Ga naar inhoud

Strip Van De Dag


Kool Thing

Recommended Posts

Tuurlijk niet. ten eerste zou Hermann die persoon met huid en haar opeten (figuurlijk) en dan stante pede van uitgever veranderen. Hermann is een monstre sacré die onbeperkt krediet heeft.

Hij is de enigste reden waarom zijn zoon sowieso nog scenario's mag maken want de dag dat zijn papa stopt met tekenen is zijn schrijverscarrière gedaan.

 

Al zou ik niet opkijken moest ie dan weer gaan tekenen en bijv. Jeremiah of Schemerwoude gaan overnemen (wat best wel een interessante piste zou zijn)

Hij kan altijd nog originele platen gaan verkopen.......... ;)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Gelezen: Abeltje

Abeltje is een schattig kuiken die om de liefde van een meisje te winnen een boeket sterren wil plukken. Met de knorrige beer Gert gaat hij op pad. Abeltje ziet er door de dierlijke hoofdpersonages uit als een kinderstrip, maar de thematiek en het onderwerp zijn dat niet geschikt voor kinderen. 

Niet slecht, maar het einde is een beetje stom. Ik vind het verhaal niet mooi afgerond, ik heb eerder het gevoel dat de auteurs niet wisten hoe het moest aflopen, en dan maar kozen voor een pseudo-dramatische klapper.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Blake en Mortimer 22: de septimus golf

Het gele teken is een klassieker en dit is het officiële vervolg er op. Dat brengt hoge verwachtingen met zich mee. De eerste 30 bladzijdes zijn prima. Maar daarna neemt het verhaal belachelijke wendingen. Dufaux slaat de plank volledig mis met dit zeer matige vervolg. 

Helaas, ik ben het hier volledig mee eens. Misschien moet ik 'm nog eens herlezen maar op dit moment vrees ik dat dit het slechtste deel uit de reeks is.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Legende 6: het geheim van de lamiae

Mooie tekeningen van Swolfs, wat heeft die man toch een talent. Maar wat een ontzettend slap verhaal over een droom.

Een van de tegenvallers van het jaar.

Ik had al iets gelezen over de inhoud en besloten dat dit voor mij niet interessant zou zijn, daarnaast betreft het ook nog een dure Hc. Ik sla deze dus over, misschien kom ik hem nog eens tegen op een beurs voor de helft van de prijs. Ik ben namelijk wel een fan van Swolfs en stiekem ook een verzamelaar.

Link naar reactie

Het land van langvergeten 14.

 

Arboris gaat traag, zeer traag, maar vordert wel. Dit is een van mijnfavoriete reeksen, al jaren. Elke cyclus tekent wel een andere geweldige tekenaar. Laval, de tkenaar van de laatste cyclus kende ik niet, maar kwijt zich uitstekend van zijn taak. Makyo is hier echt top qua scenario. Nog maar twee delen te gaan nu. Superdeel!

Link naar reactie

Het land van langvergeten 14.

 

Arboris gaat traag, zeer traag, maar vordert wel. Dit is een van mijnfavoriete reeksen, al jaren. Elke cyclus tekent wel een andere geweldige tekenaar. Laval, de tkenaar van de laatste cyclus kende ik niet, maar kwijt zich uitstekend van zijn taak. Makyo is hier echt top qua scenario. Nog maar twee delen te gaan nu. Superdeel!

 

:e010: :e010: :e010: :e010:  Dat laatste deel vond ik de k*tstrip van 2013...  De eerste en in mindere mate de 2de cyclus zijn absoluut de moeite, maar dit...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

:e010: :e010: :e010: :e010:  Dat laatste deel vond ik de k*tstrip van 2013...  De eerste en in mindere mate de 2de cyclus zijn absoluut de moeite, maar dit...

 

ik weet dat ik niets veel volgers heb, maar ik ervaar het als een topstrip. Moet wel zeggen dat ik alles (dl1-14) in één rush herlezen heb. Alles valt op zijn plaats dan. (voor mij toch)

Link naar reactie

Carthago, derde deel gelezen (en de eerste twee om er weer in te komen).

 

Knap verhaal, de lus naar de Yeti vond ik nu niet meteen nodig, maar al bij al toch wel een fascinerend verhaal. Vooral nu met de ontdekking van die 'zuilen'. Doet me wel héél erg denken aan 'Heiligdom'.

 

Maar van dit soort strips kan ik echt genieten!

Link naar reactie

Lees je 'm in een stoel of aan tafel? In het eerste geval af en toe even gaan staan om de bloedtoevoer in je benen weer op gang te krijgen ;)

 

Goede vraag. Eigenlijk beiden. Een deel in de zetel met rechtopstaande rand, en een deel aan de keukentafel. Gewoonweg boeiend geschreven, en een schitterend tijdsdocument.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
tif et tondu enquêtes à travers le monde

 

Een Baard en kale integrale met 3 klassieke verhalen erin, getekend door Will en geschreven door Tilleux. Ik heb wel wat hiemwee naar de klassieke robbedoes stijl verhalen dus ik heb me hier goed mee geamuseerd.

 

Ik heb ondertussen ook al meerdere delen van deze integrales aangeschaft. 

Link naar reactie

Strip van de maand: SCALPED

 

Gelezen aan een tempo van 2 issues per dag, om er zo lang mogelijk van te kunnen genieten. Maar bij de laatste TPB kon ik mij niet meer bedwingen, die was snel uit. Alle lof op dit forum (en van één iemand in het bijzonder) was terecht. De perfecte combinatie van een fascinerend verhaal, geweldige tekeningen, passende inkleuring, gastauteurs die iets toevoegen,... Ik kan geen enkel minpuntje opnoemen.

