Ga naar inhoud

Sporterdesport


retep

Recommended Posts

Gast Natte aap

GVD wint er een nederlander sinds jaren (5,6,7,8 jaar ?) weer eens iets zit ik in de stad op een terras.....

 

De laatste was volgens mij Knaven in 2001?

Tja, dat is dan je verdiende straf, wie op de twee hoogdagen van de koers niet voor de buis of langs de kant van de weg staat, verdient het om het te missen ... eh ... nu ja ... je snapt me wel :D

Link naar reactie

Ach, ik kan daar mee leven. die voorjaarsklassiekers boeien me niet zo, altijd dat gestoemp over slecht onderhouden vlaamse en waalse paden.. Het enige wielrennen dat ik graag kijk zijn de klimetappes van de tour de frans ! Ik heb op een fietsvakantie eens per ongeluk een col in de pyreneën bedwongen. We hadden het plan opgevat om een ander dal te bekijken en moesten over een berg: de col de Marie Blanque. Ik zag ineens allemaal namen op de weg weggekalkt en het bleek een ware toer col te zijn ! Toen ik daar eens blufferig melding van maakte repliceerde een west vlaamse vriend geringschattend: dat is maar tweede categorie ! Beschaamd en bedroefd was ik.

Link naar reactie
Gast Natte aap

de klimetappes in de tour zijn ook het enige dat ik daar van kijk, de rest kan me niet boeien. Maar die klassiekers, dat is toch nog andere koek hoor. Dat is heroïek en altijd spannend.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ja maar toch enkel de laatste 50 km (ook in de Tour).

 

hm, ik vind dat de finale op 100 km begint in zo'n klassieker als RVV en PR. Het tactische steekspel vind ik juist zo boeiend. Wie sturen ze voorop, welke ploeg gaat op kop rijden, waar zitten de favorieten tijdens de beklimmingen, welke favoriet steekt het vuur aan de lont, ...

 

bij een bergrit in de tour is het inderdaad gewoon wachten op de laatste beklimming. De gouden epo-tijden zijn jammer genoeg voorbij. Dan zag je nog wel eens een titanenstrijd van Pantani tegen ullrich of die dolgedraaide Virenque die al van zes bergen op voorhand ging aanvallen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Geloof er nix van. Dit is het slechtste Oranje sinds het elftal van rond 1982 (Valke, Ophof ed)

 

en met een coach die al opgestapt is nog voor het goed en wel begint.

 

Toch zou ik niet direct wanhopen, dit blijft wel Oranja hoor. Ook al was het niet de sterkste groep, bovenaan eindigen zonder matchverlies is toch ook een prestatie die niet zo maar even weg geveegd moet worden. (nu goed, dat telt straks ook niet meer mee natuurlijk)

Link naar reactie

Wat een ongefundeerd pessimisme, Nederland is inderdaad ongeslagen de poule door met oa winst in Turkije, wij speelden gelijk tegen Colombia (nummer drie van de wereld voor wat het waard is), Duitsland en verloren het laatste jaar 1 wedstrijd tegen Frankrijk in een interland waar alle namen niet meededen en er geexperimenteerd werd.

Wij hebben altijd nog van Persie en Robben.

Wij zijn geen wereldtop als elftal, maar vele vele malen beter als de elftallen tussen 1978 en 1988 en van voor 1970.

Ook in 1990 bakte we er helemaal niks van met de zogenaamde grote namen, in 2002 deden we niet eens mee en in 2012 waren wij volstrekt kansloos.

 

Dus nu niet allemaal overdreven dingen roepen, die feitelijk niet waar zijn.

 

Met een beetje geluk halen we de tweede ronde in de zwaarste poule en dan zal het inderdaad exit worden, maar ieder ander land zal ook Spanje en Brazilie niet verslaan.

Belgie gaat de eerste ronde door, maar zal dan ook een hele zware tegenstander krijgen van het kaliber Portugal, Ghana of Duitsland. Dat zal moeilijk worden, maar zeker niet onmogelijk.

Link naar reactie

Alle dingen die ik roep, overdreven of niet, zijn waar, voor mij althans. Dit oranje is gewoon slecht, een slechte verdediging, een jonge keeper, een matig middenveld en twee top spitsen. te mager, te weinig. En dat we ongeslagen zijn in een zwakke kwalificatiepoule met Hongarije, Abchazie en Midden Dinestrië doet daar niets aan af.

 

En LEcram: hup Ghana !!!!! :e007:

Link naar reactie

Ach....Turkije, Hongarije, Roemenie (won in dezelfde periode van Belgie).......en dan alles uit en thuis winnen......dat zeggen weinig landen na.

