Ga naar inhoud

U.C.C. Dolores


cinco

Recommended Posts

Ik heb hem niet alleen gelezen, maar zelfs gekocht, en ik vond het niet onaardig; Ik kijk uit naar de volgende delen.

Ik schreef het hier al ergens: amusante ontspanning.

In de beoordelilngen lijdt het wat doordat het wordt vergeleken met eerder werk van de auteur, dat beter schijnt te zijn geweest. Maar dat neemt niet weg, dat er heel wat mindere albums verschijnen van mindere auteurs, die zulke negatieve kritiek niet krijgen. Da's een beetje het lot van wie erg goede dingen heeft gemaakt: zelfs als je later boven de middelmaat blijft, dan wordt je vaak toch nog behandeld alsof je daaronder zit.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 5 weeks later...
1 uur geleden, cinco zei:

Morgen zou de Nederlandstalige versie van deel 2 in de winkels moeten liggen.

 

UCC Dolores 2 – De Wezen van Fort Messaoud

€9.95

Beschikbaar op: 17/2/2021

 

afbeelding.thumb.png.75940156c5843983691be0128ef052ff.png

 

 

Wat is de bron? Bij uitgeverij L is niets te vinden? Ik had toch wel een Lockdown-editie verwacht.

 

Btw. Groot drama in deel 3.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Ambreville zei:

Wat is de bron? Bij uitgeverij L is niets te vinden? Ik had toch wel een Lockdown-editie verwacht.

 

 

 

 

Ik vind de originele bron niet meer waarvan ik het ge-copy/paste heb.

Ik heb hier wel nog enkele links waar ook deze week als releasedatum wordt vermeld.

 

https://www.stripwinkelblunder.nl/product/ucc-dolores-2-de-wezen-van-fort-messaoud/

 

https://stripsenzo.nl/product/u-c-c-dolores-2-de-wezen-van-fort-messaoud/

Link naar reactie
7 minuten geleden, cinco zei:

 

Dus niet langer een trilogie?

Zo was het toch oorspronkelijk bedoeld of vergis ik me?

 

De originele verhaallijn was inderdaad een trilogie. Het is wel het idee van Lyse en Didier dat ze aan de serie doorgingen als hun pet-project. Het is waarschijnlijk ook de enige serie waar de tekenaar tekent op instructies van de colorist. Het plezier druipt er wel af van deze serie. Arleston heeft nu wel al een idee voor de volgende Lanfeust, maar werkt er heel op zijn gemak aan. Vandaar dat ze de ruimte hebben. Deel vier is een min-of-meer alleenstaand verhaal om een nieuwe status quo te maken na het drama van deel 3. Daarna hebben ze al een idee voor een verhaal in één of twee delen. Van deel 4 zijn er een tiental pagina's getekend.

Doet me er aan denken dat ik letterlijk al een jaar bij Tarquin probeer te geraken, maar dat we het al drie keer hebben uitgesteld vanwege Corona. Na de inentingen aan twee kanten spring ik op de trein naar Aix-En-Provence.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Ambreville zei:

Arleston heeft nu wel al een idee voor de volgende Lanfeust, maar werkt er heel op zijn gemak aan. Vandaar dat ze de ruimte hebben.

 

Weet je of Tarquin nog vasthangt aan contractuele verplichtingen betreffende Lanfeust of zou hij die reeks kunnen loslaten als Dolores goed loopt en hij puur daarmee verder zou kunnen?

Link naar reactie

Het zal niet van contracten afhangen. Tarquin noemt Arleston zijn 'compatriotte d'armes', zijn wapenmakker. Als Arleston ergens naar toe wil gaan, dan doen ze dat gewoon. Soleil/Delcourt zal daar niet zo een grote rol in spelen.

Arleston had indertijd met Gottferdom alles vrij goed geregeld. Met Drakkoo is hij nu bezig aan een stevige opmars. Dat consummeert zijn tijd nogal. Plus niet te vergeten scenarios voor Trollen, Elfen, nieuwe series,... Ik heb dan ook een grijs vermoeden dat de nieuwe Lanfeust in 2024 of 2023 gaat beginnen in het kader van 30 jaar Lanfeust. 

