cinco Posted December 12, 2020 Share Posted December 12, 2020 3 uren geleden, Stripper zei: Oeverloos gediscussieer of deel 18 beter is dan nr 4 Let's do it! Quote Link to comment
cinco Posted December 13, 2020 Author Share Posted December 13, 2020 Het verbaast me dat De Zaak Zonnebloem onder moet doen voor De Sigaren van de Farao. Wordt dat 18de album van Kuifje niet regelmatig tot een hoogtepunt van de reeks beschouwd? Quote Link to comment
Rik Posted December 13, 2020 Share Posted December 13, 2020 Zojuist, cinco zei: Het verbaast me dat De Zaak Zonnebloem onder moet doen voor De Sigaren van de Farao. Wordt dat 18de album van Kuifje niet regelmatig tot een hoogtepunt van de reeks beschouwd? Niet op de Reep zo te zien Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cinco Posted December 13, 2020 Author Share Posted December 13, 2020 1 uur terug, Rik zei: Niet op de Reep zo te zien Ik vraag me ook af welke versie van de Sigaren van de Farao men in gedachten heeft als men stemt. Persoonlijk vind ik de originele versie memorabeler. Het originele design van Cyclone vond ik trouwens ook veel beter dan het herwerkte design. Quote Link to comment
cinco Posted December 15, 2020 Author Share Posted December 15, 2020 Voor de zekerheid heb ik De Zaak Zonnebloem nog eens herlezen, en ik vind het echt wel bij de beste Kuifjes behoren. De Sigaren van de Farao is zowat mijn favoriet van de beginperiode, maar De Zaak Zonnebloem is zowel inhoudelijk onafgebroken sterk, het leest extreem vlot en heeft een ideale balans tussen de intrige en de humor. Op tekentechnisch vlak hoort het onder de Kuifjesstrips ook bij de top. En het bevat natuurlijk de scène met de plakker. Quote Link to comment
BobFish Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 Op 13/12/2020 om 13:35, cinco zei: Ik vraag me ook af welke versie van de Sigaren van de Farao men in gedachten heeft als men stemt. Persoonlijk vind ik de originele versie memorabeler. Daar heb je helemaal gelijk, de originele versie wint hard. Dat expressionistische zwart-wit is bijna Fritz Lang en Josef von Sternberg niveau (duidelijk invloeden op RG). Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag Link to comment
TDPB Posted December 15, 2020 Share Posted December 15, 2020 Ik ben noch van de Farao, noch van de Zonnebloem een fan. Theoretisch gezien zou je in het geval van Kuifje de eerste versie van nr 4 moeten vergelijken met nr 18. En dan lijkt het om twee compleet andere reeksen te gaan, van twee verschillende tekenaars en twee verschillende scenaristen. Quote Link to comment
cinco Posted December 19, 2020 Author Share Posted December 19, 2020 Op 15/12/2020 om 16:29, TDPB zei: Ik ben noch van de Farao, noch van de Zonnebloem een fan. Theoretisch gezien zou je in het geval van Kuifje de eerste versie van nr 4 moeten vergelijken met nr 18. En dan lijkt het om twee compleet andere reeksen te gaan, van twee verschillende tekenaars en twee verschillende scenaristen. Is er een album in de reeks dat een duidelijk scharniermoment is op vlak van stijl? Quote Link to comment
Peter Motte Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 Waarom 18 vergeleken met 4? Met een D20 gegooid? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted December 19, 2020 Author Share Posted December 19, 2020 10 minuten geleden, Peter Motte zei: Waarom 18 vergeleken met 4? Met een D20 gegooid? zie de quote bovenaan Quote Link to comment
Peter Motte Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 Oh, inside-joke. Maar waarom had Stripper het er dan over? Ik heb de vraag aan hem gesteld. Dit raadsel behoeft oplossing. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted December 25, 2020 Author Share Posted December 25, 2020 6 minuten geleden, Peter Motte zei: Oh, inside-joke. Maar waarom had Stripper het er dan over? je bent er ondertussen al achter, merk ik. Quote Link to comment
Peter Motte Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 Nog niet helemaal. Maar het komt, het komt ... Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
TDPB Posted December 25, 2020 Share Posted December 25, 2020 Op 19/12/2020 om 15:19, cinco zei: Is er een album in de reeks dat een duidelijk scharniermoment is op vlak van stijl? Denk het niet. Het gebeurde allemaal geleidelijk. Vanaf De Blauwe Lotus werd het duidelijk iets realistischer, maar ook niet in die mate dat het echt opviel. Quote Link to comment
cinco Posted August 15, 2021 Author Share Posted August 15, 2021 Iemand moet de tie tussen de Sigaren van de Farao en de Zaak Zonnebloem nog breken. Quote Link to comment
Tanuki Posted August 27, 2021 Share Posted August 27, 2021 Op 15/8/2021 om 22:09, cinco zei: Iemand moet de tie tussen de Sigaren van de Farao en de Zaak Zonnebloem nog breken. Done... oeps? Quote Link to comment
cinco Posted August 27, 2021 Author Share Posted August 27, 2021 3 uren geleden, Tanuki zei: Done... oeps? Oeps omdat die van Asterix nu gelijk staat? Quote Link to comment
Tanuki Posted August 28, 2021 Share Posted August 28, 2021 15 uren geleden, cinco zei: Oeps omdat die van Asterix nu gelijk staat? Nee, toen ik stemde stonden de Kuifjes ineens terug gelijk. (16/16) Ondertussen zijn er nog een aantal bijgekomen. Quote Link to comment
Recommended Posts