uit balans gebracht heeft verliest de bemanning van het zusterschip Kapital The Massive uit het oog. In een wereld in verval gaat de crew van Kapital op zoek naar The Massive, twijfelend aan alle idealen die zij huldigen: geweldloze actie voor een betere wereld.


Toen ik de eerste trade van The Massive las vond ik die geweldig. Maar deze tweede bundel deed me niets. Ik weet ook wel dat de zoektocht naar The Massive voor Brian Wood een excuus is om zijn personages in situaties te brengen die hen 'zichzelf laat tegenkomen'. Het schip zullen ze niet vinden, dat hoeft ook niet. Maar de reis, die belangrijker is dan de bestemming, raakt in dit geval mijn kouwe kleren niet. Ik weet niet waarom, maar het pakt me niet.


Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

 

Gelezen: The Massive TPB 2 - Subcontinental

The Massive is een schip van de milieubeschermingsorganisatie Ninth Wave. Na een reeks rampen die de hele wereld uit balans gebracht heeft verliest de bemanning van het zusterschip Kapital The Massive uit het oog. In een wereld in verval gaat de crew van Kapital op zoek naar The Massive, twijfelend aan alle idealen die zij huldigen: geweldloze actie voor een betere wereld.

Toen ik de eerste trade van The Massive las vond ik die geweldig. Maar deze tweede bundel deed me niets. Ik weet ook wel dat de zoektocht naar The Massive voor Brian Wood een excuus is om zijn personages in situaties te brengen die hen 'zichzelf laat tegenkomen'. Het schip zullen ze niet vinden, dat hoeft ook niet. Maar de reis, die belangrijker is dan de bestemming, raakt in dit geval mijn kouwe kleren niet. Ik weet niet waarom, maar het pakt me niet.

 

 

ik kan me hier volledig bij aansluiten.

Link naar reactie

In het verlof heb ik Ralph Azam 1-5 gelezen.

Een hele leuke fantasy reeks. De verhaallijn zit best goed, de grappen en de fantasie zijn best origineel en liggen me wel. De karakters staan er ook. Ik zie dit een beetje als een Franse Terry Pratchett. Het is totaal iets anders, maar het is een goed verhaal op een luchtige manier verteld en met veel nuance en zelfspot. Ik heb enkel maar de eerste delen van Donjon gelezen dus ik weet niet hoe het zich verhoudt tegenover Donjon, maar ik heb er wel van kunnen genieten.

 

de tekenstijl van Trondheim is zoals vanouds. mottig getekende eenden, gevogelte en andere beesten. Maar dat stoorde me niet. Hij weet zijn expressies over te brengen op mij als lezer en daar draait het om.

 

het is jammer dat de vertaling is stopgezet, anders had ik de reeks in SC wel gekocht. HC zou ik hier pas tweedehands aan beginnen. Maar misschien komt er straks wel een Franse integrale (loopt de reeks in het Frans nog?) en dan koop ik die misschien wel.

Link naar reactie

Bestaan er daar ook scanlations van ?  ;)

 

scanlations heb ik niet gevonden, maar de Franse ingescande delen wel :)

Hier en daar eens een apart woord (en een zelf uitgevonden beest bvb) maar verder goed te lezen voor iemand met een gemiddelde kennis Frans.

Link naar reactie

Nu toch al een stuk of 20 nieuwe strips gelezen van 2014, en niets heeft me echt al van mijn sokken geblazen. Daarom nog eens teruggegrepen naar enkele oudjes die goed blijven:

 

- Appoline ( http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1436 )

- Kobe de Koe: het stemgedrag der dieren 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Gelezen:

Battlefields 7 - The green fields beyond en 8 - The fall and rise of Anna Kharkova

De twee boekjes hebben gemeen dat ze figuren opvoeren die al eerder in de reeks voorkwamen, en dat we te weten komen hoe het hen na de oorlog vergaat.

In The green fields beyond vinden we sergeant Stiles terug in de Koreaanse oorlog. Stiles was samen met zijn tankbemanning al eerder het hoofdpersonage in twee boekjes die zich in de Tweede Wereldoorlog afspeelden. Hij is een typische ijzervreter die tijdens WO2 de ruggengraat uitmaakte van het Britse leger. Hij is terug bij het leger om in Korea te doen wat hij best doet: vechten in tanks.

