Ga naar inhoud

Softcovers Vs Hardcovers


Recommended Posts

Met veel belangstelling de aankondigingen van daedalus doorgenomen, zeer interessant met veel moois, helaas wel weer heel veel HC uitgaven, veel zal dus aan mij voorbij gaan. Wat dat betreft zijn de aankondigingen van Medusa interessanter, veel meer SC en daarmee voor mij wel bereikbaar! Jammer dat andere uitgeverijen hier geen voorbeeld aan nemen!

Link naar reactie
Gast Natte aap

Wat dat betreft zijn de aankondigingen van Medusa interessanter, veel meer SC en daarmee voor mij wel bereikbaar! Jammer dat andere uitgeverijen hier geen voorbeeld aan nemen!

 

Ik neut niet graag over de kostprijs van strips, maar ik geef je wel gelijk. Bij Medusa kan je vaak kiezen uit een SC of een HC. Voor de gierigaards zoals ik is een SC vaak voldoende en voor mensen die liever een HC hebben, is die er ook. Vrije keuze. Perfect.

Link naar reactie

De klant kan nu ook kiezen om al dan niet te kopen.

 

ja zo ken ik er ook wel eentje: de uitgever kan de klant natuurlijk ook sturen in zijn ankopen door dat te bieden waar vraag naar is. Ik ben heel selectief in het kopen van HC boekjes. Er komt zoveel uit dat het wel verdomde goed moet zijn wil ik een HC kopen......

Link naar reactie
Gast Natte aap

 

Mooie titels bij Daedalus,maar veel te dure hc.'s.Medusa brengt trouwens ook series alleen in hc uit.

 

Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn de HC's van Medusa goedkoper dan die van DDB, Daedalus en Silvester. Misschien moet dat nog even geverifieerd worden door Kontiki, maar ik zag een tijdje geleden een prijsstijging bij de meeste HC's naar tot zelfs bijna 20 euro bij daedalus (19,99 dacht ik er eentje gezien te hebben, verbeter me gerust als ik me vergis hé) en die HC's die ik van Medusa kocht waren 16,95. 

 

Nu goed, zoals retep al zei, niet enkel de prijs is belangrijk, ook de kwaliteit. Voor sommige kies ik liever de SC. Daarom was ik wel blij dat aquablue in SC bleef omdat ik die in SC gestart was, maar veel van de boeken van DDB, Daed en Silv koop ik niet omdat ze enkel HC zijn. En zoals Waldorf al aanhaalde is dat een keuze. Maar ik begrijp ook wel dat de economische realiteit een rol speelt en dat voor een klein publiek de marktprijs wat hoger ligt. Al vind ik het wel sjiek dat Medusa zijn prijzen dan constant houdt. Is dat een bewuste politiek om een evenwicht te zoeken tussen genoeg om winst te maken of te overleven en toch niet de koper onnodig op kosten jagen? Zou wel mooi zijn :)

 

Dus ik zeur niet over de prijs, laat dat duidelijk zijn. 

Link naar reactie

Nu ja, ik geef een album/serie eerder een kans alstie in sc uitkomt dan in hc. Er komt zoveel uit, met een sc kan ik nog wel een een gokje wagen, een stinkende hc komt harder aan. De HCs die ik in de SSZ het afgelopen jaar kocht zijn op de vingers van de hand van een onvoorzichtige houthakker te tellen. Op beurzen koop ik nog wel (alleen wanneer absouut noodzakelijk) hc voor een dedie. Naast de prijs speelt nijpend plaatsgebrek een rol.

Link naar reactie
Gast Natte aap

merci voor de update. Was er niet ergens eentje van 19,95? Ik herinner me zo iets. Maar misschien verwar ik het met een dikker album, nevermind.

 

Anyway, 1 euro opslaan, wat levert dat op aan het bedrijf? Daar gaat dan vooral de distributeur mee lopen. Als ze 10 cent netto per album over houden aan die opslag zal het veel zijn. Als ze er 1000 van verkopen houden ze er 100 euro netto aan over.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Nu ja, ik geef een album/serie eerder een kans alstie in sc uitkomt dan in hc.

 

Ik volg je daar wel in. Maar als ik twijfel over een reeks of een album, dan download ik het eerst en lees een stukje of ik haal het eens bij de bib. Als het dan niets voor mij is, koop ik het niet. Als ik het echt echt echt wel goed vindt, koop ik het alsnog in HC. Als het middelmatig is en enkel in HC te verkrijgen, dan blijft het idd ook staan.

Link naar reactie

Nu ja, ik geef een album/serie eerder een kans alstie in sc uitkomt dan in hc. Er komt zoveel uit, met een sc kan ik nog wel een een gokje wagen, een stinkende hc komt harder aan. De HCs die ik in de SSZ het afgelopen jaar kocht zijn op de vingers van de hand van een onvoorzichtige houthakker te tellen. Op beurzen koop ik nog wel (alleen wanneer absouut noodzakelijk) hc voor een dedie. Naast de prijs speelt nijpend plaatsgebrek een rol.

