Ga naar inhoud

Grote verzamelingen


Recommended Posts

Sommige mensen hebben enorme bibliotheken.

Een van mijn buren heeft er zowat 10 000, en hij gaf me foto's van mensen met nog grotere bibliotheken.
Zie hier
https://andreasmartens.wordpress.com/20 ... berto-eco/

Volg de tag
#boekenverzamelaar

 

Maar dat zijn "gewone" boeken. Hoe zit het met jullie stripverzameling?

Er werden hier al wat foto's gepubliceerd, maar is daar ondertussen al wat aan veranderd?

Link naar reactie

In mijn geval is het moeilijk vermits mijn verzameling nog verspreid is. Thuis in mijn leeszolder is er al een bescheiden verzameling maar bij mijn ouders liggen er nog heel wat boeken van mij.

Wat de strips betreft, is het wat moeilijker omdat mijn vader en ik ze nog niet verdeeld hebben. 

 

Dat verdelen gaat nog moeilijk worden; enerzijds zijn er de strips die niemand van ons beiden wil hebben zoals Kiekeboe en Jommeke. Anderzijds liggen hier nog erg gegeerde dikke stapels Suske & Wiske, Asterix en Rode Ridder

Link naar reactie

Mijn verzameling van stripboeken zal net als bij menigeen groter geworden zijn.

heb weer een paar nieuwe kasten aangeschaft en die kunnen weer gevuld worden.

Ga nu richting de 5500 stuks.

Wat de leesboeken betreft heb ik de afgelopen jaren zeer veel weg gedaan en ben begonnen aan een e-reader.

Ik heb denk ik zo'n 500 leesboeken aan de Vincentius stichting gegeven(een keer per jaar hebben die hier een grote boekenbeurs en is voor een goed doel).

Ik heb nog denk ik zo'n 200 leesboeken staan van schrijvers waar ik geen afstand van kan nemen.

de kasten met de boeken staan wel overal verspreid.

In 2 slaapkamers en beneden.

Maar ik kan nog steeds alles vinden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Ik heb ca 5000 stuks stripboeken. Opgebouwd vanaf 1975 en ik heb nooit iets weggedaan.

De afgelopen jaren zijn de kids het huis uit en heb ik wat meer ruimte ( zowel fysiek als financieel) om nieuwe albums aan te schaffen. 

Na ruim 40 jaar is het een breed assortiment geworden van voornamelijk Europese strips van na de Tweede Wereldoorlog.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

De teller staat momenteel op 1900 strips, gestopt met strips op mijn twaalfde, weer gestart in 2010.

Stripverzameling is zeer divers, van stokoud tot hedendaags, minder impulsief met aankoop als in het

begin.

Hinkt ook een beetje op twee gedachten, de verzamelzucht en het daadwerkelijk lezen, heb de indruk

de zaken nu meer onder controle te hebben.

Zou wat meer vrije tijd kunnen gebruiken voor het lezen, soms denk ik aan een sabbatical hiervoor te

gebruiken, maar dat vind mevrouw Bouncer niet zo een goed idee.

 

Link naar reactie

Op zolder is de boekenkast met de verzameling Robbedoes-albums ingestort.

Het grootste deel van de inhoud is nu elders gelegd, maar het kastwrak staat nu op een labiele manier met schots en scheef staande deuren en wanden, en nog enkele tientallen albums en strips erin die elkaar overeind houden. We durven op het moment niets weghalen, uit vrees dat de hele stelling zou kunnen instorten terwijl we erbij staan. Als we een album weghalen, horen we dingen kraken, zonder dat we weten wat er precies waar kraakt, en of het dan verder instort (waarschijnlijk wel), of we gewoon de verlichting van de druk horen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Op zolder is de boekenkast met de verzameling Robbedoes-albums ingestort.

