Ga naar inhoud

Stripdagen Gorinchem 7-8 Maart 2015


eriktex

Recommended Posts

@sssneraul dat kon wel eens kloppen maar heb geen cijfers bij de hand

 

de omzet op beurzen staat nog al onder druk :e001:

dat in combi met de kosten en tijd die men er in moet steken maken mensen soms andere keuzes

ben zelf ook bezig met een grotere webshop te bouwen op catawiki in dit geval

denk dat er qa tijd alleen qa opbouwen op vrijdag tm zondag avond toch minimaal  zo'n 30 uur in gaat zitten

dan heb ik het nog niet over boekjes op alfabet zetten enzo

dan komt er een zelfde aantal bij verspreid over een aantal weken

ik spreid die arbeid

 

1 vanwege mijn rug

 

2 andere bezigheden

 

3 sorteren niet mijn grootste hobby is ,al onder een lekker muziekje prima gaat :e012::e007:

 

4 ik hoop dat jullie mijn kraam leeg kopen en je even komt buurten :e007: :e007:

 

5 dat in het najaar op vakantie kan :e015: :e015: :e007: :e007: :e007:  

na veldhoven staat dat gepland

 

 

 

6 ik heb er wel zin in de sfeer is altijd goed altijd achter die computer zitten is ook zo wat

Link naar reactie

Pittige entreeprijs bij de Stripdagen (€ 9,50). Kan in de programmering nog niet echt ontdekken wat deze prijs rechtvaardigd.

De line-up aan tekenaars is vergelijkbaar aan die van gratis festivals als Kampen en Haarlem. Of ben ik nu te negatief?

 

Tja, De Stripdagen worden niet gesubsidieerd en de buitenlandse namen worden altijd meegebracht door de uitgeverijen... vervelend dat Silvester niet wil komen, dus...

Link naar reactie

Ik zie dat er een nieuwe plattegrond is?

 

Geen stand van Silvester op de Stripdagen dit jaar?

 

http://www.stripschap.nl/media/stripdagen/2015/A3_plattegrond_2015_definitief_25-02-2014.jpg

 

Hm, interessant. Wat zou er gebeurd zijn? Op de vorige plattegrond stond Silvester er nog wel bij, op stand nummer 2.

 

Als een van de meer belangrijke uitgevers, in ieder geval qua tekenaars,  het al niet meer de moeite vindt om te komen, neemt de aantrekkingskracht van de Stripdagen wel flink af.

Link naar reactie

Tja, De Stripdagen worden niet gesubsidieerd en de buitenlandse namen worden altijd meegebracht door de uitgeverijen... vervelend dat Silvester niet wil komen, dus...

 

Gemeente Gorinchem staat als partner c.q. sponsor op de site. Daar zal toch wel iets van een subsidie tegenover staan? Is dus volgens mij vergelijkbaar met het gratis festival in Kampen.

Maar goed volgens mij doet Stripfestival Rotterdam het ook zonder subsidie en daar lukt het wel met internationale en (nationale) toppers.

 

Ps. Nicholas Demare (Uitgeverij Silvester) staat overigens wel aangekondigd.

Link naar reactie

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat er zo weinig (internationale) tekenaars aanwezig zijn. De nationale top is er wel. 

Veel internationale vinden het best leuk om hier te komen en ik kan mij niet voorstellen dat de officiele stripdagen geen subsidie, sponsoring of iets dergelijks kunnen regelen.

Inderdaad heeft Rotterdam een prachtige line up....zonder subsidies, maar met een (kleine) hulp van een aantal prima sponsoren...haha....kijk maar eens op de site. :e005:  :e005:

 

Maar ik ga zeker weer buurten in Gorinchem, het zijn tenslotte de officiele stripdagen.e

Link naar reactie

Als ik zie wat striphooligan met een select aantal sponsers, een vlotte babbel, kwinkslag en goede luim voor elkaar krijgt dan vallen de stripdagen in het niet. Niet alleen is de diversiteit aan tekenaars in Rotterdam groter. Het zijn er minimaal net zo veel of meer. Maar vlak de standhouders niet uit. Daar zijn er ook zat van en ook dara heb ik gehoord dat ze hun best doen.

 

Score 5-0 voor Rotterdam.... nog voor het begin van de "wedstrijd" *)  en dat zeg ik zonder persoonlijk belang in beide beurzen...

