Ga naar inhoud

Breda 2022


Ambreville

Recommended Posts

20 uren geleden, AHMO zei:

Heel makkelijk om van de zijlijn om dit soort zaken te zeggen.

Je vergeet dat het allemaal vrijwilligers zijn, die allemaal hun best doen.
En ik ben blij dat ze het doen!

Want er is weer een stripbeurs!

Hoe goed of slecht of goed ze het doen!

maak voor mij maakt het niet uit!

Vorig jaar tijdens de Corona waren er maar twee Nederlandse stripbeurzen

Kampen en de Stripdagen.

Ze hadden alle twee wel de lef om door te gaan!

 

 

 

Link naar reactie

Of het lef was weet ik niet. Het is erg makkelijk van de zijlijn te roepen dat anderen geen lef hadden. 

 

De opmerking over de vrijwilligers snijt ook geen hout. Alle andere stripsactiviteiten van Kampen tot Breda worden ook door vrijwilligers georganiseerd. Voor al die vrijwilligers heb ik niets dan lof. Zelf kan ik dit niet oppakken en waardeer alle inzet.

 

Dat doet niet af aan het feit dat ' Rijswijk en daarvoor Utrecht niet bijdraagt aan het belangrijkste doel: het promoten van de stripcultuur in Nederland. 

Ik vond Deventer en Kampen heel gezellig en kijk uit naar de internationale artiesten in Breda. Rijswijk kan dit niet realiseren. 

 

Ik kan het niet nalaten om Wiki erbij te halen:

Op De Stripdagen zijn vrijwel altijd signerende en vaak ook schetsen uitdelende tekenaars en schrijvers aanwezig uit de binnenlandse en/of buitenlandse stripmarkt en/of het Amerikaanse comicgenre. In de laatste categorie hebben bijvoorbeeld Chris Achilleos, Arthur Adams, Sal Buscema, Scott Campbell, Glenn Fabry, Steve Firchow, Alex Garner, Sandra Hope, Klaus Janson, Jae Lee, Jim Lee, John McCrea, Jimmy Palmiotti, Joe St. Pierre, Steve Pugh, Joe Quesada, Tom Raney, John Romita, Sr., Sharon Scott, Andrew Wildman en Bernie Wrightson de Nederlandse beurs al eens aangedaan.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

 

Ik weet hoe hard de vrijwilligers in Breda en Eindhoven ook vorig jaar gewerkt hebben om zonder subsidie of tonnen ledengeld een evenement te organiseren. Bedenk dat voordat je vanaf de zijlijn deze hardwerkende vrijwilligers als laf neerzet. Want dat doe je op deze manier!

Ik waardeer de inzet van alle vrijwilligers, ook in Rijswijk en een discussie of Rijswijk bijdraagt aan het promoten van de Nederlandse stripcultuur hoort elders thuis.

Link naar reactie

Ik ben met "dutch lines" eens! Dit hoort niet onder kopje Breda!

Maar even over alle commentaar

Ik ben zelf vrijwilliger op alle drie de Beurzen (Stripdagen, Breda en Brabant)  en ik ken ook al de organisatoren.

Dus ik weet waar ik over schrijf

Ik val geen enkele beurs af, heb ik ook geen enkele woorden ooit geschreven.

Ik prijs ze allemaal.

Maar ik weet wel wat de afgelopen jaren (en evt ook komend jaar) de beweegredenen waren (zijn) om wel of geen beurs te houden

en ik respecteer hun beslissingen allemaal.

Maar ik heb wel de respect om niet zeikerig over anderen te doen.

Ook al zijn er mensen dat ze denken dat ze opbouwend kritiek leveren

Ga naar de beurs die je leuk vindt! en praat daar over  en niet over de beurzen waar je niet naar toe gaat!

Dus als  er in Nederland en ook in België beurzen zijn die je niet waard vindt ga daar dan niet heen.

Maar ga dan ook niet klagen over de communicatie , striptekenaars, prijzen, locatie etc....

Maar er zijn vele hobby (of opkomende) striptekenaars en kleine handelaren die deze (voor jou slechte?)beurzen wel nodig hebben.

Buiten dat! Ook de gevestigde tekenaars gebruiken ook de kleinere/ grotere beurzen om te netwerken.

 

ps

niet mee eens

Geef even een seintje dan gaan we in Rijswijk of Breda een biertje drinken om over onze meningsverschillen te praten

Link naar reactie

kan alleen maar beamen wat je zegt.

Maar dat probleem is er altijd als je iets organiseert.