Gelijk tegen Japan en Colombia, daar hebben andere landen van verloren in dezelfde week...... 

 

Wij hebben de beste bondscoach ter wereld, zijn tactisch wereldtop, alleen hebben op dit moment helaas geen wereldteam, maar historisch gezien veel beter als teams uit de jaren 60, 80 en 90. 

We gingen naar Argentinie in 1978 met afvallers als cruyff en van Hanegem. We kregen er Dick Nanninga (roda), Jan Poortvliet en Ernie Brandts voor terug.........eerste ronde gelijk tegen Peru, winst op Iran en verlies van Schotland (door late goal Rep door op doelsaldo), maar we haalden de verlenging van de finale.

 

Wat ik maar wil zeggen..........de bal is rond en realistisch gezien zal Nederland niet ver komen, maar het kan verkeren....... 

Link naar reactie

Ach....Turkije, Hongarije, Roemenie (won in dezelfde periode van Belgie).......en dan alles uit en thuis winnen......dat zeggen weinig landen na.

 

Lecram, dat zijn micro voetbal landen. Dat jij met droge ogen durft te beweren dat we in Brazilie potten gaan breken met spelers als cillessen, Janmaat, Martins Indi, foutje de Vrij, Mathijssen, Vlaar etc. Ze zijn of te jong of te oud/langzaam.

Link naar reactie

We hebben te weinig op het veld...............

 

Maar toch, Roemenie won van Belgie......dus wat is micro. Japan en Colombia toch ook geen zwakke landen.

De geroemde landen als Portugal etc zie ik in hele zwakke poules ook gewoon verliezen en gelijkspelen tegen de Albanie's van deze wereld of zijn dat ineens betere landen als Turkije. 

Uruguay 5e in de kwalificatiepoule. Duitsland zwijnt thuis tegen Zweden met 4 goals tegen (nou nou wat een geweldige verdediging), Belgie wint thuis niet eens van een veredeld cafe elftal uit Wales, Frankrijk gaat met de hakken over de sloot door tegen..."wereldtopper" Oekraine.....zo kunnen we doorgaan.

 

Als ik er geld op moet zetten, ging dat zeker niet op Nederland, maar gezien de loting met Spanje en (hopelijk) vervolgens Brazilie zou ik mijn geld op geen enkel land zetten in die setting, niemand wint van Spanje en Brazilie, de bijna zekere winnaar van het toernooi. 

Laten we hopen in ieder geval de eerste ronde te overleven en ......wonderen zijn de wereld niet uit.....en we hebben een van de beste voetballers ter wereld erbij.......onze Arjen :e005:  :e005:

 

Gezien onze competitie en het feit dat er veel spelers mee zullen doen uit de eredivisie, zou het een geweldige prestatie zijn om ons bij de laatste 8 te scharen. Wij Nederlanders denken vaak alleen maar aan wereldkampioen worden, dit zelfvertrouwen kan een kracht zijn, maar we moeten ook realistisch zijn....

Link naar reactie

Wij hebben de beste bondscoach ter wereld, zijn tactisch wereldtop, alleen hebben op dit moment helaas geen wereldteam, maar historisch gezien veel beter als teams uit de jaren 60, 80 en 90. 

We gingen naar Argentinie in 1978 met afvallers als cruyff en van Hanegem. We kregen er Dick Nanninga (roda), Jan Poortvliet en Ernie Brandts voor terug.........eerste ronde gelijk tegen Peru, winst op Iran en verlies van Schotland (door late goal Rep door op doelsaldo), maar we haalden de verlenging van de finale.

Uh...Jongbloed, Suurbier, Krol, de v.d. Kerkhofs, Neeskens, Rep, Rensenbrienk... en niet te vergeten Boskamp etc :e005:

 

Dat waren toch topvoetballers, die kende iedereen hier in België, in tegenstelling tot de ploeg van nu. Behalve Snijder, Van Persie en Robben ken ik er niet één.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dat er weinig echte toppers in de selectie zitten is een feit. Buiten Robben (als ie niet gekwetst is) en Van Persie heb je nog een op zijn retour zijnde Snijer en dat was het zo wat. Maar die jonge jongens zijn niet per sé slecht hoor. Messi en Ronaldo speelden op de vorige WK's ook als een uitgedroogd mandarijntje.

Spanje is te pakken, het is nog steeds een wereldelftal maar na zo'n seizoen weet ik het nog niet, Brazilië kan ik totaal niet inschatten, maar dat land staat er altijd op een WK net als Italië en Duitsland. Die landen zijn bijna altijd top op een WK.

