Ga naar inhoud

Flat Earth, Chemtrails, QAnon, Soros, Bill Gates, het Grote Complot, enz.


Minotaur

Recommended Posts

  • Minotaur changed the title to Flat Earth, Chemtrails, QAnon, Soros, Bill Gates, het Grote Complot, enz.

Geloven is veel gezegd, maar als er één complot-theorie is waar ik wel gevoelig aan ben, is het wel het hele gedoe rond Area 51 en de beweringen dat er ooit al iets gevonden werd dat niet van hier komt.  En ook de mysterieuze hiërogliefen en dergelijke bij de maya's (bv) houden mij wel bezig.  Ik vind dat fascinerende materie, ook al is heeft het misschien helemaal niets te maken met buitenaards bezoek.  Ook al tientallen (ernstige) docu's over gezien, met uiteenzettingen door gerespecteerde wetenschappers, die voeden dat idee (eerder een soort hoop?) uiteraard.  Ieder mens heeft recht op een gekkigheidje in z'n hoofd.  Wat lopen we hier anders te doen? :) #GeneratieXFiles

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik kan me voorstellen dat het je bezighoudt. Mij ook wel eens. Maar behalve een spannend verhaal zit er niet veel in.

Area 51 is gewoon een militaire testsite waarvan we niets weten omdat hij nu eenmaal geklasseerd militaire geheim is. Er stortte ooit een sondeeerraket of zelfs gewoon een ballon neer, en daar is een hoop gedoe rond geweest door mensen die er geen vestand van hebben, terwijl de overheid natuurlijk nooit heeft willen vertellen wat er is gebeurd, omdat het mililtair geheimw as.

De hiëroglyfen van de maya's zijn o.a. door Von Doniken opzettelijk verkeerd geïnterpreteerd, o.a. door de kijkrichting ervan te veranderen. Veel van dergelijke theorieën munten erin uit om gegevens te vervosrmen: afmetingen afronden, gegevens uit verschillende perioden naast elkaar zetten zonder rekening te houden met het tijdverschil, afbeeldingen onder de verkeerde hoek bekijken enz.

Het is zoals je zegt: er wordt vaak de hoop overgelaten dat er "iets" is, terwijl er niets is.

Ook gevaarlijke zijn gereputeerde wetenschappers die zich plots bezighouden met iets waarop hun reputatie niet is gebaseerd. Dan weten ze er vaak niet meer van dan een leek, en de rare theorieën die ze verspreiden, krijgen gezag doordat de wetnschappers die ze verspreiden om andere redenen gezeg hebben.

 

Als je belangstelling hebt voor dat soort zaken, zou ik je aanradne om lid te worden van SKEPP. Zij geven een blad uit, Wonder en is gheen wonder, dat zulke onderwerpen behandeld, net als zaken zoals alternatieve geneeskunde e.d.

Het is een nuttig en boeiend blad.

 

Over alternatieve geneeskunde gesproken:

Ik kreeg een week of twee geleden een tekst ven iemand die ik niet als een flauwe grappenmaker beschouwd, en die beweerde dat de tekst van het UZ Gent kwam en een hoop gegevens over corona bevatte

Ik heb het nagetrokken en de tekst kwam niet van de UZ Gent. Veel beweringen in die tekst werdenop allerlei websites ontekt.

De verzender schreef wel: "baat het niet, dan schaadt het niet", maar dat was onzin. Er werd o.a. beweerd at je een besmetting kon voorkomen door warem drank te dirnken.

Toen ik hem zei dat het niet klopte, zei ik ook dat hij iedereen aan wie hij het had gestuurd, moest waarschuwen dat het een hoax was.

Maar hij wimpelt dat dus af doordat hij er had bijgezet "baat het niet, dan schaadt het niet".

Dat is eigenlijk een onvoorstelbare halstarrige onbeschoftheid, niveau Trump.

 

Meer over die kwestie in mijn tijdschrift "Peter Mottes Nieuwe Tijdlijn", nummer 2- maa.-apr. 2020.

Het wordt graits verzonden. 

Vragen bij  Abdijstraat 33, B-9500 Geraardsbergen.

Het verschijnt wel héél onregelmatig.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...