Yncke Posted December 13, 2021 Posted December 13, 2021 Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ? Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A De Wonderwinkel van Gommaar Timmermans... Werner B Deze morgen dan uiteindelijk bij het opruimen van de strips op de kamer van de zoon op iets gestoten. Wat is er Vlaamser dan een nostalgisch snoepwinkeltje in het midden van het dorp? Wie ging vroeger na school niet snel naar de dorpswinkel twee sjieken van de teenant mutant ninja turtles scoren voor 10 frank, vooral voor de stickertjes die in de verpakking zaten? Zo ben ik op Snoeperdepoep van Urbanus uitgekomen. Wat deze pagina uniek maakt is dat we niet alleen het creatieproces van de winkel zijn, we maken de officiële opening mee, een voorstelling van het assortiment alsook de eerste verkoop. Daarenboven zit er ook nog een gag in, wat aan de vorige inzendingen te zien populair is hier. Enig minpunt is Urbanus die op de laatste plaat 'bedankt en tot ziens' zegt. Het is immers algemeen geweten dat ze in de Tollembeekse contreien standaard afscheid nemen met een 'dag en bedankt é' al dan niet gevolgd door een 'aske wilt é'. Bart 01 yncke.be
Stem Franquin naar de finale Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 Maar voor B gegaan. Ik heb het al niet zo op tekststrips, maar als je dan nog moet lezen volgens een nummertje, dan gaat het toch echt wel wat te ver. Geniet dagelijks van een portie Guust en Franquin in het toernooi! Stem hier op de Flaterfoon!!!
knobbel Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 A. Heb de strip nooit gelezen maar herinner me de tekenfilmreeks nog heel goed. En ben geboren en getogen in dezelfde stad als Gommaar en zijn vader Felix Timmermans. Beetje chauvinisme mag.
Bonte Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 Ik had ook de versie in kleur gevonden, toch een mooie inkleuring.
Bonte Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 2 Vlaamse grootheden, ben toch maar voor Got gegaan vanwege het unieke karakter van de strip.
sanderg Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 A vanwege het eerste plaatje dat ik erg mooi vind https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
kbellon Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 B aangezien ik me die winkel nog herinner van het album 1 maal te lezen een jaar of 15 terug.
SPeeDy Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 Eerste ronde waarbij ik ze allebei naar de 2de ronde zou willen stemmen. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Werner Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 Als de animatiefilm van De Wonderwinkel nog ooit eens op dvd mocht uitkomen, dan heb ik daar een ledemaat naar keuze voor veil. http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be
Bonte Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 7 uren geleden, Werner zei: Als de animatiefilm van De Wonderwinkel nog ooit eens op dvd mocht uitkomen, dan heb ik daar een ledemaat naar keuze voor veil. Zo mooi, die wil ik ook wel
Recommended Posts