Kool Thing Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Een nieuw jaar, eenzelfde topic. Post hier je 10 beste strips van 2019. Een kleine moeite om dan begin 2020 je lijstje te kunnen opsturen naar de ssz.be en een shitload aan strips te winnen Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted January 21, 2019 Author Posted January 21, 2019 En voila mijn eerste strips van 2019 gelezen. Geen idee of ze allemaal de eindmeet gaan halen ( ik hoop het voor mezelf van niet ) 1. Giacomo C. : terug naar Venetië (deel 2) 2. Yasmina en de aardappeleters 3. 4. 5. De Muziekdoos 1 6. Kinderen van het verzet 4 7. Deathfix 8. Lou 8 : op zoek naar nieuwe avonturen 9. Team Rafaele 3 10. Millenium Saga 3 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Rik Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 51 minuten geleden, Kool Thing zei: Een nieuw jaar, eenzelfde topic. Post hier je 10 beste strips van 2018. Een kleine moeite om dan begin 2020 je lijstje te kunnen opsturen naar de ssz.be en een shitload aan strips te winnen Niet dezelfde titel.....Je bedoelt waarschijnlijk 2019 Quote Omnia mutantur nihil interit
Kool Thing Posted January 22, 2019 Author Posted January 22, 2019 13 uren geleden, Rik zei: Niet dezelfde titel.....Je bedoelt waarschijnlijk 2019 :oops Gewijzigd Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
sanderg Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 1. De balling (Kriek). Alles wat ik daar tot nu toe over gezien en gelezen heb vond ik fantastisch! voor de rest laat ik mij verrassen.. komt er dit jaar ook niet n nieuw deel uit van Rani? Dat lees ik ook erg graag. Nieuwe Largo komt meen ik ook dit jaar. Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Waldorf Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 11 minuten geleden, sanderg zei: 1. De balling (Kriek). Euh, die komt toch pas in april, dacht ik? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
sanderg Posted January 23, 2019 Posted January 23, 2019 3 minutes ago, Waldorf said: Euh, die komt toch pas in april, dacht ik? klopt maar wel in 2019 en daar ging t om toch? Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Marinelli Posted January 25, 2019 Posted January 25, 2019 Op 21/1/2019 om 18:07, Kool Thing zei: En voila mijn eerste strips van 2019 gelezen. Geen idee of ze allemaal de eindmeet gaan halen ( ik hoop het voor mezelf van niet ) 1. Giacomo C. : terug naar Venetië (deel 2) 2. Yasmina en de aardappeleters 3. 4. 5. De Muziekdoos 1 6. Kinderen van het verzet 4 7. Deathfix 8. Lou 8 : op zoek naar nieuwe avonturen 9. Team Rafaele 3 10. Millenium Saga 3 "Ballon Media domineert de eindejaarslijsten!" (ik zie de krantenkoppen al voor me ) Quote
Marinelli Posted January 28, 2019 Posted January 28, 2019 ... en we zijn begonnen 1. Black Hammer, vol. 3 - Age of Doom 1 (Lemire & Ormston) Quote
sjaakie Posted February 3, 2019 Posted February 3, 2019 1. Hedge fund 4 - De Ergename van twintig miljard 2. Sarah en Robin integraal 3. Aristophania 1 3. Shi 3 4. De vier van Bakerstreet 5 Quote
Kool Thing Posted February 12, 2019 Author Posted February 12, 2019 Moet nog door een stapeltje andere nieuwigheden, maar alvast een nieuwe tussenstand. 1. Robbedoes: Hoop in bange dagen 1 2. Atom Agency 1 3. Giacomo C. : terug naar Venetië (deel 2) 4. Shi 3 5. Yasmina en de aardappeleters 6. Sarah en Robin: integraal 7. De Muziekdoos 1 8. Caravaggio 3 9. De 5 van Bakerstreet 6 10. Kinderen van het verzet 4 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Marinelli Posted February 12, 2019 Posted February 12, 2019 1. Black Hammer, vol. 3 - Age of Doom 1 (Lemire & Ormston) 2. Alack Sinner: 1. Het Leven is geen Stripverhaal, baby (Munoz & Sampayo) Quote