Retep, je angst is bijna ... Vlaams te noemen :D

 

De beste bondscoach van de wereld, mja, ik zou hem bij de beste 5 coaches van de wereld durven plaatsen, dat wel, maar de beste ... nou ... De meest interessante, dat dan weer wel :) en hoe gaat het in die koppies spelen dat hij zijn vertrek al heeft aangekondigd?

Link naar reactie

Dat er weinig echte toppers in de selectie zitten is een feit. Buiten Robben (als ie niet gekwetst is) en Van Persie heb je nog een op zijn retour zijnde Snijer en dat was het zo wat. Maar die jonge jongens zijn niet per sé slecht hoor. Messi en Ronaldo speelden op de vorige WK's ook als een uitgedroogd mandarijntje.

Spanje is te pakken, het is nog steeds een wereldelftal maar na zo'n seizoen weet ik het nog niet, Brazilië kan ik totaal niet inschatten, maar dat land staat er altijd op een WK net als Italië en Duitsland. Die landen zijn bijna altijd top op een WK.

Retep, je angst is bijna ... Vlaams te noemen :D

 

De beste bondscoach van de wereld, mja, ik zou hem bij de beste 5 coaches van de wereld durven plaatsen, dat wel, maar de beste ... nou ... De meest interessante, dat dan weer wel :) en hoe gaat het in die koppies spelen dat hij zijn vertrek al heeft aangekondigd?

 

Ik ben heel erg geschrokken van het niveau van voetbal in de nederlandse competitie. Vroeger was dat ook niet best maar toen speelde heel veel topspelers van Oranje bij topclubs in het buitenland: Real, AC Milan, Arsenal, Barcelona. Nu is het spelniveau in NL (waar veel internationals ballen) bedroevend en de sterkhouders in het buitenland spelen (muv Persie en Robben) bij tweederangs clubs in de Engelse en Duitse competitie. Ik denk dat we heel blij mogen zijn met een tweede ronde en dan is t einde oefening. En Lecram, die goeie coach zou eens moeten bezien of er eens een keer geen 4-4-3 gespeeld moet worden.....

Link naar reactie

Systeem hoeft nooit heilig te zijn, al levert het Ajax al vier titels op rij op.

Ajax won trouwens thuis in een mooie wedstrijd van Barcelona, dus je kunt altijd verrassen.

 

Spelen met van Persie diep en Sneijder erachter (of Huntelaar diep met van Persie erachter, nog beter denk ik) is eigenlijk 4-4-2 met hangend op de flanken Robben en Kuijt/Lens.

Daarachter proberen te controleren met Nigel de Jong en Fer/de Guzman.

 

En Zwendel.......van der Wiel (kampioen Frankrijk), Kuijt (kampioen Turkije), van der Vaart (HSV) en Nigel de Jong (AC Milan) hebben naast Robben, Sneijder en van Persie gewoon de vorige WK finale gespeeld. En Huntelaar (Schalke 04) zal ook geen onbekende zijn.

 

We zullen zien of de verdediging en vooral de keeper het zal houden, fingers crossed................en retep............als we het onmogelijke waarmaken en we halen de finale......gaan wij naar Brazilie.

Link naar reactie

 

En Zwendel.......van der Wiel (kampioen Frankrijk), Kuijt (kampioen Turkije), van der Vaart (HSV) en Nigel de Jong (AC Milan) hebben naast Robben, Sneijder en van Persie gewoon de vorige WK finale gespeeld. En Huntelaar (Schalke 04) zal ook geen onbekende zijn.

 

 

Dat zijn toch ook niet meer de absolute topploegen... Vergelijk het met DeBruyne die niet lukte bij Chelsea en vorige week excelleerde bij Wolfsburg. Maar ik benijd zeker de spitsen van Oranje. Van Persie, Huntelaar, Robben,.. zijn toch een stuk beter dan Miralles (Everton), Lukaku (Everton) en geblesseerde Benteke (AstonVilla). En om te winnen moet je kunnen scoren....

 

http://colombiareports.co/colombias-national-soccer-team-8th-valuable-team-heading-brazil/# 

( Waarde Rode Duivels : 489 Mio USD, Nederland 283 Mio USD. )

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Waarde zegt mij helemaal niks, dan hoef je niet meer te voetballen.

Feijenoord en Ajax worden 1 en 2 met eigen jeugd en PSV, Vitesse en Twente haken af met gekocht materiaal.

 

Messi in Barcelona speelstijl is goud waard, bij een andere ploeg vele malen minder.

