Ga naar inhoud

Sporterdesport


retep

Recommended Posts

Gast Natte aap

Anderlecht kampioen. Dat play-off systeem is toch kompleet onnozel.

 

 

ik vind het ene weinig te maken hebben met het andere.

 

Aan het begin van het seizoen zijn de spelregels voor iedereen duidelijk en voor iedereen hetzelfde. Dat is door de ploegen gestemd. Dat Anderlecht dit jaar de vruchten van het systeem plukt terwijl ze in de vorige campagnes twee keer (en bijna drie) daar de titel door verloren hebben. Maar altijd dat gezaag aan het einde van het seizoen is een beetje flauw. Als dit en als dat is lulkoek. De ploeg die aan het eind het meeste punten heeft is de verdiende kampioen. Je gaat toch ook niet van Cavendish zeggen dat hij maar 200m op kop heeft gereden en dat dit oneerlijk is? Het is niet het aantal dagen dat je aan de leiding staat, maar op de juiste dag aan de leiding staan, en dat is nu eenmaal de laatste speeldag. Al de rest is gezever.

 

Als neutrale toeschouwer vond ik het wel spannend en zéér interessant. Van mij mag iedereen kampioen worden, maar op deze manier vond ik het in elk geval geweldig. Elke week een andere situatie, knotsgek spektakel. Ik vond het geweldig. Zeker toen Lokeren nog op 1-1 kwam, dan dacht is dat het wéér zou veranderen :)

 

Dat het systeem van de playoffs niet goed is, daar kan ik me in vinden. Persoonlijk ben ik van mening dat je playoffs doet tussen teams die in verschillende competities zitten en dan op het einde de top van elke competitie uitmaakt wie er kampioen is. Het NBA systeem. eastern hebben een aparte competitie en western ook. En dan de beste zes tegen elkaar.

De halvering van de punten is ook niet zo goed, dat maakt het spannend, maar geeft te veel gezeik. Dan beter alles op 0. Ah ja, want je speelt om in de playoffs te geraken, dat is competitie A en de playoffs is dan competitie B en is nieuw. De punten daar in overhevelen is onzin.

 

Je moet de playofs beoordelen op de criteria die ze vooropgesteld hebben.

1. kwaliteit verhogen --> totaal niet gelukt

2. meer geld binnen halen --> geen idee

3. spannender maken --> absoluut gelukt, het is al elke keer spannend geweest tot de laatste speeldag. In Duitsland en Frankrijk hebben ze nog een paar weken wedstrijden voor jan lul moeten spelen. In Spanje en Engeland was het voor het eerst eindelijk nog eens spannend tot op het eind.

4. ... (wat waren de andere criteria?)

 

Ik denk dat het beter zou zijn om de competitie gewoon te laten zoals ze is. De landskampioen na de reguliere speeldagen. Daarna geef je een direct champions league groepsfase ticket weg aan de winnaar van de playoffs met de 4 beste Belgische en 4 beste Nederlandse clubs. Landskampioenen zijn dan al geplaatst maar daar moeten we dan maar iets op vinden. Misschien spelen die in een best of 5 voor de titel van de lage landen en doen die niet mee in die playoffs?

Link naar reactie

ik vind het ene weinig te maken hebben met het andere.

 

Aan het begin van het seizoen zijn de spelregels voor iedereen duidelijk en voor iedereen hetzelfde. Dat is door de ploegen gestemd. Dat Anderlecht dit jaar de vruchten van het systeem plukt terwijl ze in de vorige campagnes twee keer (en bijna drie) daar de titel door verloren hebben. Maar altijd dat gezaag aan het einde van het seizoen is een beetje flauw. Als dit en als dat is lulkoek. De ploeg die aan het eind het meeste punten heeft is de verdiende kampioen. Je gaat toch ook niet van Cavendish zeggen dat hij maar 200m op kop heeft gereden en dat dit oneerlijk is? Het is niet het aantal dagen dat je aan de leiding staat, maar op de juiste dag aan de leiding staan, en dat is nu eenmaal de laatste speeldag. Al de rest is gezever.

 

Als neutrale toeschouwer vond ik het wel spannend en zéér interessant. Van mij mag iedereen kampioen worden, maar op deze manier vond ik het in elk geval geweldig. Elke week een andere situatie, knotsgek spektakel. Ik vond het geweldig. Zeker toen Lokeren nog op 1-1 kwam, dan dacht is dat het wéér zou veranderen :)

 

Dat het systeem van de playoffs niet goed is, daar kan ik me in vinden. Persoonlijk ben ik van mening dat je playoffs doet tussen teams die in verschillende competities zitten en dan op het einde de top van elke competitie uitmaakt wie er kampioen is. Het NBA systeem. eastern hebben een aparte competitie en western ook. En dan de beste zes tegen elkaar.