lukoste Posted February 12, 2019 Posted February 12, 2019 Op 3/2/2019 om 13:56, sjaakie zei: 1. Hedge fund 4 - De Ergename van twintig miljard Hedge fund is top! Quote
Marinelli Posted February 14, 2019 Posted February 14, 2019 1. Black Hammer, vol. 3 - Age of Doom 1 (Lemire & Ormston) 2. De Walvis (Dewachter & Hautain) 3. Alack Sinner: 1. Het Leven is geen Stripverhaal, baby (Munoz & Sampayo) Quote
Kool Thing Posted February 14, 2019 Author Posted February 14, 2019 De Walvis en de Alack waren niet binnen in mijn SSZ. Staan zeker op mijn aankoop-lijstje Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted February 14, 2019 Author Posted February 14, 2019 1. Keizerin Charlotte : deze strip heeft alles waar ik niet van houd, maar zo knap verteld én vooral ongelofelijk straf in beeld gebracht door Bonhomme. Fris, modern én grafische topklasse. 2. Robbedoes: Hoop in bange dagen 1 3. Atom Agency 1 4. Giacomo C. : terug naar Venetië (deel 2) 5. Shi 3 6. Yasmina en de aardappeleters 7. Sarah en Robin: integraal 8. De Muziekdoos 1 9. Caravaggio 2 10. De 5 van Bakerstreet 6 11. Kinderen van het verzet 4 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Marinelli Posted February 14, 2019 Posted February 14, 2019 Die ligt hier ook klaar om te lezen, die Keizerin Charlotte ... ik ben benieuwd. Quote
Neat Stuff Posted February 14, 2019 Posted February 14, 2019 2 uren geleden, Kool Thing zei: 1. Keizerin Charlotte : deze strip heeft alles waar ik niet van houd, maar zo knap verteld én vooral ongelofelijk straf in beeld gebracht door Bonhomme. Fris, modern én grafische topklasse. 2. Robbedoes: Hoop in bange dagen 1 3. Atom Agency 1 4. Giacomo C. : terug naar Venetië (deel 2) 5. Shi 3 6. Yasmina en de aardappeleters 7. Sarah en Robin: integraal 8. De Muziekdoos 1 9. Caravaggio 3 10. De 5 van Bakerstreet 6 11. Kinderen van het verzet 4 Caravaggio 3? Ik geloof nooit dat je die hebt gelezen... Quote
Kool Thing Posted February 14, 2019 Author Posted February 14, 2019 14 minuten geleden, Neat Stuff zei: Caravaggio 3? Ik geloof nooit dat je die hebt gelezen... lol. Best wel moeilijk met een duidelijk tweeluik. Ik wijzig het. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Vittorio Posted February 14, 2019 Posted February 14, 2019 3 uren geleden, Kool Thing zei: 1. Keizerin Charlotte : deze strip heeft alles waar ik niet van houd, maar zo knap verteld én vooral ongelofelijk straf in beeld gebracht door Bonhomme. Fris, modern én grafische topklasse. En straf ingekleurd door Isabelle Merlet, dat mag best gezegd, ik kom haar naam bijna nergens tegen, ook niet op de Reep: http://millefeuillecouleur.blogspot.com/ Trouwens, is het je opgevallen dat je het album bijna via de ogen van de personages zou kunnen lezen? Voor mij was dat een van de grote attracties, ongelooflijk knap. (Gelukkig heb je het afschuwelijk parmantige Atom Agency op 3, want anders... ) Quote
carioca Posted February 14, 2019 Posted February 14, 2019 Dat is allemaal in het Frans en dat kan niet iedereen lezen. Los daarvan heb je gelijk. Haar bijdrage mag je niet onderschatten. Quote
