Ga naar inhoud

Favoriete filmkomieken.


Recommended Posts

  • 1 month later...
11 uren geleden, cinco zei:

Ik heb Pink Panther films enkel als kind gezien en wil er nu willekeurig 1 aanschaffen.

Of toch niet zo willekeurig. Welke wordt als de beste beschouwd want er zijn er zo veel en ik heb echt geen idee...

 

afbeelding.png.0a3b203bb13f266df78d0636851fdd7e.pngafbeelding.png.df9de439d08ecda2198eab023fc03e5c.png

In ieder geval zijn de Pink Pather-films met Peter Sellers als inspecteur Clouseau het beste. The Pink Panther tot en met The trail of the Pink Panther. Ik heb een dvd-box met al deze films. Er zijn twee nieuwere films met Steve Martin als inspecteur Clouseau maar die zijn minder (toch ook grappig).

Link naar reactie
2 uren geleden, cartoonesk zei:

Zelf vind ik A shot in the dark, de officiëel tweede Pink Panther-film (zonder Pink Panther in de titel), het leukst. Gebaseerd op een toneelstuk and it shows maar zo grappig! ;)

 

a shot.jpg

Vind ik ook de beste. Gemaakt nog voor de eerste in de zaal kwam, zo zeker waren ze dat ze met het personage Clouseau goud hadden aangeboord. In de eerste film is hij namelijk niet het hoofdpersonage. De juwelendief die David Niven speelde was dat.

A Shot in the dark is ook de eerste film die de blauwdruk vormde voor alle volgende Pink Panther films: Clouseau, Dreyfus; zijn baas die gek van hem wordt, Cato; zijn bediende die hem te pas en te onpas aanvalt...   Dat zat allemaal niet in die eerste film.

Algemeen wordt verder aangenomen dat The Pink Panther Strikes Again een ander hoogtepunt uit de reeks is.

The Return is ook behoorlijk leuk.

Link naar reactie
4 uren geleden, cartoonesk zei:

In ieder geval zijn de Pink Pather-films met Peter Sellers als inspecteur Clouseau het beste. The Pink Panther tot en met The trail of the Pink Panther. Ik heb een dvd-box met al deze films. Er zijn twee nieuwere films met Steve Martin als inspecteur Clouseau maar die zijn minder (toch ook grappig).

The trail is helaas niet zo goed, ook als is het met Sellers. Gemaakt na zijn dood met restjes en nieuwe scenes stelt het inhoudelijk allemaal niet zo veel voor.

Inspecteur Clouseau , de derde film in de reeks, maar met Alan Arkin in de hoofdrol is eigenlijk best wel leuk. Maar de toon is helemaal anders dan de Edward/Sellers-films.

van Curse of the pink panther, met een andere stoethaspel als hoofdpersonage herinner ik me niet zo veel.

Son of the Pink Panther met Roberto Benigni als de zoon van Clouseau zag ik 30 jaar geleden in de cinema. Die zou ik eigenlijk nog wel eens terug willen zien.

Link naar reactie
25 minuten geleden, TDPB zei:

The trail is helaas niet zo goed, ook als is het met Sellers. Gemaakt na zijn dood met restjes en nieuwe scenes stelt het inhoudelijk allemaal niet zo veel voor.

Inspecteur Clouseau , de derde film in de reeks, maar met Alan Arkin in de hoofdrol is eigenlijk best wel leuk. Maar de toon is helemaal anders dan de Edward/Sellers-films.

van Curse of the pink panther, met een andere stoethaspel als hoofdpersonage herinner ik me niet zo veel.

Son of the Pink Panther met Roberto Benigni als de zoon van Clouseau zag ik 30 jaar geleden in de cinema. Die zou ik eigenlijk nog wel eens terug willen zien.

 

Toch wel zijn meest geniale film, geen lach of ik schiet, maar onderkoeld en tijdloos, ook de chemie tussen

Sellers en Maclaine is meesterlijk.

 

image.thumb.png.becce8ff2dae8d289ff5c3f27f6e16e0.png

Link naar reactie
Op 15/8/2023 om 11:03, cartoonesk zei:

Zelf vind ik A shot in the dark, de officiëel tweede Pink Panther-film (zonder Pink Panther in de titel), het leukst.

 

Maar ik vermoed dat die geen intro heeft met the pink panther en de overbekende begeleidende tune.

 

pink-panther-1964-opening-credits-2.thumb.jpg.9504fbe381e2f50abeba12925c4a0521.jpg

 

Als ik er eentje aanschaf moet er toch minstens zo een roos beest de opening credits onveilig maken.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...