 

Die retep is toch een kapoen,

Wat lees ik zijn grappen en gedachtenroerselen (of is het -kronkels) toch graag. :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  (het juiste aantal is belangrijk, hé maat)

 

Retep is dus blijkbaar boswachter met nog maar een duim en middenvinger... of is het middelvinger? :e005:     

Link naar reactie

Die retep is toch een kapoen,

Wat lees ik zijn grappen en gedachtenroerselen (of is het -kronkels) toch graag. :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  (het juiste aantal is belangrijk, hé maat)

 

Retep is dus blijkbaar boswachter met nog maar een duim en middenvinger... of is het middelvinger? :e005:     

 

Nu vel ik zelf geen bomen maar toch was er wel een serieus kantje aan mijn opmerking: ik heb nog maar een paar metertjes voor mijn immer uitdijende stripbezit. Als ik alleen maar HCs zou kopen zijn die snel opgevuld. Derhalve juich ik graag en zonder ironie voor uitgevers die albums in zowel HC (voor de karton liefhebbers) als SC (voor de krapbehuisden met een eindig stripbudget) aanbieden.

Link naar reactie

 

Nu vel ik zelf geen bomen maar toch was er wel een serieus kantje aan mijn opmerking: ik heb nog maar een paar metertjes voor mijn immer uitdijende stripbezit. Als ik alleen maar HCs zou kopen zijn die snel opgevuld. Derhalve juich ik graag en zonder ironie voor uitgevers die albums in zowel HC (voor de karton liefhebbers) als SC (voor de krapbehuisden met een eindig stripbudget) aanbieden.

 

Die kartonnen versies (HC voor de connaisseurs) zijn nochtans ideaal om Uw vrouw mee af te kloppen, troeven of hoe U het ook alweer mag omschrijven in het verre Holland :P  en anders zijn ze een ideaal middel om kwikkelende tafels, kasten en dergelijke mee te stutten :e010: .

 

Krap behuisd en dito budget... jaja, klagers geen nood en stoefers geen brood.  een wijsheid als een andere

Link naar reactie

Yep , we zijn vertrokken om weer te zeveren over sc en hc.

Als de strip goed is verkoopt hij toch , ongeacht sc of hc.

Long John Silver 1 , Chimpansee complex 1 , Volle maan ,Okko 1, Een nacht in Rome , Black Crow 1, Love 1 , ....

Enkele titels in hc die bij verschijning vlug waren uitverkocht.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Enkele titels in hc die bij verschijning vlug waren uitverkocht.

 

Mja, dat kan ook misleidend zijn. Als Silvester Okko in beperkte oplage op HC uitgeeft en niet in sc (geen idee of dat gebeurd is, het is maar een veronderstelling) dan is zo'n album natuurlijk snel uitverkocht en krijg je de indruk dat het een verkoopssucces is. Misschien is het dat ook, maar succubus bvb werd al op voorhand gezegd dat het snel uitverkocht ging zijn in HC, dus die zelf fulfilling prophesy kwam dan ook uit.

 

Begrijp me goed, ik keur dat absoluut niet af. Misschien is dat wel de juiste manier van uitgeven of misschien zit medusa op het juiste spoor met zowel SC als HC geen prijsverhoging door te voeren, en rendeert dat beter op lange termijn. Geen idee.

 

En verder ben ik het absoluut met je eens dat iemand die een bepaald album wil, het toch koopt is als het enkel in HC is. Ik heb okko en chimpansee laten liggen (na lezing) omdat het voor mij een prijs van een sc waard is, maar dat is enkel mijn mening en blijkbaar waren er genoeg mensen die dat wel een HC waard vonden. Een nacht in rome heb ik nu pas gekocht nu het in SC verschenen is (aan 9,95 begot :) )

 

maar ik wou geen discussie opstarten over wel of niet HC of SC. Dat is een keuze die ieder voor zich maakt. Iemand was gestart met zeggen dat er bij de nieuwe deadalussen weer veel enkel HC's tussen zaten en dat ie dan weer veel zal overslaan. Waarop ik enkel reageerde dat er bij medusa nogal wat HC's ook in SC uitbrengt, da's al wat ik wou zeggen :)

Link naar reactie

Yep , we zijn vertrokken om weer te zeveren over sc en hc.

Als de strip goed is verkoopt hij toch , ongeacht sc of hc.

Long John Silver 1 , Chimpansee complex 1 , Volle maan ,Okko 1, Een nacht in Rome , Black Crow 1, Love 1 , ....

Enkele titels in hc die bij verschijning vlug waren uitverkocht.

