Ga naar inhoud

Ertussen


Recommended Posts

links van watchmen:

 

revolver mat matt kindrevolverreviewmain.jpg

 

keihard actieverhaal waarin niets is wat het lijkt, kleppper van formaat!

 

 

rechts wordt het zo mogelijk nog beter met asterious polyp, een van de belangrijkse en geniaal geschreven GN van de laatste 5 jaar.

 

375px-Asterios-polyp-bookcover.jpg

 

een boek dat werkelijk over alles gaat, over het leven zelf, maar heel heel breed, een boek dat je kan blijven herlezen ook.

doet Mazzucchelli nog iets trouwens?

Link naar reactie

Vandaag bij de maandelijkse tocht naar de ssz in de ramsjbakken gevonden voor 8 euro (plooi in de cover, voor de rest splinternieuw). Kon niet weerstaan. Ligt tussen de rest van de buit :)

 

Watchmen_zps1spdzj2m.jpg

Proficiat met je aankoop! Je gaat het je zeker niet beklagen. Het tekenwerk doet soms wel wat ouderwets aan (maar het past wel aangezien het refereert naar de golden age of comics) Naar mijn mening is het verhaal van Alan Moore nog altijd leesbaar en actueel (buiten dan de Koude Oorlog-achtergrond, maar ik neem aan dat iedereen daar wel mee bekend is).

Link naar reactie

Vandaag bij de maandelijkse tocht naar de ssz in de ramsjbakken gevonden voor 8 euro (plooi in de cover, voor de rest splinternieuw). Kon niet weerstaan. Ligt tussen de rest van de buit :)

 

Watchmen_zps1spdzj2m.jpg

 

Ik herken de zakken en de prijsstickers van Het Besloten Land! :e002:

 

Wat wij moeten weten is ook heel goed, alhoewel dat eerder een Koen-strip is, dus de kans is groot dat jij er niks aan vindt. :e012:

 

 

Bij mij staat Watchmen tussen Batman: Hush en V voor Vendetta. In het hoekje van De Vliegende Hollander dus.

Link naar reactie

Ik herken de zakken en de prijsstickers van Het Besloten Land! :e002:

 

Wat wij moeten weten is ook heel goed, alhoewel dat eerder een Koen-strip is, dus de kans is groot dat jij er niks aan vindt. :e012:

 

 

Bij mij staat Watchmen tussen Batman: Hush en V voor Vendetta. In het hoekje van De Vliegende Hollander dus.

Heb er uitgebreid in gebladerd voor ik het kocht. Dat is toch geen kommer en kwel of navelstaarderijstrip. Er mag voor mij wel 'een boodschap' achterzitten, zolang het maar niet te zwaar op de hand wordt ;)

 

Watchmen ken ik van de film, die viel wel mee, maar was hier en daar toch nogal snel afgehaspeld. In de strip zal het hopelijk wat 'duidelijker' zijn.

Link naar reactie

Links: Top 10 - Smax: een nevenreeks bij Top 10 op scenario van Alan Moore. Een leuke strip maar zeker geen topper van Moore.

 

Rechts: de losse nummers van Youngblood die Alan Moore schreef en die Steve Skroce tekende. Ze maakten slechts twee nummers, maar die waren voor mij wel van het beste wat Alan Moore doen in die periode schreef ... 

Link naar reactie

Een beetje vertraging maar het is er uiteindelijk toch van gekomen...

 

Ik heb gekozen voor een klassieker, ik neem aan dat de meeste deze zullen hebben:

 

De Killer (Jacamon - Matz)

 

post-654-0-25191900-1437386174_thumb.jpg

 

Het eerste album sloeg meteen in als een bom. Dat niveau werd een 4-5tal albums aangehouden en sindsdien ging het langzaamaan bergaf, maar het is nu ook niet dat het echt slecht werd. Alleen begon het constante wat-is-de-wereld-toch-slecht-gefilosofeer mij om den duur wat op de zenuwen te werken.

 

 

post-654-0-50621500-1437386187_thumb.jpg

 

Links: Karaat (Meynet - le Pennetier)

 

Leuk getekend reeksje, maar het bleef niet genoeg hangen om meer dan twee albums aan te schaffen. Het type strip dat ik wel eens zal aankopen als ik het ooit eens tweedehands in deftige staat tegenkom.

 

Rechts: De Kinderen van Kapitein Grant (Alexis Nesme - naar Jules Verne)

 

Het heeft mij eventjes geduurd om mij over de tekenstijl te zetten. Alle kaders zijn als het ware kleine schilderijtjes die soms bevreemdend aandoen. Maar eens de 'klik' er komt, is dit gewoon een leuk avonturenverhaal. Het scenario is gebaseerd op een boek van Jules Verne en doet af en toe gedateerd aan. Maar in combinatie met de tekeningen/schilderijen werkt het gewoon. Een perfecte symbiose tussen scenario en tekeningen, om het met een gemeenplaats te zeggen. Nummer 3 staat nog op mijn verlanglijst.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...