Yncke Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 Tweede ronde. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...? Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Dan neem ik deze van Eloise Mzee B Mijn tweede bijdrage: een mooi verstild beeld van Chaland uit Vakantie in Boedapest. Om wat bij te komen na al het visueel spektakel. Captivant yncke.be Link to comment
Captivant Posted December 28, 2020 Share Posted December 28, 2020 Met zo'n sterke tegenstander moet ik Chaland wat promoten hier. Toevallig ook een goed moment omdat @Sherpa is begonnen met de Nederlandse uitgave van zijn werk. (integraal?) Zijn eerste publicaties verschijnen eind jaren 70 in het Franse Metal Hurlant. Het zijn stijloefeningen, parodieën. Korte verhalen die refereren naar bekende Franco-Belgische strips vol dik aangezette cliché's. De toenmalige Eppo-redacteur Martin Lodewijk vraagt hem begin jaren 80 om voor het Nederlandse Eppo, Freddy Lombard te gaan tekenen. In het tweede verhaal voor Eppo, het olifantenkerkhof, slaat hij een nieuwe weg in. Dit verhaal is grimmig, somber van aard, getekend in een minder humoristische en meer gestileerde stijl. Het is het laatste verhaal dat hij voor Eppo tekent. De Eppo redactie vond zijn wat vage, bloederige verhaal niet geschikt voor de jonge Eppo lezertjes. Chaland gaat verder op de ingeslagen weg en maakt samen met Yann nog 3 Freddy Lombard albums. De toon wordt steeds serieuzer. Hij is bezig zijn eigen verhaal te vertellen en heeft de parodieën achter zich gelaten. Zijn verhaal eindigt in 1990 met een auto ongeluk. Veel te vroeg. Zijn beste werk moest nog komen. Link to comment
Kristof Berte Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 Twee van mijn favorieten tot nu toe, tegen elkaar. Toch maar A gekozen, jammer want B mocht zeker verder geraakt zijn. 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Ambreville Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 Volledig overtuigd door Captivant, en ik ga die nieuwe uitgaves van Chaland aanschaffen. Maar dit is wel Hermann op het hoogtepunt van zijn kunnen. Ik kan niet anders dan daarop stemmen. Link to comment
cinco Posted December 29, 2020 Share Posted December 29, 2020 Aan welk spreekwoord doet deze tekening je denken? Link to comment
Kristof Berte Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Iets met hoge bomen? 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Lük Bey Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Is het misschien "Hangt er mist onder de brug Hangt een schapenvel over uw rug" Dat bekende spreekwoord? https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 43 minuten geleden, Kristof Berte zei: Iets met hoge bomen? 34 minuten geleden, Lük Bey zei: Is het misschien "Hangt er mist onder de brug Hangt een schapenvel over uw rug" Dat bekende spreekwoord? Ik dacht aan "zijn schaapjes op het droge hebben". Link to comment
Recommended Posts