 

Je geld wordt bepaald door waar je voetbalt, een zeer matig getalenteerde verdediger in Engeland gaat zo voor 20 miljoen van bijvoorbeeld Southampton naar Manchester, terwijl zij een veel betere Nederlander of Oostenrijker niet zullen kopen. Ja, dan kan ik ook waardes bepalen en dan zijn de landen met gek betalende salarissen de duurste. Vorig jaar was ik in Londen bij West Ham United, daar stond Caroll in de spits...hahaha...ik meen dat Liverpool hem voor 34 miljoen had gekocht...hahaha......en West Ham nu voor 12 of zoiets overnam...........die jongen kon de veters van bijvoorbeeld Pelle nog niet vastknopen, zo vreselijk beperkt (wel enthousiast).

Neem Virgil van Dijk, de Nederlander bij Celtic, omdat hij op het eiland speelt en drie keer een bal wegkopt schijnt hij interessant te zijn voor de Engelse (sub)top, hier in Nederland wilde niemand hem kopen van Groningen en terecht, bij Ajax en Feijenoord spelen veeeeeel betere verdedigers.  

Luc Castaignos gaat voor 2,4 miljoen van Feijenoord naar Inter, speelt daar helemaal niks, raakt geen knikker en wordt verkocht aan Twente voor 6/7 miljoen....rarara...volstrekte waanzin.

 

Ter informatie: vorige WK speelde Nederland met verdediging van der Wiel (Ajax), Heitinga (reserve Everton), Mathijsen (HSV) en van Bronckhorst (Feijenoord). Het werd finale en een ongeslagen toernooi (slechts een verlenging gooide roet in het eten).

 

Ik vind de waarde en 9e plaats van Nederland nog hoog, zal wel aan van Persie en Robben liggen..... :e005: :e005:

Waar is Portugal in de lijst.........Ronaldo beste voetballer ter wereld

Engeland zo hoog slaat natuurlijk helemaal nergens op...........totale onzin.

Link naar reactie

Die prijzen die in Engeland, Spanje en Duitsland betaald worden zijn inderdaad van de pot gerukt, maar who cares? Ze hebben het geld, dus ze kopen maar. Chelsea zou zonder probleem een tweede ploeg kunnen maken die ook de Champions League speelt. Een beetje decadent allemaal.

 

Internationaal zijn er veel ploegen die aan mekaar gewaagd zijn. Buiten Duitsland (en misschien Spanje) zijn er echt geen exceptionele Europese ploegen. Portugal (?) Als Ronaldo niet in zijn dagje is, is dat maar zozo.

België kan de finale spelen, maar ze kunnen er ook in de eerste ronde uitliggen. Hetzelfde eigenlijk met Nederland.

 

Maar de Europese ploegen gaan wel wat mogenopletten voor de Zuid-Amerikaanse en Aziatische ploegen. Met hun kleine, rappe voelballertjes liggen die onze boomlange houterige verdedigers helemaal niet zoals België en in mindere mate Nederland tegen Columbie en Japan ondervonden hebben.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Natte aap

Man U revelatie Januzaj kiest voor België. Waardige back-up mocht er iets gebeuren met Hazard-Mertens-Debruyne. Benieuwd wie er zal afvallen uit de selectie indien er geen blessures zijn ( Simons, Naingolan of Chadli ) 

 

als je positie om positie pakt, dan zijn januzai en chadli concurrenten en naingolan en Simons en defour onderling ook. Moeilijke keuze. Ga je voor iemand die ervaring heeft en de rust in de tent kan houden en een extra slot op de deur kan zijn of ga je voor een (in principe) beter voetballende oplossing achteraan als doublure voor de as fellaini/witsel.

 

Wat Januzai betreft, ik zou hem thuis laten. Het is een absoluut toptalent, maar dat hij eerst maar eens bevestigd op het hoogste niveau. Anderzijds was Hazard er ook snel bij zonder veel bewezen te hebben bij Rijsel. Maar we hebben een vervanger voor Benteke nodig en dat is januzai volgens mij niet.

Link naar reactie

Je in de ploeg spelen als 19-jarige bij Man United is mi toch een hoog niveau. Scifo speelde ooit toch Vandereycken uit de ploeg. Ik zou hem meenemen ipv Chadli of Dembele ( alhoewel die perfect een bal kan bijhouden en rust brengen ). Fellaini is voor mij een zekerheid.  

 

Maar het probleem is inderdaad de spitspositie.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Natte aap

Je in de ploeg spelen als 19-jarige bij Man United is mi toch een hoog niveau. Scifo speelde ooit toch Vandereycken uit de ploeg. Ik zou hem meenemen ipv Chadli of Dembele ( alhoewel die perfect een bal kan bijhouden en rust brengen ). Fellaini is voor mij een zekerheid.  