Waldorf Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 17 uren geleden, Vittorio zei: (Gelukkig heb je het afschuwelijk parmantige Atom Agency op 3, want anders... ) Om de een of andere reden wringt 'afschuwelijk parmantig' met mijn taalgevoel. Parmantig heeft een positieve connotatie. Ik heb Atom Agency erg graag gelezen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Kool Thing Posted February 15, 2019 Author Posted February 15, 2019 Op 14/2/2019 om 14:33, Vittorio zei: En straf ingekleurd door Isabelle Merlet, dat mag best gezegd, ik kom haar naam bijna nergens tegen, ook niet op de Reep: http://millefeuillecouleur.blogspot.com/ Trouwens, is het je opgevallen dat je het album bijna via de ogen van de personages zou kunnen lezen? Voor mij was dat een van de grote attracties, ongelooflijk knap. Instant crush op die platen. Inkleuring is ook de max. Gewoon geweldig. De 'consumptie van het huwelijks' was er ook eentje die enorm mooi in beeld werd gebracht. Haast om de 4 à 5 bladzijden stond ik even stil bij hoe hij dit in beeld heeft gebracht. Neem nu die onderste plaat. met thema "Als de keizer zich ging verlagen tot zijn bezoeker, dan was alles oké". Je voelt de betoonde eer, de afstand, de stress x3 en de opluchting met ocharme 2 tekstballonnen. Ongelofelijk straffe opbouw. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Vittorio Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 1 uur geleden, Kool Thing zei: Haast om de 4 à 5 bladzijden stond ik even stil bij hoe hij dit in beeld heeft gebracht. Plaat 35! De twee smalle stroken onderaan! De schuine blik naar achteren! De allesbetekenende blik frontaal! Echt het enige minpunt: dat de spread met het huwelijk geen uitklappagina is... Quote
Marinelli Posted February 16, 2019 Posted February 16, 2019 1. Jasmina & de aardappeleters (Mannaert) 2. Black Hammer, vol. 3 - Age of Doom 1 (Lemire & Ormston) 3. Kidz 1 (Joret & Ducoudray) 4. Portrait d'un Buveur (Schrauwen, Ruppert & Mulot) 5. De Walvis (Dewachter & Hautain) 6. Alack Sinner: 1. Het Leven is geen Stripverhaal, baby (Munoz & Sampayo) 7. Atom Agency 1 (Schwartz & Yann) Quote
Rik Posted February 23, 2019 Posted February 23, 2019 (Voorlopige) Top 10 2019 1. De ballade van Magdalena 1+2 2. Atom Agency 1 3. De fotograaf van Mauthausen 4. Shi 3 5. 6. 7. 8. 9. 10. Quote Omnia mutantur nihil interit
Marinelli Posted February 27, 2019 Posted February 27, 2019 1. Jasmina & de aardappeleters (Mannaert) 2. Mister Miracle (Gerads & King) 3. Black Hammer, vol. 3 - Age of Doom 1 (Lemire & Ormston) 4. Kidz 1 (Joret & Ducoudray) 5. Portrait d'un Buveur (Schrauwen, Ruppert & Mulot) 6. De Walvis (Dewachter & Hautain) 7. Alack Sinner: 1. Het Leven is geen Stripverhaal, baby (Munoz & Sampayo) 8. Atom Agency 1 (Schwartz & Yann) Quote
Kool Thing Posted March 4, 2019 Author Posted March 4, 2019 1. Keizerin Charlotte 2. Robbedoes: Hoop in bange dagen 1 3. De Walvis 4. Atom Agency 1 5. Giacomo C. : terug naar Venetië (deel 2) 6. Shi 3 7. Didier, het 5de wiel aan de tractor 8. Yasmina en de aardappeleters 9. Sarah en Robin: integraal 10. De Muziekdoos 1 11. Caravaggio 2 12. De 5 van Bakerstreet 6 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Sprinkhaan Posted March 4, 2019 Posted March 4, 2019 4 uren geleden, Kool Thing zei: 12. De 5 van Bakerstreet 6 De 4 van Baker Street 5? Quote
Kool Thing Posted March 5, 2019 Author Posted March 5, 2019 Op 4/3/2019 om 16:12, Sprinkhaan zei: De 4 van Baker Street 5? Iedere keer als ik dit kopieer, telt hij bij. Leuk forum Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Waldorf Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 Bon, ik probeer dit een jaar vol te houden: 1. Keizerin Charlotte 1 - De prinses en de aartshertog 2. Atom Agency 1 - De juwelen van de begum 3. Pola 4. Didier, het 5de wiel aan de tractor 5. Angel Wings 5 - Black Sands 6. De vliegenier 3 - De wet van de woestijn Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Marinelli Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 1. Keizerin Charlotte 1 (Bonhomme & Nury) 2. Jasmina & de aardappeleters (Mannaert) 3. Mister Miracle (Gerads & King) 4. Black Hammer, vol. 3 - Age of Doom 1 (Lemire & Ormston) 5. Kidz 1 (Joret & Ducoudray) 6. Portrait d'un Buveur (Schrauwen, Ruppert & Mulot) 7. De Walvis (Dewachter & Hautain) 8. Alack Sinner: 1. Het Leven is geen Stripverhaal, baby (Munoz & Sampayo) 9. Atom Agency 1 (Schwartz & Yann) Quote