Anna Kharkova is dan weer een nachtheks: een Russische pilote die met haar bommen de Duitse troepen 's nachts uit hun slaap houdt in de ijzige vlakten van Oost-Europa. Maar het is niet omdat moeder Rusland vrouwen gevechtsmissies laat vliegen dat het een geëmancipeerd land is.

De tekeningen en kleuren zijn een beetje pulpy, maar over het algemeen is de reeks is zeer goed.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Vinland saga 1

 

Een prachtige hardcover van 600 pagina's met daarin de eerste twee delen (van de 10 die al in het japans verschenen zijn).

In het nederlands bestaat er raar genoeg geen enkel vikingepos dat wat diepgang vertoont.

Het is wat vreemd dat een japanner zich waagt aan een volk dat hier heeft geheerst, maar hij doet dat met verve.

Dit belooft een geweldig epos te worden. Het heeft wat van de wijdsheid van berserk, maar met minder geweld en met meer aandacht voor personages.

 

Deel 2 ligt hier ook al klaar. Deel 3 staat te verschijnen voor maart.

 

Dikke aanrader!

Link naar reactie

Die Vinland Saga ziet er idd veelbelovend uit.

 

Je kunt de hele hap trouwens online lezen op: http://www.mangareader.net/125/vinland-saga.html

 

Of dit 'officieel' is, zou me verbazen...  :e010:

 

nee, niet officieel en ook niet leuk om zo te lezen, maar wel handig. het vermijdt miskopen. ik heb vinland (en eigenlijk ALLE mangareeksen die ik heb) ook eerst online gelezen voor een groot stuk. Als het goed is, koop ik het.

 

En om eerlijk te zijn: ik heb nog nooit zoveel manga gekocht sinds er zo'n sites als mangareader zijn.

Link naar reactie

gisteren de laatste ongelezen strip hier in huis gelezen. hoe goed voelt dat? (op hellblazer 7 na)

 

Sandcastle van Peeters. Wat een geweldig boek!

 

Wanneer gaat nu eindelijk iemand LUPUS in het engels of het nederlands vertalen zeg?

 

Helaas maar enkel eerste deel van Lupus in Nlds verschenen :(

Link naar reactie

I know, en weer verkocht ook gewoon omdat één deel van de vier in zo'n reeks nergens op slaat. Toch wel jammer van Bedee ook. Ratafia was ook al zo goed.

Maar Lupus bij Sherpa ofzo in één band dat had er toch al lang moeten zijn?

 

 

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. 1 boek of 4 apart, ik koop ze blind in het Nederlands

Link naar reactie

gisteren de laatste ongelezen strip hier in huis gelezen. hoe goed voelt dat? (op hellblazer 7 na)

 

Sandcastle van Peeters. Wat een geweldig boek!

 

Wanneer gaat nu eindelijk iemand LUPUS in het engels of het nederlands vertalen zeg?

 

Goed om te lezen dat Sandcastle zo goed beviel. Inderdaad een pareltje.

(Dus voor degene die het nog niet gelezen hebben, kopen en lezen!)

Link naar reactie

Ik begrijp niet wat daar jammer aan is. Vind je het dan ook jammer dat als je naar een film kijkt, het hoofdpersonage teveel lijkt op dat uit een andere film, omdat het dezelfde acteur is ?

De Ster van de Woestijn is PRACHTIG getekend, wie er ook model stond voor de personages. En het stoort ook helemaal niet dat-ie op Sean lijkt, vind ik. :)

Link naar reactie

Mij stoorde het ook niet dat het hoofdpersonage op Sean Connory leek, want ik weet niet wie Sean Connory is.  :e012:  (bij wijze van spreken dan, ik kijk zelden films dus ik had de associatie zelfs niet gemaakt.)

 

Sterk album en van wat ik van Desberg gelezen heb, inderdaad met afstand zijn beste scenario.

Ken je zwart bloed? Ook van desberg en niemand heeft het er hier over, maar dat is ook zeer goed!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...