Heb zelf bij de pv van een groot bedrijf gezeten en wat we ook organiseerden, er was altijd wel commentaar.

Laten we zeggen: wees blij dat er mensen zijn die iets willen organiseren.

Ik geloof nooit dat ze er een dikke boterham mee verdienen.

 

P.s. al ben ik het eens, ik kom op zondag maar dat biertje drinken zie ik wel zitten :)

 

Link naar reactie

Ter info m.b.t. stripfestival Breda.

 

Strips2Go & Alexander De Grote brengt een limited editie beurseditie op Stripfestival Breda: box met figurines en gloednieuw HC (schets)boek op 20 (!) exemplaren. Op voorhand reserveren is een aanrader want OP = OP!

 

https://alexanderdegrote.com/2022/09/02/alexander-the-boxset/

 

305402067_622030486021004_6836621385185907662_n.thumb.jpg.89dd6b2d9be6770e79c30f766c69ca80.jpg

 

305561060_622030642687655_5110011251766079936_n.thumb.jpg.524731e80cc55797faecd7f3ad597996.jpg

 

305644292_622030529354333_5579330504622801831_n.thumb.jpg.12289c1f7932f61ed2e7d279e555115c.jpg

 

305408188_622030766020976_6647119376959429854_n.thumb.jpg.17efc40e6911605b980db6a0300858d7.jpg

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Willem zei:

P.s. al ben ik het eens, ik kom op zondag maar dat biertje drinken zie ik wel zitten :)

Geen probleem!  :cheerf2:

Zondag aan de eind van de beursdag (na vieren) heb ik trouwens alle tijd!

Ik ben de fotograaf (met staart) die op alle beurzen fotografeert!

Trek zondag even aan mijn staart en dan weet ik wie je ben.

 

ps

Ook al ben je helemaal niet met me eens!

Ook jij bent welkom!

(Het is namelijk heel goed om andere meningen te hebben!)

Het is namelijk altijd leuk om andere mensen van de getekende Reep te ontmoeten

Eerste rondje is van mij 😉

(Zolang er geen honderden mensen opeens komen  opdraven)

Link naar reactie
Quote

En het is tijd om onze laatste internationale festivalgast aan te kondigen:

Gianluca Maconi studeerde aan de kunstacademie in Venetië, waar hij afstudeerde in beeldhouwen, maar koos voor een carrière als striptekenaar. 

Na verschillende publicaties voor de Italiaanse markt gaat hij in 2009 werken voor de Franse uitgeverij Soleil. 

In Nederland kennen wij Gianluca vooral van zijn delen in de reeks Elfen, gepubliceerd door uitgeverij Daedalus.
Gianluca zal beide dagen in Breda signeren.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

eerst de vrienden van, en standhouders. Dan de betalende bezoekers, als laatste de mensen met een gratis Eppo ticket.

En ja het proberen elkaar van de trap te trekken/duwen zal er ook zijn want dat geeft zo'n leuk facebook filmpje ter promotie.

 

Excuses bovenstaande is misschien niet waar. Laten we hopen dat er dit keer gewoon de exlibrissen beneden worden verkocht max 2 p.p. zodat iedereen een kans heeft en iedereen tegelijk naar binnen kan

Link naar reactie
14 hours ago, sjaakie said:

Excuses bovenstaande is misschien niet waar. Laten we hopen dat er dit keer gewoon de exlibrissen beneden worden verkocht max 2 p.p. zodat iedereen een kans heeft en iedereen tegelijk naar binnen kan

De max 2 p.p. zou al een mooie verbetering zijn. Dat geeft een goede spreiding. Je kan later altijd terug gaan om kans te maken op een volgend ticket.

Naast het niet rennen uiteraard. Voor mij met een gescheurde meniscus is dit een dooddoener. Waarschijnlijk voor iedereen die minder te been is.  Als ze daar niet duidelijk over communiceren, spendeer ik liever mijn tijd in Brussel. 

 

 

 

Link naar reactie

UNIEKE LOTINGS-ACTIE!

 

U las hierboven natuurlijk al dat we op het Stripfestival Breda (15 & 16 oktober) de exclusieve 'Alexander Box' lanceren (decoratieve luxebox met 2 x 3 figurinesets, foam, ex libris, knipvellenset en vooral: het uniek HC artbook, uniek gesigneerd met 'gouden' dédicace en genummerd op slechts 20 exemplaren)!

https://alexanderdegrote.com/.../09/02/alexander-the-boxset/

 

MAAR... wat u nog niet wist is dat de 20 gelukkige kopers automatisch kans maken op een exclusief uniek & groot 3D-beeldje van Hephaestion (een hoge kwaliteitsprint van vinyl, 145 mm hoog, afgewerkt met goudlak en vernis en gesigneerd) via loting. 1 kans op 20 dus...

