Ga naar inhoud

Elfquest verzameling


LMichielsen

Recommended Posts

Hallo,

 

Excuseer mijn onwetendheid maar ik zoek advies. Ik heb een 2000 strips om en nabij (NL en Engels, Strips en comics) jaren 70/80. Van alles wat en ik wil er vanaf. Een striphandelaar gaf aan dat het dubbeltjes werk is wat ik heb (ongezien). Misschien euro's. Vooral omdat het Nederlandstalig is etc. Op internet en met met her en der vragen te stellen kom ik er achter dat het best een leuke collectie is. Ik ga er niet rijk van worden maar als ik iets zelf kan verkopen dan levert het meer op dan dubbeltjes lijkt mij zo. 

Waar ik in ieder geval geen wijs uit kan worden is de collectie Elfquest. Ik heb ISBN nummers ingetoets ergens en zie dat ik eerste druks heb maar op amazon en ebay verschilt te prijs enorm. Het eerste boek bijvoorbeeld; The complete Elfquest book 1 fire and flight (Engels) levert tussen de $29.00 en $2000.00 (een nieuw exemplaar) op. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de andere 6 Elfquest boeken hoewel de $2000.00 alleen bij deel 1 te vinden is. 

Schiet mij maar lek maar daar kan ik geen logica in vinden. Wie kan mij uitleggen waar ik op moet letten of waar ik meer info kan vinden? En moct je mij wat kunnen aanraden bijvoorbeeld wat te doen met de gehele stapel dan hoor ik het graag. 

 

Groeten en alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Die grote prijsverschillen zijn erg vervelend, maar vooral die hele hoge zijn volgens mij niet koosjer. Ik denk dat daar mensen bij zijn die gewoon hopen op die manier de prijs omhoog te trekken, en die hetzelfde album onder een andere naam ergens anders goedkoper aanbieden.

 

Link naar reactie
4 uren geleden, LMichielsen zei:

Waar ik in ieder geval geen wijs uit kan worden is de collectie Elfquest. Ik heb ISBN nummers ingetoets ergens en zie dat ik eerste druks heb maar op amazon en ebay verschilt te prijs enorm. Het eerste boek bijvoorbeeld; The complete Elfquest book 1 fire and flight (Engels) levert tussen de $29.00 en $2000.00 (een nieuw exemplaar) op. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de andere 6 Elfquest boeken hoewel de $2000.00 alleen bij deel 1 te vinden is. 

Je hebt een isbn nummer ingetoetst? Dan heb je de Nederlandse Elfquest. Die gaat je weinig opleveren. 

Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik mooie collecties maken van de strips die je hebt. En deze per kavel veilen via catawiki of evt via marktplaats. 

Link naar reactie
16 minuten geleden, Retardi zei:

Je hebt een isbn nummer ingetoetst? Dan heb je de Nederlandse Elfquest. Die gaat je weinig opleveren. 

Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik mooie collecties maken van de strips die je hebt. En deze per kavel veilen via catawiki of evt via marktplaats. 

Waarom is het dan Nederlands? Isbn wordt toch ook bij comics gebruikt?

Link naar reactie
14 uren geleden, Retardi zei:

Je hebt een isbn nummer ingetoetst? Dan heb je de Nederlandse Elfquest. Die gaat je weinig opleveren. 

Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik mooie collecties maken van de strips die je hebt. En deze per kavel veilen via catawiki of evt via marktplaats. 

Op deze site. Het zijn Engelstaligen in ieder geval. https://www.book-info.com/isbn/0-89865-245-6.htm

Link naar reactie

Ik was in de jaren tachtig verzamelaar van Elfquest (zwartwit uitgaves).

Ik stapte in toen nummer 8 net was uitgekomen was en toen was nummer 1 al zes keer herdrukt.

Idem met de bundelingen (die waren in kleur) deze zijn tegenwoordig ook al tig keer herdrukt

Buiten dat zijn er van de bundelingen ook verschillende soorten uitgaves. (SC , HC etc...).

Het is wel zo dat de eerste druk harde kaft genummerd en gesigneerd was

Je kan Elfquest wel vergelijken met Harry Potter

De allereerste uitgaves waren zeer kleine oplages en dat kwam ook omdat ze alles in eigen hand hielden.

en dat was slim!

 

en nu ik dit lees ik heb ze aantal jaren geleden allemaal aan liefhebster gratis weggegeven 😆

en daar zat zeer zeker de eerste bundeling , kleur, eerste druk, genummerd met handtekening !

Ach , ze was er heel blij mee en daar doe je het voor 😉

 

 

Link naar reactie
12 uren geleden, Johan de Neef zei:

Voor Amerikaanse uitgaven zou je eens kunnen kijken op www.mycomicshop.com De prijzen die ze daar vragen kunnen je een goed beeld geven van wat jouw uitgaven waard zijn. Let dan wel op de hoeveelste druk daar staat en welke druk jij hebt en op de staat waarin jou druk verkeerd.

Dank je! Dat is een goede site inderdaad. Zij hebben helaas geen Elfquest op voorraad maar ik kan ook wel even kijken naar de andere comics die ik heb. 

Link naar reactie
56 minuten geleden, LMichielsen zei:

Nee ook niet. Ik kan het nu overigens vandaag niet meer vinden. Misschien had hij een typefout gemaakt...

Op internet vind je vanalles van prijzen die niet te krijgen zijn. Als je maar dubbeltjes krijgt van een handelaar dan kun je ze per reeks(!) op een veiling site zetten zoals Catawiki en dan zie je wel wat je krijgt, het zal altijd wel meer zijn dan dubbeltjes al moet je er dan wel wat werk in steken met foto's en dergelijke.

Link naar reactie
1 uur geleden, Bonte zei:

Op internet vind je vanalles van prijzen die niet te krijgen zijn. Als je maar dubbeltjes krijgt van een handelaar dan kun je ze per reeks(!) op een veiling site zetten zoals Catawiki en dan zie je wel wat je krijgt, het zal altijd wel meer zijn dan dubbeltjes al moet je er dan wel wat werk in steken met foto's en dergelijke.

Ja dat denk ik ook. Ik zie dat ik best wel leuke srtips/comics heb die variëren van euro's tot echt serieuze bedragen. Ik ga niet naar een handelaar maar probeer zelf maar te verkopen. En sommigen hou ik nog een paar jaar vast, toch maar 😉

Link naar reactie
11 hours ago, LMichielsen said:

Nee ook niet. Ik kan het nu overigens vandaag niet meer vinden. Misschien had hij een typefout gemaakt...

Dat is ook mogelijk.

Er zijn financiële toetsenborden waarop een toets staat met één nul, een toets met twee nullen en een toets met drie nullen.

Hij kan per ongeluk op de toets met drie nullen hebben getikt, dan krijg je 2000 i.p.v. 20 of 200.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...