Ga naar inhoud

Softcovers Vs Hardcovers


Recommended Posts

Gast Natte aap

nogmaals, ik wil hier ook niet over de prijs gaan zagen. Ik volg de mening van shakey, je kiest zelf of je een product koopt of niet.

 

Maar toch, ik stel me soms vragen, en dan zijn er soms ook geen antwoorden. Maar één van de meest gehoorde redenen is dat de economische realiteit ons dwingt om een prijsverhoging door te voeren. En dat zou best kunnen, ik ben geen uitgever dus ik weet het niet.

Maar als dat nou waar is, is dan die economische realiteit dan plots veranderd dat de prijzen van silvester plots weer naar beneden gaan? Of is dat een éénmalige actie? Of volgt het publiek niet als de prijs naar boven gaat? Of voelt hij dat er een luis in de pels niet volgt met de prijsstijging en dat het plannetje dan niet door gaat? (is dat de kartelvorming waar ma link het over had?) Of vindt hij het eerlijker om nu de prijzen weer naar beneden te doen? Of is het een marketingtechnische ingreep?

 

Ik doe geen beschuldigingen naar uitgeverijen, absoluut niet, ik hoef hun rekening niet te maken en ik begrijp best dat strips uitgeven een dure en niet erg winstgevende bezigheid is. Ik ben blij dat er uitgeverijen zijn die mijn geliefde producten op de markt willen brengen. Ik vroeg me dit gewoon af, da's al.

Link naar reactie

nogmaals, ik wil hier ook niet over de prijs gaan zagen. Ik volg de mening van shakey, je kiest zelf of je een product koopt of niet.

 

Maar toch, ik stel me soms vragen, en dan zijn er soms ook geen antwoorden. Maar één van de meest gehoorde redenen is dat de economische realiteit ons dwingt om een prijsverhoging door te voeren. En dat zou best kunnen, ik ben geen uitgever dus ik weet het niet.

Maar als dat nou waar is, is dan die economische realiteit dan plots veranderd dat de prijzen van silvester plots weer naar beneden gaan? Of is dat een éénmalige actie? Of volgt het publiek niet als de prijs naar boven gaat? Of voelt hij dat er een luis in de pels niet volgt met de prijsstijging en dat het plannetje dan niet door gaat? (is dat de kartelvorming waar ma link het over had?) Of vindt hij het eerlijker om nu de prijzen weer naar beneden te doen? Of is het een marketingtechnische ingreep?

 

Ik doe geen beschuldigingen naar uitgeverijen, absoluut niet, ik hoef hun rekening niet te maken en ik begrijp best dat strips uitgeven een dure en niet erg winstgevende bezigheid is. Ik ben blij dat er uitgeverijen zijn die mijn geliefde producten op de markt willen brengen. Ik vroeg me dit gewoon af, da's al.

 

Het is een beetje een vicieuze circkel: hoe minder strips er verkocht worden, hoe duurder de overgebleven strips moeten verkocht worden om hetzelfde resultaat te hebben, hoe duurder de strips, hoe minder mensen ze kopen.

 

Een HC heeft een hogere winstmarge dan een SC voor quasi dezelfde kostprijs.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Heb je nooit economie gehad, Aap? De vraag (naar SilvesterHC's) is afhankelijk van de prijs. Hoe hoger de prijs, hoe minder mensen die boeken willen. Silvester zoekt dus een prijs die een maximale winst genereert.

 

 

 Of volgt het publiek niet als de prijs naar boven gaat?  Of is het een marketingtechnische ingreep?

 

Ik doe geen beschuldigingen naar uitgeverijen, absoluut niet, ik hoef hun rekening niet te maken en ik begrijp best dat strips uitgeven een dure en niet erg winstgevende bezigheid is. Ik ben blij dat er uitgeverijen zijn die mijn geliefde producten op de markt willen brengen. Ik vroeg me dit gewoon af, da's al.

 

dat had ik inderdaad al eens gezegd, merci om het te herhalen :)

Link naar reactie

Het is een beetje een vicieuze circkel: hoe minder strips er verkocht worden, hoe duurder de overgebleven strips moeten verkocht worden om hetzelfde resultaat te hebben, hoe duurder de strips, hoe minder mensen ze kopen.

 

Een HC heeft een hogere winstmarge dan een SC voor quasi dezelfde kostprijs.