 

Maar het probleem is inderdaad de spitspositie.  

 

true true. Maar Chadli is nu ook geen pannenkoek. Wat Chadli wel heeft t.o.v. het viertal De Bruyne, hazard, Mertens, Januzai is dat het een beer van een vent is. Dus als er geknokt moet worden, als de match fysiek wordt, heb je hem misschien nog nodig. Ik zie Januzai voorlopig eerder als een optie voor Mertens/hazard. Dat zijn bepalende spelers binnen hun club (of Mertens is toch flink op weg om dat te worden) terwijl Januzai dat ook is maar dan heb ik het gevoel dat de ervaring van Mertens het dan voor deze campagne wint.

 

dembele is altijd zo'n moeilijk geval. Geniale speler maar een zeer laag rendement en te veel breedtepasses. Om een of andere reden verwacht ik toch altijd net dat tikkeltje meer van hem, maar hij is ook zo sterk aan de bal, dus laat je hem dan thuis?

 

moeilijk.

Link naar reactie
Gast Natte aap

ik was als kind grote fan van Club Brugge. De Caje hé. Maar de laatste tijd ... hoewel ik mateloos respect heb voor de prestaties van Preudhomme, vind ik zijn gedrag naast het veld echt potsierlijk. En deze laatste stunt kan ook tellen. 

 

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1867116/2014/04/28/Club-voorzitter-Verhaeghe-riskeert-stadionverbod.dhtml

 

Ik dacht eerst dat zoals altijd de waarheid wel ergens in het midden zou liggen, maar de uitspraak: "ik heb gehandeld gehandeld zoals een vader" doet me het ergste vermoeden. 

Link naar reactie

ik was als kind grote fan van Club Brugge. De Caje hé. Maar de laatste tijd ... hoewel ik mateloos respect heb voor de prestaties van Preudhomme, vind ik zijn gedrag naast het veld echt potsierlijk. En deze laatste stunt kan ook tellen. 

 

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1867116/2014/04/28/Club-voorzitter-Verhaeghe-riskeert-stadionverbod.dhtml

 

Ik dacht eerst dat zoals altijd de waarheid wel ergens in het midden zou liggen, maar de uitspraak: "ik heb gehandeld gehandeld zoals een vader" doet me het ergste vermoeden. 

Heb je dat artikel eigenlijk wel gelezen ?

Ik post nooit een link zonder het zelf eerst te lezen (kuch ;) )

Link naar reactie
Gast Natte aap

hoho sportaap, dat was toch de voorzitter van Club die met een los handje zwaaide en niet Michel P. ?

 

 

Heb je dat artikel eigenlijk wel gelezen ?

Ik post nooit een link zonder het zelf eerst te lezen (kuch ;) )

 

sorry, ik dacht dat het duidelijk was.

enerzijds is er de als een idioot rondspringende preudhomme en anderzijds is er de voorzitter die zijn handjes niet kan thuis houden, die denkt dat hij uplace overal kan neerdroppen (waar ik overigens eigenlijk geen mening over heb omdat ik het dossier niet ken) en die me elke keer een onbehaaglijk gevoel geeft als ik hem op tv zie.

Deze twee elementen geven naar mijn gevoel een negatieve emotie bij de eerste plaats van Club. Maar ondanks dat, mogen ze van mij best kampioen worden hoor.

Link naar reactie

Voor neurotisch rondspringende voetbal coaches heb ik nog wel begrip/sympathie. Dat zijn meestal ex-profs die het liefst zelf mee willen doen en maar niet kunnen geloven dat hun spelers er nix van bakken: Preudhomme, van Basten, van Gaal.... die proleterige voorzitter mogen ze een paar matchen schorsen.....

Link naar reactie

ik was als kind grote fan van Club Brugge. De Caje hé. Maar de laatste tijd ... hoewel ik mateloos respect heb voor de prestaties van Preudhomme, vind ik zijn gedrag naast het veld echt potsierlijk. En deze laatste stunt kan ook tellen. 

 

http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/1867116/2014/04/28/Club-voorzitter-Verhaeghe-riskeert-stadionverbod.dhtml

 

Ik dacht eerst dat zoals altijd de waarheid wel ergens in het midden zou liggen, maar de uitspraak: "ik heb gehandeld gehandeld zoals een vader" doet me het ergste vermoeden. 

 

2

 

Maar dan in de Verheyen-periode i.p.v. de Ceulemans-periode. :e012:

 

Nu (sinds Pol Jonckheere, Stijn Stijnen en co zijn buitengewerkt) kan het mij niet meer schelen waar ze eindigen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...