De halvering van de punten is ook niet zo goed, dat maakt het spannend, maar geeft te veel gezeik. Dan beter alles op 0. Ah ja, want je speelt om in de playoffs te geraken, dat is competitie A en de playoffs is dan competitie B en is nieuw. De punten daar in overhevelen is onzin.

 

Je moet de playofs beoordelen op de criteria die ze vooropgesteld hebben.

1. kwaliteit verhogen --> totaal niet gelukt

2. meer geld binnen halen --> geen idee

3. spannender maken --> absoluut gelukt, het is al elke keer spannend geweest tot de laatste speeldag. In Duitsland en Frankrijk hebben ze nog een paar weken wedstrijden voor jan lul moeten spelen. In Spanje en Engeland was het voor het eerst eindelijk nog eens spannend tot op het eind.

4. ... (wat waren de andere criteria?)

 

Ik denk dat het beter zou zijn om de competitie gewoon te laten zoals ze is. De landskampioen na de reguliere speeldagen. Daarna geef je een direct champions league groepsfase ticket weg aan de winnaar van de playoffs met de 4 beste Belgische en 4 beste Nederlandse clubs. Landskampioenen zijn dan al geplaatst maar daar moeten we dan maar iets op vinden. Misschien spelen die in een best of 5 voor de titel van de lage landen en doen die niet mee in die playoffs?

Zoals je zegt, zoals het nu is, is het noch mossel noch vis.

Aan eind reguliere competitie:

 

PO I 1 Standard Luik 30 20 7 3 59 17 +42 67

PO I 2 Club Brugge 30 19 6 5 54 28 +26 63

PO I 3 RSC Anderlecht 30 18 3 9 61 31 +30 57

PO I 4 SV Zulte Waregem 30 14 11 5 51 38 +13 53

PO I 5 KSC Lokeren OV 30 15 6 9 48 31 +17 51

PO I 6 KRC Genk 30 14 3 13 42 39 +3 45

 

Als die punten niet gehalveerd worden is er geen kans dat Anderlecht nog terug komt. Nu is het eigenlijk een voortzetting van de competitie met een halvering van het puntenverschil, wat heel frustrerend is voor de best geplaatste ploegen.

 

En met alle respect, wat doen Lokeren en Genk in dat groepje (behalve de punten van de échte titelkandidaten beinvloeden)..

 

Laat dan (zoals je zegt) de eerste vier (of de eerste twee) dan échte play-offs spelen met punten op nul en meerdere wedstrijden tussen de topploegen.

Link naar reactie

"Vanaken voor 5 Mio naar Club. "

 

Club Brugge doet er alles aan om zijn abonnees te houden ... (switch off cynical mode ) Soit, uitstekende transfer. Op Hazard na, de beste Belgische speler van de Belgische competitie, en een die nog binnen een paar jaar kan doorverkocht worden voor enkele miljoenen meer. Te lichte 'helden' Vadis en Vazquez mogen beschikken. 

 

Ik blijf het wel jammer vinden dat ze Lestienne laten gaan. Dit was toch een serieus goede speler. 

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140425_01082281

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

In de Morgen stond er enkenle dagen geleden een artiken van Hans Vandeweghe waar hij nogal denigrerend deed over veldrijden omdat het een hoofdzakelijk in Belgie populaire sport is. Dat is ook zo, maar wat is er daar mis aan? Er zijn zoveel sporten die maar in enkele landen of zelfs helemaal nergens populair zijn. De helft van de Olympische wintersporten bijvoorbeeld zijn dingen die geen hond interesseert.

Link naar reactie

Nederland is vooral goed in schaatsen. Dat vindt men in de rest van de wereld zo vervelend dat de onderdelen waar nederlandersextra goed in zijn afgeschaft worden. Ook mag nederland nog maar maximaal 3 (allround toernooien) en 2 schaatsers (wk afstanden) afvaardigen. Het gegeven van een volledig oranje podium is vreselijk. Ik zeg: bij veldrijden starten de belgen met 1 minuut achterstand.

