Ga naar inhoud

backups... waar bewaar je ze het liefst?


cinco

backups  

10 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw voorkeur

    • op het geheugen van de PC, laptop...
      0
    • op een extern opslagmedium (vb. USB-stick)
    • in de cloud
      0


Recommended Posts

Ah, een backup-backup. Maar is dat een incrimentele of volledige backup? Heb jij de goede gewoonten dagelijks incrimentele backups te maken, en wekelijks volledige backups, die je maandelijks backupt? Of backup je de backup alleen maar als een schijf van de raid1 het begeeft en je voor de zekerheid van de backup naar de nieuwe schijf nog een backup maakt voor het geval de backup het opgeeft?

En hoeveel iteraties van de backups bewaar je, om ver genoeg terug te kunnen keren als jongere backups corrupt blijken te zijn?

Link naar reactie

Noob die ik ben bewaar ik gewoon af en toe een copie van m'n fotofolder op een externe harde schijf. Voor 't geval de NAS het begeeft. Ik heb me laten wijsmaken dat er een minieme kans is dat als zo'n ding net tijdens het synchroniseren het durft te begeven, je alles kwijt bent.

Ik ben ook stilaan bezig al m'n foto's binnen te lezen in Lightroom, om ze eindelijk eens te catalogeren, dus binnenkort bewaar ik gewoon een extra copie van m'n cataloog.

Link naar reactie

Alles privé bewaar ik automatisch op de externe RAID harde schijf en op internet via Google cloud. Ik heb wel een achterstand met de video’s die ik manueel online zet.

 

Alles voor het werk krijgt alleen een backup op die RAID vanwege het volume, ik ben nu wel van plan een oude NAS uit te proberen waar ik via internet aan kan voor de actieve projecten. Het is echter niet makkelijk, door de computer wissels en de nood aan steeds grotere harde schijven zijn er toch al zaken verloren gegaan, het is niet simpel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...