Link naar reactie

Doel van Jeroen Janssen.

 

Op de  Turnhoutse beurs kocht ik dit album bij Jeroen zelf, een kloek oblong exemplaar in HC, ik kreeg er ook nog een mooie mok gratis bij !

 

Doel is een gedoemd dorp, een vlek die ooit (of wellicht nooit) door de Antwerpse haven (bestuurd door parvenu's, arrogante hollanders schoppende havenbovenbazen) zal worden opgeslokt. Jeroen observeert op ingetogen en haast verlegen wijze de overblijvende bewoners en tekent het landschap en de mensen op een weergaloze manier. Heel goed is dat de mensen op eerlijke wijze worden neergezet, niet als dappere en nobele verzetslieden maar als gewone mensen met gewone mensen problemen en fouten. Een heel mooi boek dat ik een ieder kan aanraden....

Link naar reactie

Thanos rising. (Jason Aaron) Een enorme verrassing. Schitterend!

Geen ingewikkelde prietpraat, zeer makkelijk te volgen en geen voorkennis nodig.

Wat een love story!!!!

Chris ( mij stripboer) vond a bride's story 1 niet meer :(

Ik heb in de plek maar ook thanos rising besteld.

Benieuwd! ( maar nu nog bride's story ergens anders zoeken...)

Link naar reactie

Net deel 1 van Aâma uitgelezen - The Smell of Warm Dust. Wat een geweldige strip! Ik kan zeker begrijpen dat die een prijs op Angoulême heeft gewonnen voor beste reeks. Het is grappig geschreven zoals de andere boeken van Frederik Peeters, maar wel in een serieuze toon. Peeters weet de diverse personages tot leven te wekken door ze een verhaal te geven. Dit verhaal vouwt zich langzaam maar zeker uit vanuit het perspectief van Verloc Nim, de protagonist. Hij wordt wakker in een bizar landschap en weet niet wie hij is en wat hij daar doet. Er komt een robot op hem af in de gedaante van een aap. Verloc wordt door de aap Churchill herkend en vraagt verder naar wie hij is.

 

Churchill overhandigt Verloc een dagboek dat door Verloc is geschreven die op die wijze erachter komt wat hij de afgelopen dagen heeft gedaan en hopelijk ook hoe hij terecht is gekomen op de plek waar ze nu zijn. Het dagboek is in dit eerste deel van Aâma de ruggengraat van het verhaal. We leren zo de personages kennen, op dezelfde wijze eigenlijk als Verloc ook zichzelf en de anderen weer leert (her)kennen in deze bizarre wereld die zich ergens in de toekomst afspeelt.

 

Zeer intrigerend en echt een boek voor liefhebbers van ander werk van Peeters, zoals Sandcastle, Koma en Pachyderme. Peeters creëert ook hier weer een geheel nieuwe wereld die je vol verwondering de pagina's in dit boek doet verslinden. Hopelijk komt SelfMadeHero snel met een (engelse) vertaling van het tweede deel in deze reeks.

 

aama-The-smell-of-Warm-dust.png

Link naar reactie

Ik heb het ook gelezen. Voor mij zijn minste werk. Ook de tekeningen kunnen mij minder bekoren. Wel een mooie cover.

Sandcastle en Pachyderme vond ik schitterend.

 

Ik vind het nog te vroeg om  te zeggen of dit beter of minder is dan Pachyderme en Sandcastle na slechts een deel gelezen te hebben. Lees jij in het Frans? Ik vind het in ieder geval al boeiender dan Koma, dat was een mooi verhaal, maar m.i. iets teveel robots en te weinig diepgang in de personages. Blauwe Pillen moet ik nog lezen. Afijn de tijd zal het leren hoe de overige delen zullen bevallen.

Link naar reactie

Ik vind het nog te vroeg om  te zeggen of dit beter of minder is dan Pachyderme en Sandcastle na slechts een deel gelezen te hebben. Lees jij in het Frans? Ik vind het in ieder geval al boeiender dan Koma, dat was een mooi verhaal, maar m.i. iets teveel robots en te weinig diepgang in de personages. Blauwe Pillen moet ik nog lezen. Afijn de tijd zal het leren hoe de overige delen zullen bevallen.

 

*kuch*

LUPUS!

Link naar reactie

natuurlijk, en daarom zeker: wie pikt dit nu eindelijk eens op?

 

Ik had in Breda aan Sherpa gevraagd of ze nog meer werk van Peeters gaan vertalen, maar dat zit er niet in. Hij is niet bekend genoeg om voldoende boeken van te verkopen. Koma ligt al sterk afgeprijsd in de winkels bijvoorbeeld. Het is lastig om onbekenden op de markt te presenteren.

 

Jammer dus... zal waarschijnlijk niet in het Nederlands zijn. Wie weet kunnen we nog meer van SelfMadeHero verwachten. Die schijnen zijn boeken wel in voldoende mate af te kunnen zetten...

Link naar reactie

Ik vind het nog te vroeg om  te zeggen of dit beter of minder is dan Pachyderme en Sandcastle na slechts een deel gelezen te hebben. Lees jij in het Frans? Ik vind het in ieder geval al boeiender dan Koma, dat was een mooi verhaal, maar m.i. iets teveel robots en te weinig diepgang in de personages. Blauwe Pillen moet ik nog lezen. Afijn de tijd zal het leren hoe de overige delen zullen bevallen.

Nee, ik heb enkel het Engelse boek gelezen. Blauwe Pillen vind ik zeer de moeite.

Lupus heb ik in het Frans gelezen. Zelfs met zijn zeer beperkte kennis van de Franse taal was dat goed te doen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...