 

Zeg eens Presley, :e012:  da's geen zeveren maar een zereneus onderwerp aangaande uitgavebeleid. Verder alles wat de aap plempt.

Link naar reactie

Met veel belangstelling de aankondigingen van daedalus doorgenomen, zeer interessant met veel moois, helaas wel weer heel veel HC uitgaven, veel zal dus aan mij voorbij gaan. Wat dat betreft zijn de aankondigingen van Medusa interessanter, veel meer SC en daarmee voor mij wel bereikbaar! Jammer dat andere uitgeverijen hier geen voorbeeld aan nemen!

Bovenstaand bericht was de aanleiding en die betreft in feite geen oordeel maar enkel een constatering en een gevolg. Ik begrijp gewoon niet dat daedelus niet wat meer combineert, hc en sc, met een sc voor 8,95 moet er toch ook wel winst te maken zijn of verkoopt een uitgever minder hc's als zij dezelfde strip ook in sc uitgeven?

Link naar reactie

Bovenstaand bericht was de aanleiding en die betreft in feite geen oordeel maar enkel een constatering en een gevolg. Ik begrijp gewoon niet dat daedelus niet wat meer combineert, hc en sc, met een sc voor 8,95 moet er toch ook wel winst te maken zijn of verkoopt een uitgever minder hc's als zij dezelfde strip ook in sc uitgeven?

 

8,95 is bijna diefstal.  Neen geef mij dan maar 7,50 van de grote jongens, 7,95 (zoals Medusa) en zij lukken er blijkbaar in om nog enkele strips aan 6,95 te slijten...  maken zij dan verlies, of hebben zij altruïstische neigingen... of zijn de anderen van die 8,95 zo'n grote geldwolven ?

 

Voor alle duidelijkheid, linke moeder, ik had het over betoveringen, niet over die silliconenamazones

 

Jaja coole dinges... betoverende swingers :e005:  zult ge bedoelen.

 

 

Komaan Kontiki, gooi er weer eens iets serieus tussen, want de boel dreigt hier weer te ontaarden.

Link naar reactie

Dat doe jij hoor, met je gestuurde boodschappen, je veronderstellingen die je slinks voor feiten en zelfs als beschuldigingen probeert te presenteren, je knipogen naar steeds dezelfden die je omwille van hun eigen voorkeuren ridiculiseert.

Link naar reactie

Als je rechts bovenaan op je profielnaam klikt, zie je onder meer negeervoorkeuren verschijnen. Daarmee zoud je berichten van door jou geselecteerde forumers kunnen filteren. Ook pas ontdekt door Mask, maar zo ver ga ik het toch niet drijven.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Prijs?

 

ja, prijs.

 

Je moet het stukje wel een beetje lezen hé :) De hollander had ergens gezucht dat daedalus  hun prijzen weer naar boven hadden gehaald. (en silvester, saga en DDB trouwens ook) Waarop ik reageerde dat Medusa geen prijsverhoging had doorgevoerd.

 

de mamie linkie winkie verwoord dat dan weer wel als diefstal en dat lijkt me een béétje overdreven, maar hij heeft wel gelijk als hij zegt dat Medusa hun prijzen niet naar boven hebben gehaald.

 

Verder wil ik nog toevoegen dat ik helemaal niks heb tegen daed, silv, saga of ddb. In de verste verte niet. Ik heb zelfs ook niet echt een mening geuit over die prijsstijging, enkel gemeld dat medusa hun prijzen niet verhoogd hadden.

 

Dus had hij gelijk over de prijs, da's al :)

Link naar reactie

Silvester heeft de prijzen juist weer verlaagd 17,95 + 18,95 naar 16,95.

 

Ik vond al zoiets raars... Ik heb Deel 4 va, 'De eenhoorn' ( november 2012) , deel 5 van 'De lemen troon' (dec 2012) 18.95 betaald

Deel 1 van 'Het testament van kapitein Crown' ( februari 2013) kostte me 17.95 .

En vanaf dan kostten de silvesters me weer 16.95...  

 

Maar dat lag dus aan de uitgever, en niet aan een verwarde SSZ winkelier :) :)   Thx for clearing that up :)

Link naar reactie
Gast Natte aap

Silvester heeft de prijzen juist weer verlaagd 17,95 + 18,95 naar 16,95.

 

ah voila, heel het gezever van de afgelopen tijd weer voorbij gestreefd door de realiteit :)

Link naar reactie

ah voila, heel het gezever van de afgelopen tijd weer voorbij gestreefd door de realiteit :)

 

Maar 't had wel effect :e012: ... bedankt wie ook alweer :e012:

Gaat Silvester ons nu het verschil terugbetalen, of gebeurt dit rechtstreeks aan een of andere Europese Commissie, in de zin van wel de lusten niet de lasten ? 

