Ga naar inhoud

favoriete dorpspersonage in Asterix (Asterix, Obelix en Idéfix niet meegerekend)


cinco

favoriete dorpspersonage in Asterix  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. favoriete dorpspersonage in Asterix

    • Panoramix
    • Kakofonix/Assurancetourix
    • Heroix/Abraracourcix
    • Bellefleur/Bonemine
    • Nestorix/Agecanonix
    • Mevrouw Nestorix
    • Kostunrix/Ordralfabetix
    • Forentientje/Ielosubmarine
      0
    • Hoefnix/Cétautomatix
    • Mevrouw Hoefnix


Recommended Posts

27 minuten geleden, Yncke zei:

Bedankt om er de oorspronkelijke namen ook bij te zetten.

 

Ja, die wissel van namen doorheen de jaren maakt het er niet makkelijker op.

En sommige van de vrouwen hebben zelfs geen naam.

Die madam Konstunrix mag zich gelukkig prijzen dat ze er eentje heeft.

Want de vrouw van Nestorix is minder goed af.

 

6ed72fd0-eb06-4a5c-bb2c-3357fa68cf13.jpg

 

Link naar reactie

Ik vind het moeilijk hier een antwoord op te geven. Vooral de interactie tussen de dorpsgenoten doet het 'm, je kan Hoefnix er niet uitpikken want op zichzelf is die niet zo leuk zonder zijn buurman Kostunrix.

 

Mevrouw Nestorix noemt in het Parc Astérix trouwens Taillefine, maar ik vermoed dat dat geen canon is. De vrouw van Hoefnix had ook een naam dacht ik, maar die vind ik nergens terug en ik kan me het album niet herinneren.

Dat wordt herlezen...

 

Of weet je wat: geef me Nestorix maar. Zoals hij oud is geworden, kan ik alleen maar jaloers op zijn 😉

astzor11.jpg

Link naar reactie

Die live-action versies van de Asterix-personages geven mij een ongemakkelijk gevoel. :o

Asterix en de Vikingen beschouw ik toch als de meest geslaagde overzetting van Asterix naar het witte doek in de 21ste eeuw.

 

afbeelding.thumb.png.f60452c98ecc3ef81b972e22229ce19d.png

 

Dan hebben ze de klassieke animatiestijl eindelijk 100% onder de knie voor hun Asterix-films...

 

afbeelding.thumb.png.880743b43c983b9f5516a00567d66c72.png

 

... en dan schakelen ze over naar cgi voor hun latere animatiefilms.

Wel, laat cgi links liggen als je niet het budget hebt om in de buurt te komen van Pixar.

Anders zien je figuren er uit alsof het plastieken poppetjes zijn.

 

afbeelding.thumb.png.63c284c8c5a7b9954dbc36dff1237601.png

 

 

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, cartoonesk zei:

excuses.

 

Agecanonix.gif

 

Niet nodg.  ;)

 

De populariteit van Nestorix verbaast mij eigenlijk wel.

Misschien moeten ze hem dan ook maar eens laten meereizen met Asterix en Obelix.

Bijvoorbeeld een verhaalllijn waarin Asterix en Obelix hem begeleiden naar een internationale oudstrijdersbijeenkomst in een ander land.

 

 

Link naar reactie
41 minuten geleden, cinco zei:

 

Nope.

Die heeft voor zover ik weet zijn domicilie-adres ook nooit gehad in het bewuste dorp.

Vanaf de Ronde van Gallia heeft Roodbaard gepoogd om te verhuizen naar het dorp maar iedere keer werd hij gedwarsboomd door die vervelende Asterix en Obelix😤

Eigenlijk is hij de eerste asielzoeker uit de geschiedenis..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 7 months later...

Ik vraag me af of er ook veel kwestie inhoudelijke regels is vastgelegd voor de opvolgers.

Zouden vaste bijpersonages bijvoorbeeld een gans avontuur mee op schok mogen met Asterix en Obelix of liggen er beperkingen vast voor de wijze waarop ze in de verhalen gebruikt worden?

 

afbeelding.thumb.png.f2922acfeed0cfada7cba93ece4affed.png

 

En mogen er nieuwe regelmatig weerkerende dorpsbewoners verzonnen worden of mag er enkel gespeeld worden met de figuurtjes die al in de Asterix-zandbak aanwezig zijn?

Link naar reactie
  • 9 months later...

Eigenlijk moet je hier niet de individuele, haan of Idéfix hier appreciëren, maar het geheel van het dorp, en het plezier dat het je geeft. Elk personnage is een zorgvullig geschreven en geteken deeltje van het het dorp der onverzettelijken.

 

En hoe beter je appreciatie tonen dan onderstaand linkje te volgen en een stem te schenken aan Kostunrix?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...