 

Dus wie nog niet gereserveerd heeft: nu of nooit!

 

Your move.

 

PM of mail: alexanderdegroteonline@gmail.com

 

307018607_631852328372153_6116652317982017304_n.jpg

307762336_634287308128655_842219707307192904_n.jpg

306999073_631851721705547_8751517330196806098_n.jpg

307468728_631851711705548_5706174418999648332_n.jpg

Link naar reactie

en REBOOT lanceert het 2e deel van 9TAILS

afbeelding.thumb.png.25abd4fa3c6db912f20a0413a1744f3b.png

 

Quote

Vanaf nu kunt u zich inschrijven voor de gelimiteerde beurseditie van 9 Tails, deel 2.

Deze kan worden opgehaald tijdens Stripfestival Breda. Kunt u er niet bij zijn? Dan sturen we u uw exemplaar toe.

Deze spectaculaire uitgave is extra dik en bevat maar liefst 72 pagina’s aan strip!

De beurseditie is genummerd van 1 tot 50 en is gesigneerd door Johan Neefjes, Ralf van der Hoeven, Irene Berbee, Romano Molenaar en Leon Verhoeven. Het boek bevat niet één, maar vier exclusieve ex librissen, gesigneerd door de tekenaars.

Tevens is deze speciale uitgave voorzien van de bekende boekenleggers en gestoken in een prachtige stofomslag van de hand van Johan Neefjes!

Schrijf je nu in via deze link https://www.rebootcomics.nl/inschrijven-beurseditie-9...

 

 

 

afbeelding.png

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Waren er nu andere jaren geen links beschikbaar met beetje uitleg van elke tekenaar+waar die signeert? Bij alle tekenaars staan voornamen behalve bij “Hardy”. Zou dat Marc Hardy zijn (en lijkt dan bij Arcadia te gaan staan)? Site van Arcadia ligt eruit en op FB staat ook niks.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
On 9/30/2022 at 6:20 PM, Ambreville said:

Er staat nog altijd niets over de ochtendstampede op de site.

zou dat moeten?

Ach, ze doen maar. Het is natuurlijk een keuze om er aan mee te doen, nietwaar?

En als hun conditie zó goed is, dan doen ze het maar... maar dan zou ik er extra hordes plaatsen. Gewoon, extra obstakels, om het nog interessanter te maken. Stiekem ergens nog een valkuil erbij :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
6 uren geleden, Ambreville zei:

De betere festivals zetten doorgaans een dédicace-reglement op hun site.

Helaas is dat nodig...ook om de toegang te regelen. Breda staat bekend om de ticketrij van mensen die geen moment buiten hebben gestaan!

Alleen de laatste keer met de geleide wandeling ging het stuk beter maar ook toen waren er handelaren en insluipers die al eerder waren. Jammer dat de organisatie daar nog niets over kwijt wil.

Link naar reactie

Op Facebook,

 

Elk jaar zijn er een aantal internationale tekenaars te gast op Stripfestival Breda, om een mogelijke schets van de tekenaars te bemachtigen hebben we al een aantal spelregels (misschien ten overvloede, maar graag brengen nog een keer onder de aandacht)

Voor de tekenaars; Flix, Ingo Römling, Davide Fabbri, Gianluca Maconi gelden de volgende signeer spelregels:

1. Bij aanschaf van een gelimiteerde prent (oplage 50) á € 20,- kunt u aanschuiven in de rij voor een tekenaar en maakt u kans op een tekening, de verkochte prents per dag worden in afstemming met de festivalgast bepaald.

2. U kunt met de prent maar 1 keer in de rij gaan staan. het nummer wordt genoteerd en de prent gesigneerd.

3. Alleen mensen die daadwerkelijk in de rij staan, maken kans op een tekening. tassen en koffers, die erop zouden kunnen duiden, dat op die plek iemand in de rij zou staan, worden verwijderd.

4. Is iemand in de rij langer dan 10 minuten van zijn plek, dan vervalt zijn/haar plaats in de rij.

Je vindt de festival gasten op de tussenverdieping in de foyer

Voor de overige gasten gelden de regels van de desbetreffende uitgeverijen.
En mochten er ter plekke nog vragen zijn, er is altijd iemand van de organisatie ter plaatse om eventuele vragen te antwoorden.

Hieronder de afbeeldingen van de signeerprenten..

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...