 

 

 

Link naar reactie

Btw. Je weet toch dat er van Dolores zwart-wit edities uitkomen van een 28€? Die zijn groter van formaat en hebben een grafisch dossier. Wel niet de papierkwaliteit van een echte TT, maar voor 28€ moet je daar niet over nadenken. Alle delen zijn verkrijgbaar. In dat formaat komen er wel meer boeken uit tegenwoordig.

 

https://www.bdweb.be/fr/ucc-dolores-tome-3-edition-speciale-en-noir-blanc-1

 

 

 

Link naar reactie
23 minuten geleden, Ambreville zei:

Btw. Je weet toch dat er van Dolores zwart-wit edities uitkomen van een 28€? Die zijn groter van formaat en hebben een grafisch dossier. Wel niet de papierkwaliteit van een echte TT, maar voor 28€ moet je daar niet over nadenken. Alle delen zijn verkrijgbaar. In dat formaat komen er wel meer boeken uit tegenwoordig.

 

https://www.bdweb.be/fr/ucc-dolores-tome-3-edition-speciale-en-noir-blanc-1

 

72 pagina's ten opzichte van de 64 bij de reguliere versie, dus 8 pagina's dossier.

Link naar reactie
1 uur geleden, Ambreville zei:

Arleston heeft nu wel al een idee voor de volgende Lanfeust, maar werkt er heel op zijn gemak aan. Vandaar dat ze de ruimte hebben. Deel vier is een min-of-meer alleenstaand verhaal om een nieuwe status quo te maken na het drama van deel 3. Daarna hebben ze al een idee voor een verhaal in één of twee delen.

 

 

Een beetje zoals Lady Mechanica, dus.

De Rode Ridder herbegon ook met een cyclus en daarna losse verhalen.

En: natuurlijk, als het een succes is, zullen ze het niet op 3 dln houden, dan kun je zo aanvoelen.

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Btw. Je weet toch dat er van Dolores zwart-wit edities uitkomen van een 28€? Die zijn groter van formaat en hebben een grafisch dossier. Wel niet de papierkwaliteit van een echte TT, maar voor 28€ moet je daar niet over nadenken. Alle delen zijn verkrijgbaar. In dat formaat komen er wel meer boeken uit tegenwoordig.

 

https://www.bdweb.be/fr/ucc-dolores-tome-3-edition-speciale-en-noir-blanc-1

 

Je kunt de volledige Capricornus van Andreas in 4 integrale z/w-delen krijgen, maar ik heb de indruk dat UCC Dolores in z/w boeiender is.

 

Voor sommige boeken is Andreas in z/w geweldig, maar Cap is getekend voor inkleuring in zijn variant van de klare lijn, en heeft niet zo veel details die in de kleuren verdrinken.

(en ik zou niet weten waar ik ze moet zetten 😒 )

Link naar reactie

De twee links van @cincovermelden alle twee een andere datum, en het zijn alle twee Nederlandse winkels.

Stripweb noch de Standaard Boekhandel vermelden al een datum, SB vermeldt zelfs de strip nog niet.

Dus ik denk dat het in België nog een week duurt.

(mij zo op de proef durven stellen! nog erger dan wachten op het einde van de coronamaatregelen!)

Link naar reactie

Ben

Op 16/2/2021 om 13:49, cinco zei:

 

 

Ik vind de originele bron niet meer waarvan ik het ge-copy/paste heb.

Ik heb hier wel nog enkele links waar ook deze week als releasedatum wordt vermeld.

 

https://www.stripwinkelblunder.nl/product/ucc-dolores-2-de-wezen-van-fort-messaoud/

 

https://stripsenzo.nl/product/u-c-c-dolores-2-de-wezen-van-fort-messaoud/

 

Ben je zeker dat die twee winkels niet wat voorbarig waren?

Link naar reactie
25 minuten geleden, Ambreville zei:

13 maart valt nog mee. Op de SSZ staat die voor Q1. Dat kan dus wel kloppen. Ik ben benieuwd of ze nog een Lockdown-editie gaan durven doen. De meerwaarde daarvan is vrij klein tov de prijs. Zo te zien geraken de meeste vorige niet uitverkocht.

Bij pinceel(de verspreider van L in België) staat UCC Dolores 2 nog niet aangekondigd tem KW15. Enkel aangekondigd van uitgeverij L is 'De splitsing 2' in KW13.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...