Ga naar inhoud

Hoelang lees je op een gemiddelde strip van 48 bladzijden?


cinco

Recommended Posts

Ik ben sowieso een heel trage lezer aangezien ik veel tijd aan de tekeningen spendeer. Dat is te zeggen, als ik ze knap vind. Om twee voorbeelden te geven :

 

Onlangs Long John Silver herlezen. Daar deed ik toch ongeveer 1u15-1u30 over elke strip. Vind ik ook gewoon enorm goed.

 

Daarna de laatste tempelier alle delen gelezen. Over de laatste 2 delen daarvan deed ik dan mss 30-40 minuten voor het deel van 48 en een uurtje voor het deel van 70 paginas. Maar dat was mede omdat de tekenstijl echt mijn ding niet was dus ik bekeek het niet zo veel en het verhaal vond ik op zich ook niet super. Heel generisch.

 

Dusja, het hangt enorm van de kwaliteit van de tekeningen af bij mij (wat natuurlijk een kwestie van smaak is, ik wil zeker niet zeggen dat de Laatste Tempelier slecht getekend is ofzo ;) )

Link naar reactie

Inderdaad Xavier Dorison. En getekend door Lauffray. Het is door deze te herlezen onlangs dat ik een van de afbeeldingen voor het toernooi heb geselecteerd.

 

Dorison is zeker een sterke schrijver. Het is er ook aan te merken dat redelijk wat huidige populaire reeksen van zijn hand zijn, denk maar aan Beestenburcht, Aristophania en Undertaker bijvoorbeeld

Link naar reactie
19 uren geleden, Straffe Recensent zei:

Vind van mezelf dat ik strips te snel lees. Ben namelijk steeds benieuwd naar wat er nog zal volgen. Dan moet ik soms toch wel tegen mezelf zeggen: "even trager en geniet ervan, want straks is het weeral voorbij".

heel herkenbaar, heb dit soms ook. Vooral als het verhaal goed zit.

Link naar reactie
  • 2 years later...

Dat hangt echt van het soort strip af. De hoeveelheid tekst heeft er natuurlijk veel mee te maken, maar ook en vooral de actie. Ik heb er net "De man die niet wil sterven" van Robbedoes doorgejaagd. Daar staan mooie, gedetailleerde tekeningen, maar er zit te veel vaart in het verhaal om er lang bij stil te staan. Al bij al verkies ik de wat tragere strips van vroeger.

Link naar reactie

Er zijn tegenwoordig minder strips van 48 pagina's. Deze strips zoals het herlezen van Lucky Luke, heb ik in 30 minuten uit.

Een nieuwe Blake en Mortimer met 62 pagina's lees ik in 2 of 3 uur: wegleggen (de tijd nemen), terugbladeren, recensies lezen, opzoeken in en vergelijken met andere delen, opbouw en tekeningen (details, compositie kleurgebruik etc.) bekijken.

Eigenlijk zou je de tijd van het herlezen erbij moeten optellen. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...