 

Hangt natuurlijk ook van de prijs-elasticiteit af, sommige producten kunnen behoorlijk duurder worden voordat mensen minder gaan kopen, bij strips is de elasticiteit er blijkbaar een beetje uit als ze teruggaan naar het oude bedrag.

 

€8,99 voor een SC en €17,99 voor een HC, dan valt €5,99 voor een digitale strip wel weer mee...

Link naar reactie
Gast Natte aap

Zit me af te vragen.  Kan je een digitale strip ook verkopen als je hem beu bent?

 

Nick.

 

 

Nee, en dat is inderdaad het grote probleem. maar da's weer een hele andere discussie, dus laten we daar niet over beginnen of dat wordt hier weer afgesplitst :)

 

(bestond die discussie al niet ergens, Koen? Waar zit ge? Staat die discussie niet bij digitale strips?)

Link naar reactie

Meer dan je denkt :

 

Samber 1 , Prins van de nacht 1 tot 4 , Meesters van de Gerst 1 tot 4 ,Kinderen van de wind 1 tot 5 , Loopgravenoorlog ,de Chninkel ,

Op zoek naar Peter Pan , Avontuur zonder helden , Lanfeust van Troy 1 ,Peter Pan 1 , enz...

 

Al dikwijls gezegd, als de strip echt goed is verkopen die hardcovers eveneens.

Link naar reactie

Dit weekend een start gemaakt aan de De Druiden van uitgeverij Daedalus, ik zag dat mijn deel 1 al toe was aan haar 3e druk, ik ben benieuwd hoeveel Hc uitgaven al aan hun 3e druk toe zijn?

 

Jaja, ik zet alles in om de Sc te promoten :-D:-D:-D

 

Druïden zijn toch enkel maar in SC, dacht ik, blijkbaar ook HC ?  Of is dit enkel in Nederland verschenen ?

En ja, DDB is inderdaad goe bezig driewerf hoera :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:  voor Amin (niet Dada, wel Gemei ) en zijn beeldschone :rolleyes: echtgenote Rian (wat een lach :e008: )..  

 

Meer dan je denkt :

 

Samber 1 , Prins van de nacht 1 tot 4 , Meesters van de Gerst 1 tot 4 ,Kinderen van de wind 1 tot 5 , Loopgravenoorlog ,de Chninkel ,

Op zoek naar Peter Pan , Avontuur zonder helden , Lanfeust van Troy 1 ,Peter Pan 1 , enz...

 

Al dikwijls gezegd, als de strip echt goed is verkopen die hardcovers eveneens.

 

Meer dan je denkt... wie, de Hollander ?

Daedalus geeft veel uit, maar ook deze reeksen Elvis ?

Link naar reactie

Meer dan je denkt :

 

Samber 1 , Prins van de nacht 1 tot 4 , Meesters van de Gerst 1 tot 4 ,Kinderen van de wind 1 tot 5 , Loopgravenoorlog ,de Chninkel ,

Op zoek naar Peter Pan , Avontuur zonder helden , Lanfeust van Troy 1 ,Peter Pan 1 , enz...

 

Al dikwijls gezegd, als de strip echt goed is verkopen die hardcovers eveneens.

Daar heb je helemaal gelijk Elvis, je benoemt allemaal mooie series waarvan ik het merendeel zelf ook in mijn kast heb staan (sommigen weliswaar in sc), dit zijn dan ook wel de klassiekers. Ik bedoelde eigenlijk de hc's van Daedelus. Mijn fout!

Afijn, ik laat het voor wat het is, anders gaat het op zeuren lijken, uiteindelijk ben ik blij met elke nederlandstalige uitgave, maar ligt de drempel helaas voor mij een stuk hoger! Mocht een serie in hc echt heel erg aanslaan, dan stap ik vaak alsnog wel in!

Link naar reactie

Wordt de HC dan niet meer gezien als een soort van semi-luxe in beperkte oplage? Van veel series die op catawiki/bobbedoes in HC worden aangeboden wist ik niet eens dat er een HC versie bestond. Ook bij Dark Dragon Books lijkt de uitgave in HC nogal beperkt te zijn: 300 stuks. De HC is dan voor de liefhebbers en voor de massaverkoop is er een SC beschikbaar.

 

Eventueel kan het zelfs een soort van promotie zijn, een HC als 'voorpublicatie' en als de SC uitkomt had je er al van gehoord en moet het wel een goede strip zijn want er is ook een dure versie van.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...