Ga naar inhoud

Sporterdesport


retep

Recommended Posts

En toch leent het parcours van de RvV zich tot schone nummers... maar  ofwel durven/mogen ze niet meer aanvallen ... ofwel zijn die koersen te lang nu er geen/minder doping wordt genomen waardoor ze zich moeten sparen,... Het is door die nivellering alleszins saaier geworden. 

Dat allemaal waarschijnlijk, plus dat het zo uitgekiend is geworden dat ze tot op de Watt nauwkeurig weten hoe rap ze mogen trappen.

 

En dan wachten ze allemaal tot op het einde, hopende dat ze weg gaan geraken. Maar daar zijn er een hoop die mekaar geen meter gunnen. Vraag het maar aan Van Avermaet, die is al dikwijls de beste geweest, maar die laten ze nooit gaan.

Link naar reactie

 

En Kristoff dat is ook weer zoiets raar. Geen bal gewonnen tot hij op zijn 28ste naar Katjoesja gaat en dan hopla...

 

Insinuaties? Катюша lijkt me allesbehalve een Astana.
Weinig renners presteren veel voor hun 27ste, hoor. Wel integendeel.
Ik vind van Kristoff dat hij net een mooie groeicurve aflegt. Dicht eindigen in massaspurts in 2011 (BMC), en dat is nog beloftenleeftijd, daarna naar Катюша (ex-Тиньков) waar hij langzaam bleef doorgroeien.
Link naar reactie

 

Insinuaties? Катюша lijkt me allesbehalve een Astana.
Weinig renners presteren veel voor hun 27ste, hoor. Wel integendeel.
Ik vind van Kristoff dat hij net een mooie groeicurve aflegt. Dicht eindigen in massaspurts in 2011 (BMC), en dat is nog beloftenleeftijd, daarna naar Катюша (ex-Тиньков) waar hij langzaam bleef doorgroeien.

 

Ik neem een beetje terug van mijn woorden, Kristoff is twee jaar jonger dan ik dacht (dat internet toch). Maar toch, die Oost-Europese en Spaanse ploegen, ik vertrouw ze niet.

 

Strafst zou natuurlijk zijn moest Wiggins Parijs-Roubaix winnen :D

Link naar reactie

Het ging snel in Noord-Frankrijk! Van het Bos van Wallers naar Carrefour is het voor toeschouwers steeds racen om er op tijd te geraken - er staat steeds een kijkfile ter hoogte van Orchies, waar de kasseistrook naast de snelweg ligt. Dit jaar was het extra spannend door de meewind van de wielrenners. Maar we haalden het!

Minder valpartijen dan gewoonlijk en minder spektakel, maar mijn pronostiek was juist en dat is het belangrijkst. Toch?

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Heel blij met de publieke verontschuldingingen van Oulare dat zijn invalsbeurt tegen ManU op geen kl*ten geleek. Blijkbaar hebben ze er toch nog wat vat op...

 

En Depay was meesterlijk goed. Aan de andere kant stond hij wel tegen Dion Cools, 19jaar en vorig jaar nog in tweede klasse. Maar wel een kerel met potentieel. Ik had zo graag gezien dat een club op zijn sterkst tegen ManU kon spelen. Dus mét geblesseerde basisspelers als Refaelov, Gedoz, Izquirdo en Meunier. En met Ryan erbij.... Enfin, de ploeg die Besiktas uitschakelde dus :-)

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Het Nieuwsblad citeert Ivan Basso over zijn afscheid van het wielerpeloton.


'Elke sporter weet dat zijn licht niet gedurende zijn hele carrière kan schijnen. Het is onvermijdelijk dat het op een gegeven moment zal beginnen dimmen. Het is het teken van een verstandige atleet om te weten wanneer het moment is gekomen om het uit te schakelen', verklaarde Basso. 'Ik heb geen reden om mijn fans en alle mensen die geloofden in mij al die jaren. Ik had kunnen blijven racen, maar ik zou niet concurrerend zijn verraden. Ik kan deelnemen aan een race, maar daarna worstelen tot finish. Er is geen punt in het verhuren van mijn fans naar beneden en als adrenaline wordt vervangen door angst dan is het tijd om te veranderen. "

Ivan Basso's Nederlands is echt afschuwelijk.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

We wijken af...

 

De Omloop Het Nieuwsblad (vroeger Omloop Het Volk) is zeker en vast een klassieker, net zoals Gent Wevelgem, De Amstel Gold Race en Rund Um Der Henninger Turm (andere naam nu).

 

Het is geen Superklassieker, daar zijn er maar 5 van: Milaan-San Remo, Ronde Van Vlaanderen, Parijs Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik en Ronde Van Lombardije.

 

Dan zet ik het hier verder!

* Gent-Wevelgem is hoogstens een semi-klassieker. Maar daar kan je nog over redetwisten.

* Ik moet me al danig vergissen, maar ik geloof niet dat De Omloop Het Nieuwsblad ooit het niveau (wedstrijdclassificatie) en de bezetting van De Amstel Gold Race heeft gehaald, misschien zelfs niet van het Frankfurt-criterium. De Omloop is hoogstens vergelijkbaar met de Trofeo Laigueglia. Maar die Italiaanse koers noem ik vast en zeker geen semi-, gewone of super-klassieker. Eerder een scheet in een fles.

Het is gewoon een leuke koers - één van de hoogtepunten in mijn wielerjaar, samen met E3 en Robaais - omdat we tegen dan het veldrijden wat moe zijn.

Link naar reactie

Dan zet ik het hier verder!

* Gent-Wevelgem is hoogstens een semi-klassieker. Maar daar kan je nog over redetwisten.

* Ik moet me al danig vergissen, maar ik geloof niet dat De Omloop Het Nieuwsblad ooit het niveau (wedstrijdclassificatie) en de bezetting van De Amstel Gold Race heeft gehaald, misschien zelfs niet van het Frankfurt-criterium. De Omloop is hoogstens vergelijkbaar met de Trofeo Laigueglia. Maar die Italiaanse koers noem ik vast en zeker geen semi-, gewone of super-klassieker. Eerder een scheet in een fles.

Het is gewoon een leuke koers - één van de hoogtepunten in mijn wielerjaar, samen met E3 en Robaais - omdat we tegen dan het veldrijden wat moe zijn.

Het heeft meer lokale status, zoals Tireno Adriatico, Milaan Turijn (daar doen veel Italianen aan mee) etc. In de E3, Gent Wevelgem en zo ga je meer Belgische renners zien. En je kan dan nog gaan zeggen dat bv. Amstel en Parijs Tours nog iets hoger staan.

 

Vroeger dacht ik dat koersen zoals Gent-Wevelgem, Omloop Het Volk en zo afwisselend (het ene jaar wel, dan weer niet) bij de klassiekers geteld werden, maar nu is blijkbaar alles wat in de Wereldbeker zit een klassieker (weliswaar niet allemaal evenveel punten opleverend dacht ik).

 

ps. Zit in de UCI Europe Tour niet de wereldbeker....

 

En Wikipedia is natuurlijk niet foutloos, maar zeer ruim voor klassiekers ;)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...