Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

Vaak getwijfeld bij Kraut en uiteindelijk nooit gekocht omdat het er te weinig strip uit zag, meer tekst met illustraties.

 

Kopen Koen, een schurend, aanklagend maar ook liefdevol verhaal van een zoon over zijn foute vader. Ik heb het in één keer uitgelezen en drie weken nog eens een keer gelezen. Dat wil wat zeggen want ik ben een moeilijk te grijpen en snel afgeleide striplezer.

 

 

http://www.jeroenmirck.nl/2011/09/stripklassiekers-kraut-peter-pontiac/

Link naar reactie

Ik wel, staat bij mij alleen een beetje saai qua omwonenden :)

 

 

Edit: Zijn die "Nagekomen berichten" eigenlijk de moeite? Ik heb de 1e editie (Lichtblauwe voorplaat, vader tot aan de knieën in het water) en daar staan die nog niet in.

 

De nagekomen berichten bestaan uit: jeugdfotos, reactie van een lezeres, brieven van de vader, een stuk wat Joop heeft geschreven in de Zwarte soldaat, wat informatie over de verdwijning van Joop etc....

 

Het valt me op dat vrijwel niemand Kraut bezit, altijd gedacht dat zo'n monument van de nederlandse stripwereld wijd en zijd onder de (zeker nlse) repers bekens zou zijn.

Link naar reactie

Je kiest een strip(reeks) en noemt welke strip(series) er naast staan. Het maakt niet uit wat je kiest: een uitgekauwde, door Koen en Timhardt al 10 jaar geleden verkochte/verguiste, eurostrip, een Grevic Novul die niemand heeft (Kraut), een manga over meisjes met Donald Duck ogen, een superhelden epos met spierbundels in spandex pakjes etc.

Link naar reactie

Geen Kriek, geen Kraut. Beide destijds getwijfeld. Kraut sprak me niet genoeg aan qua tekeningen. Ik had net een aantal verhalen van HP Lovecraft gelezen waaronder enkele die Kriek verstript had. Vandaar eigenlijk laten staan omdat ik me niet kon inbeelden dat de strip beter zou zijn dan het boek.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Is die Dr. Molotov van Ruijters eigenlijk wat OK? Die dateert uit een periode waarin ik nog niet zo veel alternatieve strips las, en nu zijn die albums nergens meer te vinden.

 

Dr. Molotow is de meest conventionele strip van Ruijters. Wat geflipte personages ( een excentrieke plastisch chirurg, Johnny-Baba de siamese tweeling, Brabo en Kwijltje de Dinosauroïden, stuntrijder Motoren-Jacky en Ovidia de kannibalenkoningin ), maar verder een vlot leesbare stripreeks in een klassieke opbouw.

Deel 1 is niet zo makkelijk te vinden, de overige albums wel. Aangezien elk deel een korte samenvatting van de voorgaande delen bevat, moet het wellicht mogelijk zijn de reeks te lezen zonder het eerste deel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...