 

'k Moet hier spontaan denken aan kartelvorming... het klootjesvolk dat jaren teveel betaalt... de Europese commissie die monsterlijk hoge boetes oplegt aan grote bedrijven ... en de winsten zonder verpinken op zak steekt.  Als België nu vorige maand toch was veroordeeld tot het betalen van een boete hadden die gangsters van politici de factuur lustig aan ons doorgerekend, ah ja. 

 

Stel dat clubke uitgevers, die "sloebers" (toch lief uitgedrukt, is het niet: BIJNA diefstal... u moet GOED lezen... bijna dood is toch ook niet dood) spreken een eenheidsprijs van 10 € af voor een SC van 48 pagina's (+ vastgestelde prijsafwijkingen voor meer of minder pagina's) en 20€ voor een HC (zelfde pagina-grootte).  Komen de striplezers, de noenkels Herman en Pieter en tante Hilde, de "supertjeven" van het eerste uur, dat toch niet te weten zekers.  En wij maar betalen... maar de oplossing ligt natuurlijk bij alinea 2.  En gaat de prijs dan terug zakken ?  Vergeet het...

Trouwens, noenkel Herman was het toch die doodleuk en met het meest ernstige gezicht verklaarde dat de invoering van de € geen effect had gehad op de prijzen... hij moest eens weten onze Belgische President van Europa.     

Link naar reactie

De discussie over prijzen van nieuwe strips hoort mijns inziens niet in dit topic thuis. Mensen die werkzaam zijn (geweest) voor een uitgever mogen gerust trots zijn op hun product, maar om nu enkel de prijs als maatstaf te gebruiken voor wat een goede uitgever is en wat niet vind ik wat kort door de bocht.

 

Edit door Koen : resem posts afgesplitst na terechte opmerking hierboven door Theoak 

Link naar reactie

Maar 't had wel effect :e012: ... bedankt wie ook alweer :e012:

Gaat Silvester ons nu het verschil terugbetalen, of gebeurt dit rechtstreeks aan een of andere Europese Commissie, in de zin van wel de lusten niet de lasten ? 

 

'k Moet hier spontaan denken aan kartelvorming... het klootjesvolk dat jaren teveel betaalt... de Europese commissie die monsterlijk hoge boetes oplegt aan grote bedrijven ... en de winsten zonder verpinken op zak steekt.  Als België nu vorige maand toch was veroordeeld tot het betalen van een boete hadden die gangsters van politici de factuur lustig aan ons doorgerekend, ah ja. 

 

Stel dat clubke uitgevers, die "sloebers" (toch lief uitgedrukt, is het niet: BIJNA diefstal... u moet GOED lezen... bijna dood is toch ook niet dood) spreken een eenheidsprijs van 10 € af voor een SC van 48 pagina's (+ vastgestelde prijsafwijkingen voor meer of minder pagina's) en 20€ voor een HC (zelfde pagina-grootte).  Komen de striplezers, de noenkels Herman en Pieter en tante Hilde, de "supertjeven" van het eerste uur, dat toch niet te weten zekers.  En wij maar betalen... maar de oplossing ligt natuurlijk bij alinea 2.  En gaat de prijs dan terug zakken ?  Vergeet het...

Trouwens, noenkel Herman was het toch die doodleuk en met het meest ernstige gezicht verklaarde dat de invoering van de € geen effect had gehad op de prijzen... hij moest eens weten onze Belgische President van Europa.     

 

Er is niemand die je verplicht iets te kopen, hé. Als je de strips echt duur vindt, waarom koop je ze dan? 

Zonder die sloebers zoals je ze noemt zou je wellicht alleen maar de Standaard Uitgeverij strips kunnen kopen.

Link naar reactie

Er is niemand die je verplicht iets te kopen, hé. Als je de strips echt duur vindt, waarom koop je ze dan? 

Zonder die sloebers zoals je ze noemt zou je wellicht alleen maar de Standaard Uitgeverij strips kunnen kopen.

 

Dat zou pas echt straf zijn wanneer we verplicht waren iets te kopen... neen, ik koop veel strips, heel veel... te veel naar de goesting van mijn vrouw, maar het is een hobby en een passie.

 

En dat ze duur zijn, mag toch nog gezegd worden, hoop ik.

Of is Uw wedde evenredig gegroeid met de prijsstijgingen van de strips ? Ik mag het hopen voor U. 'k Zal trouwens mijnen baas eens gaan vragen voor opslag zie... 'k vrees dat ik weer van een kale reis ga thuiskomen :e012:

Link naar reactie
Gast Natte aap

 'k vrees dat ik weer van een kale reis ga thuiskomen :e012:

 

ik heb je al gezegd van werk te veranderen. Reisleider op de mont ventoux is niks voor jou.

 

(hm, minder grappig, de originele grap was reidleider bij de kankerstichting, maar dat vond ik precies een beetje grof)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...