Waldorf Posted March 13, 2019 Posted March 13, 2019 1. Keizerin Charlotte 1 - De prinses en de aartshertog 2. Atom Agency 1 - De juwelen van de begum 3. Pola 4. Robbedoes door Bravo - Hoop in bange dagen 5. Didier, het 5de wiel aan de tractor 6. Angel Wings 5 - Black Sands 7. De vliegenier 3 - De wet van de woestijn Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Marinelli Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 Wat een unanimiteit rond Keizerin Charlotte ... geheel terecht volgens mij! Quote
Vittorio Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 7 minuten geleden, Marinelli zei: Wat een unanimiteit rond Keizerin Charlotte ... geheel terecht volgens mij! Vertel, vertel! Deel je enthousiasme! Quote
Marinelli Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 5 uren geleden, Vittorio zei: Vertel, vertel! Deel je enthousiasme! Goh, ik denk dat de eerste plek in mijn voorlopige Top 10 ook al veel zegt ... Maar alleszins een uitzonderlijk goede strip voor mij. Scenario en tekeningen vullen elkaar perfect aan en Bonhomme en Nury hebben allebei topwerk afgeleverd. Hoe ik na enkele bladzijden meegesleurd werd in een verhaal over -gotbetert- het Belgisch koningshuis een straffe toer. Dit eerste album vormt ook een perfect afgewerkt eerste deel in de komende trilogie. Het album sluit dan ook perfect af op het moment waarop Charlotte naar Mexico trekt. Kortom, uitmuntend! Quote
schoeren Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 4 uren geleden, Marinelli zei: Goh, ik denk dat de eerste plek in mijn voorlopige Top 10 ook al veel zegt ... Maar alleszins een uitzonderlijk goede strip voor mij. Scenario en tekeningen vullen elkaar perfect aan en Bonhomme en Nury hebben allebei topwerk afgeleverd. Hoe ik na enkele bladzijden meegesleurd werd in een verhaal over -gotbetert- het Belgisch koningshuis een straffe toer. Dit eerste album vormt ook een perfect afgewerkt eerste deel in de komende trilogie. Het album sluit dan ook perfect af op het moment waarop Charlotte naar Mexico trekt. Kortom, uitmuntend! Ik vind al de lof voor Charlotte wat overroepen. Het is zeer goed gemaakt maar ik vind het een vrij saai verhaal (ligt natuurlijk ook aan het onderwerp). Voor mij geen must have/read. Quote
linthout Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 Ik heb dat zowel met Robbedoes als Charlotte. Charlotte heb ik nog wel uitgelezen. Ik vind het zeer mooi sfeervol getekend en een slap verhaaltje dat net nog leesbaar is. Die Robbedoes raak ik helemaal niet door... Maar wel mooi getekend. Quote
Vittorio Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 15 minuten geleden, linthout zei: een slap verhaaltje dat net nog leesbaar is. Is dit serieuze kritiek of vloeit dit oordeel voort uit die persoonlijke vete met Fabien Nury? Die was toch bijgelegd nadat hij zijn excuus had aangeboden? Quote
Vittorio Posted March 14, 2019 Posted March 14, 2019 Of heeft dat schoenincident de sfeer weer verzuurd? (Dit zijn van die momenten dat Kontiki node gemist wordt.....) Quote
Recommended Posts