Het grootste deel van de inhoud is nu elders gelegd, maar het kastwrak staat nu op een labiele manier met schots en scheef staande deuren en wanden, en nog enkele tientallen albums en strips erin die elkaar overeind houden. We durven op het moment niets weghalen, uit vrees dat de hele stelling zou kunnen instorten terwijl we erbij staan. Als we een album weghalen, horen we dingen kraken, zonder dat we weten wat er precies waar kraakt, en of het dan verder instort (waarschijnlijk wel), of we gewoon de verlichting van de druk horen.

was dit spontaan of had je er onlangs nog iets aan toegevoegd?

pijnlijk dit, moet er niet aan denken.

Link naar reactie

Het ziet er momenteel minder angstaanjagend uit dan in het begin, maar steunen met kepers lukt niet. Er zit niets regelmatigs in zo'n stelling. Het is een echte mikado: alles steunt op elkaar: boeken op deuren en wanden, en wanden en deuren op boeken. Als je één ding weghaalt, verliest altijd iets anders steun, waardoor het kan instorten.

 

@Willem: nee, er was onlangs niets aan toegevoegd. Ik denk dat de kast gewoon overbelast was, en dat er in de loop der jaren scheurtjes zijn ontstaan tot er iets brak, een steun de geest gaf, daardoor een rek wegviel, en daardoor op de duur alles werd meegetrokken.

 

De deuren werden naar buiten geduwd, en het middenluik en rechterluik van de deur werd samen met de rechterwand uit de kast geduwd.

 

Er zitten nog 20 à 30 Robbedoes-verzamelalbums in de kast en nog een stapel Rode Ridders. Die kunnen niet weg omdat ze de vooroverhellende achterwand steunen.

Dit weekend wordt alles weggehaald. Fietshelm verplicht!

Link naar reactie
40 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het ziet er momenteel minder angstaanjagend uit dan in het begin, maar steunen met kepers lukt niet. Er zit niets regelmatigs in zo'n stelling. Het is een echte mikado: alles steunt op elkaar: boeken op deuren en wanden, en wanden en deuren op boeken. Als je één ding weghaalt, verliest altijd iets anders steun, waardoor het kan instorten.

 

@Willem: nee, er was onlangs niets aan toegevoegd. Ik denk dat de kast gewoon overbelast was, en dat er in de loop der jaren scheurtjes zijn ontstaan tot er iets brak, een steun de geest gaf, daardoor een rek wegviel, en daardoor op de duur alles werd meegetrokken.

 

De deuren werden naar buiten geduwd, en het middenluik en rechterluik van de deur werd samen met de rechterwand uit de kast geduwd.

 

Er zitten nog 20 à 30 Robbedoes-verzamelalbums in de kast en nog een stapel Rode Ridders. Die kunnen niet weg omdat ze de vooroverhellende achterwand steunen.

Dit weekend wordt alles weggehaald. Fietshelm verplicht!

Ik zie dit voor me als je verteld dat alles steunt en er niks weg te halen is:

 

image.png.9dfd6f77ab8188bcc00a5604ec33991a.png

Link naar reactie
Op 6/6/2019 om 17:33, Peter Motte zei:

Het ziet er momenteel minder angstaanjagend uit dan in het begin, maar steunen met kepers lukt niet. Er zit niets regelmatigs in zo'n stelling. Het is een echte mikado: alles steunt op elkaar: boeken op deuren en wanden, en wanden en deuren op boeken. Als je één ding weghaalt, verliest altijd iets anders steun, waardoor het kan instorten.

 

@Willem: nee, er was onlangs niets aan toegevoegd. Ik denk dat de kast gewoon overbelast was, en dat er in de loop der jaren scheurtjes zijn ontstaan tot er iets brak, een steun de geest gaf, daardoor een rek wegviel, en daardoor op de duur alles werd meegetrokken.

 

De deuren werden naar buiten geduwd, en het middenluik en rechterluik van de deur werd samen met de rechterwand uit de kast geduwd.

 

Er zitten nog 20 à 30 Robbedoes-verzamelalbums in de kast en nog een stapel Rode Ridders. Die kunnen niet weg omdat ze de vooroverhellende achterwand steunen.

Dit weekend wordt alles weggehaald. Fietshelm verplicht!

Hier zou ik echt wat foto's van willen zien!!!!

Dit is wel heel stripachtig !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...