Link naar reactie

Nederland is vooral goed in schaatsen. Dat vindt men in de rest van de wereld zo vervelend dat de onderdelen waar nederlandersextra goed in zijn afgeschaft worden. Ook mag nederland nog maar maximaal 3 (allround toernooien) en 2 schaatsers (wk afstanden) afvaardigen. Het gegeven van een volledig oranje podium is vreselijk. Ik zeg: bij veldrijden starten de belgen met 1 minuut achterstand.

 

Het zou het beste zijn om het bij het WK veldrijden net zo te doen als bij het schaatsen, dus maximaal 3 deelnemers per land. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nederland is vooral goed in schaatsen. Dat vindt men in de rest van de wereld zo vervelend dat de onderdelen waar nederlandersextra goed in zijn afgeschaft worden. Ook mag nederland nog maar maximaal 3 (allround toernooien) en 2 schaatsers (wk afstanden) afvaardigen. Het gegeven van een volledig oranje podium is vreselijk. Ik zeg: bij veldrijden starten de belgen met 1 minuut achterstand.

 

Niet nodig kennelijk. Goud en Brons bij het veldrijden voor Nederland!

 

Mathieu van der Poel heeft zich zondag gekroond tot wereldkampioen veldrijden. De 20-jarige Nederlander kwam tijdens zijn WK-debuut bij de profs solo over de finish in het Tsjechische Tabor.
Achter de sterke Van der Poel eindigde de Belg Wout Van Aert (20) op vijftien seconden als tweede. De Nederlander Lars van der Haar (23) veroverde de bronzen medaille op zeventien seconden.
 
De appel valt in ieder geval niet ver van de boom. 
Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Sportliefhebbers worden verwend vandaag!

 

 

In aanloop van de voetbalclash Club Brugge - Anderlecht van de finale van de Beker van België:

 

TVéén Sport op zondag, vanaf 14u15

Wielrennen met enkele samenvattingen gevolgd door rechtstreeks verslag van de klassieker Milaan - San Remo

 

http://www.hln.be/hln/nl/952/Wielrennen/article/detail/2253742/2015/03/22/LIVE-10u-Natte-start-in-Milaan-dan-droger-maar-forse-wind-in-finale-Primavera.dhtml

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Hectische taferelen die voor opschudding zorgden:   icon_eek.gif  icon_rolleyes.gif

 

- neutrale volgwagen die met een onvoorzichtig manoeuvre in de bocht een renner zomaar van zijn sokken rijdt ....

- neutrale volgwagen (dezelfde???) die een voorganger achteraan ramt waardoor opnieuw een renner een stevige smak maakt ....

- het peloton dat zich moest bukken voor die leeglopende, inzakkende gespannen boog over de weg ....

 

Voor de rest:

Mooi weer. Massa's toeschouwers langs de baan. Verdiende winnaar!

Link naar reactie

Mooie koers! Gelukkig bleven de acties van de boze boeren binnen de perken...

 

Schitterende prestaties van Van Avermaet (derde) en van de 21-jarige neoprof Benoot (vijfde).

 

Dat over die 'hectische taferelen' eens opgezocht:

http://www.hln.be/hln/nl/2444/Ronde-Van-Vlaanderen/article/detail/2276958/2015/04/05/Neutrale-wagen-rijdt-Sergent-van-de-sokken-in-kopgroep-ook-Chavanel-heeft-prijs.dhtml

Link naar reactie

Wat moet je van Niki Terpstra denken? Oerdom of op zoek naar een tweede plaats om een lucratieve transfer te krijgen?

 

Ik heb Terpstra toch niet zoveel kop zien doen... Stel nu dat Terpstra Roubaix wint... dan heeft de ploeg én hij een excellent voorjaar gereden. Als Terpstra zich had laten inlopen, dan zat hij met Sagan, Kristoff en Van Avermaet samen. Een vierde plaats was dan logisch geweest. Misschien een derde. 1/3 kans is nog steeds minder dan 1/2.  Dat groepje ging misschien ingelopen worden, en dan was het helemaal een ramp voor QuickStep.   

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik vroeg aan een  tiental vrienden en kennissen wat ze van de Ronde vonden. Allen zeiden ze "bwah jah. Saai."

Het is zo geworden zo voor alle koersen. De ploegen zijn zo sterk geworden dat ze alles kontrolleren tot (bijna) aan de meet. Het ergste is de Ronde van Frankrijk. Zelfs de bergritten zijn daar voorspelbaar.

 

Ik kijk enkel nog de laatste 20 km.

 

Enkel bij regenkoersen is het nog interessant.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...