Aleksandr Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 gisteren over gestruikeld, een DVD van De Kleine Robbe, met echte personen dus, in levend vlees, zeker geen tekenfilm volgens imdb: <Budget: EUR9,000,000 (estimated) - Cumulative Worldwide Gross: $3,503,943> een tweede deel zit er dus vermoedelijk niet aan te komen vrees ik Quote
Aleksandr Posted September 6, 2020 Author Posted September 6, 2020 zo moest ik aan Valerian denken, Ravian dus, en nog meer aan Laureline natuurlijk Valerian and the City of a Thousand Planets / Valérian et la Cité des mille planètes volgens bovenstaande bron : <Budget: $177,200,000 (estimated) -> Cumulative Worldwide Gross: $225,874,228> misschien toch een tweede deel in de maak? Quote
Neat Stuff Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 32 minuten geleden, Aleksandr zei: volgens bovenstaande bron : <Budget: $177,200,000 (estimated) -> Cumulative Worldwide Gross: $225,874,228> misschien toch een tweede deel in de maak? Never nooit niet. Die 177 miljoen is zonder marketingkosten. De film zou volgens Hollywoodregels rond de 350 miljoen moeten opleveren om uit de kosten te komen. Het was Luc Besson's grootste verliespost tot nu toe. Quote
Neat Stuff Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 21 minuten geleden, Aleksandr zei: Hollywoodregels = x2 dus Dat wordt beweerd. Maar het zou een truc kunnen zijn om geen winst te hoeven uitkeren. Het is niet de meest 'kosjere' industie natuurlijk... Quote
cinco Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 Deze is ten zeerste aan te raden. Het kan dus. Een degelijke adaptie van een Europese strip naar het grote scherm. Quote
Aleksandr Posted September 6, 2020 Author Posted September 6, 2020 en dat is een tekenfilm zeker? Quote
cinco Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 2 minuten geleden, Aleksandr zei: en dat is een tekenfilm zeker? Yep. Quote
cinco Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 Hier nog een voorbeeld van een geslaagde adaptatie. Quote
cinco Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 2 uren geleden, Aleksandr zei: zo moest ik aan Valerian denken, Ravian dus, en nog meer aan Laureline natuurlijk Cara Delevigne is met moeite een actrice te noemen. Emma Stone zou een betere Laureline geweest zijn. Quote
Aleksandr Posted September 6, 2020 Author Posted September 6, 2020 3 uren geleden, cinco zei: Hier nog een voorbeeld van een geslaagde adaptatie. Chico heb ik nog niet gelezen (ben niet zo een Noveller) of moet ik eerst de dvd zoeken? alvast bedankt voor de tip! Quote
cinco Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 4 minuten geleden, Aleksandr zei: Chico heb ik nog niet gelezen (ben niet zo een Noveller) of moet ik eerst de dvd zoeken? alvast bedankt voor de tip! De dvd is zeker de moeite waard als de tekenstijl je ligt en de setting je aanspreekt. (Cuba eind jaren '40) Quote
Peter Motte Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 4 hours ago, cinco said: Cara Delevigne is met moeite een actrice te noemen. Ik vond ze goed genoeg voor die rol, maar de film heeft een paar dooie punt waar het verhaal lijkt stil te vallen, zoals na de dolle achtervolging van Ravian van het schip van de aliens. Ik heb wel eens de indruk dat alle scènes los heel goed zijn, maar dat ze niet goed aan elkaar werden gekoppeld. Overgens deed de film het wel goed in Frankrijk en België, toevallig de enige markten waar de strip bekend is. Dus het echte probleem komt daardoor wel boven. Alle andere opmerkingen zijn eigenlijk bijkomstig. Er zijn ten slotte veel slechtere films die wel genoeg opbrachten voor een vervolg. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Ambreville Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 6 uren geleden, cinco zei: Cara Delevigne is met moeite een actrice te noemen. Emma Stone zou een betere Laureline geweest zijn. Perfect gecast en imho een heel geloofwaardige Laureline. Emma Stone hoort eerder thuis in een verfilming van Maison Ikkoku. Quote
cartoonesk Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 (er is een topic Stripverfilmingen) Quote
Vittorio Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 Strip DeeVeeDee van Ralpf Königs Kondom des Grauens: Met medewerking van H.R. Giger: Quote
cinco Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 54 minuten geleden, Vittorio zei: Strip DeeVeeDee van Ralpf Königs Kondom des Grauens: Kende ik niet. Zou de strip wel willen checken. Voor alle zekerheid, NSFW. Quote
Tanuki Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 20 uren geleden, Ambreville zei: Perfect gecast en imho een heel geloofwaardige Laureline. Emma Stone hoort eerder thuis in een verfilming van Maison Ikkoku. Die had Mariko Ishihara al als Kyoko Otonashi. (ze speelde ook in de verfilming van Mitsuru Adachi's Miyuki) Quote
cinco Posted September 7, 2020 Posted September 7, 2020 Voor fans van Charles Burns, check zeker zijn kortfilm op deze dvd. Quote
cinco Posted September 8, 2020 Posted September 8, 2020 De derde Smurfenverfilming van Sony heeft verwijzingen naar verschillende klassieke Peyo-verhalen en is ook zuiver animatie en geen mix meer met live-action. Best wel vermakelijk als de Smurfen je liggen. Quote
cinco Posted September 13, 2020 Posted September 13, 2020 Batman: Year One is een erg goede verfilming van de gelijknamige comic. En ook een degelijke voice-cast. (oa. Bryan Cranston als James Gordon) Quote
cinco Posted September 14, 2020 Posted September 14, 2020 21 minuten geleden, Waakwater zei: Bestaat dit ook op DVD? Ik heb geen Blu-ray. Ja, dit is ook op dvd uitgebracht. Quote
cinco Posted January 12, 2021 Posted January 12, 2021 L'Illusionniste (2010) Een ongebruikt script van Tati onder regie van Chomet. (Les triplettes de Belleville) Niet dadelijk gelinkt aan een strip, maar laat dat de pret niet drukken. Dit is een Europees pareltje van traditionele animatie en als stripverhalen je genegen zijn, dan zal je deze film ook vast smaken. Quote
Ambreville Posted January 13, 2021 Posted January 13, 2021 Ik heb deze van Krasse Knarren nog niet gevonden bij Apple of consoorten. Geen zin om er terug voor naar een fysiek medium te gaan, maar ik wil hem wel zien. Afwachten dus. Quote
Recommended Posts