Yncke Posted January 4, 2020 Share Posted January 4, 2020 Tweede ronde. Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A De transmogrifier uit Calvin and Hobbes. Het verandert je in eender wat je wilt te zijn. En dat allemaal met een kartonnen doos. Als dat niet straf is. Yncke B Gobelijns Plastieken Walvis... daar was ik als kind dol op. Onder water, maar zonder die claustrofobische u-boot experience... lordofindifference yncke.be Link to comment
Werner Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Uiteraard de transmogrifier! Gratis bij aankoop van een voldoende groot huishoudtoestel. http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
esteban² Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 De kartonnen doos! STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Ambreville Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 De walvis. De basis van Calvin en Hobbes is dat alles ingebeeld is in de verbeelding van een kleine jongen. De Tijger is ook maar een knuffel. Als je dat toepast kan je moeilijk dit onderbrengen als een vernuftige uitvinding. Een Leuke en gezellige strip, maar geen kandidaat. De Walvis daarentegen zit voor mij ongeveer bij de laatste echt goede Jommekes. Een baanbreker op gebied van toepassing van kunststoffen, het bewijs dat een duikboot ook een leuke ervaring kan bieden en vooral een grote vis met een smiley op zijn gezicht. Link to comment
esteban² Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Maar toch, de kartonnen doos! STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
sjaakie Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Al dat plastiek in de zee en oceanen we zouden inmiddels toch wel beter moeten weten. Link to comment
TDPB Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 De kartonnen doos levert een leukere strip op, maar is inderdaad geen uitvinding. De plastieke walvis is ook niet echt een uitvinding, eerder een aanpassing van een bestaand ding. Moeilijke keuze dus. Link to comment
Aleksandr Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 de kartonnen walvis! eh, nee de plastieke doos! Link to comment
lordofindifference Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Tsja, ik vrees dat wegens de populariteit van C&H de plastieken geen kans maakt... Maar ik blijf toch bij mijn keuze, Los van alle argumentatie over eventuele vernuftigheid : nostalgie heeft ook zijn rechten. En bovendien : Stem op een Belgische uitvinding! Een beetje chauvinisme kan geen kwaad DE Plastieken for the win! Link to comment
SPeeDy Posted January 8, 2020 Share Posted January 8, 2020 Al die uitvindingen zijn verbeelding, dus dat die doos geen echte uitvinding is, is geen argument. Ik ben verre van C&H fan, maar bij deze toch A. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Recommended Posts