 

 

*) P.S. Nu AC Roma nog.... ik zag net al 5 ME peletons langs rijden... Beloofd spanning. :e009:

Link naar reactie

@tweetie  ik hoorde in rotterdam dat silvester niet komt ivm de standhuur ze kregen voorgaande jaren een gereduceerd tarief ivm tekenaars

nu kregen ze minder of geen korting

:( maar goed is ook maar uit de 2e hand natuurlijk

 

Ik moet toch even reageren voordat de speculaties uit de hand gaan lopen. Silvester wilde liever een andere plek dan die voor hem gereserveerd was, maar die plek was dan al weer gereserveerd voor een andere partij. Dat krijg je als je na zoveel jaar de indeling een keer moet veranderen, dan zijn er altijd partijen die juist blij worden en andere die minder blij worden.

Van de Evenemetenhal moesten het restaurant en de catering verhuizen naar de plek achter de roltrappen, dat is de plek waar ze alle andere beurzen ook cateren. Omdat die plek nu voor stands verviel moest een en ander opgeschoven worden en vervolgens kon Silvio zich niet vinden in de aan hem toegewezen plek. Tja, hij gaat wel eens vaker op op z'n strepen staan en dat is zijn goed recht, hij brengt immers elke beurs een meerwaarde. Dit keer kwamen we er echter niet uit en dat is heel spijtig voor beide en vooral voor de dedijagers onder ons...

Link naar reactie

Ik moet toch even reageren voordat de speculaties uit de hand gaan lopen. Silvester wilde liever een andere plek dan die voor hem gereserveerd was, maar die plek was dan al weer gereserveerd voor een andere partij. Dat krijg je als je na zoveel jaar de indeling een keer moet veranderen, dan zijn er altijd partijen die juist blij worden en andere die minder blij worden.

Van de Evenemetenhal moesten het restaurant en de catering verhuizen naar de plek achter de roltrappen, dat is de plek waar ze alle andere beurzen ook cateren. Omdat die plek nu voor stands verviel moest een en ander opgeschoven worden en vervolgens kon Silvio zich niet vinden in de aan hem toegewezen plek. Tja, hij gaat wel eens vaker op op z'n strepen staan en dat is zijn goed recht, hij brengt immers elke beurs een meerwaarde. Dit keer kwamen we er echter niet uit en dat is heel spijtig voor beide en vooral voor de dedijagers onder ons...

 

Helder verhaal Daan. Hopelijk blijven de communicatielijnen tussen de organisatie en Silvester open want door dit soort gedoe zijn er alleen maar verliezers.

Link naar reactie

Ik moet toch even reageren voordat de speculaties uit de hand gaan lopen. Silvester wilde liever een andere plek dan die voor hem gereserveerd was, maar die plek was dan al weer gereserveerd voor een andere partij. Dat krijg je als je na zoveel jaar de indeling een keer moet veranderen, dan zijn er altijd partijen die juist blij worden en andere die minder blij worden.

Van de Evenementenhal moesten het restaurant en de catering verhuizen naar de plek achter de roltrappen, dat is de plek waar ze alle andere beurzen ook cateren. Omdat die plek nu voor stands verviel moest een en ander opgeschoven worden en vervolgens kon Silvio zich niet vinden in de aan hem toegewezen plek. Tja, hij gaat wel eens vaker op op z'n strepen staan en dat is zijn goed recht, hij brengt immers elke beurs een meerwaarde. Dit keer kwamen we er echter niet uit en dat is heel spijtig voor beide en vooral voor de dedijagers onder ons...

 

Op zich een logisch verhaal. Ik snap alleen niet dat ze er op een beurs met zo'n 3, 4 uitgevers stands van belang en een hele hoop andere stands niet in staat zijn met wat gepuzzel uit te komen. 

Link naar reactie

Daan, bedankt voor de uitleg, begrijp ik dat jij in de organisatie zit?? In ieder geval succes. 

 

Eerlijk gezegd moet ik Tweetie bijvallen (en dat wil echt wat zeggen :e005:  :e005: ), maar er is bijna niks op de beurs aan "grotere" uitgevers en dat laat je een van de meest interessante gewoon weglopen....

Wat een kruideniersinstelling. Wat blijft er dan over, een hal bananendozen, wat kleine uitgevers, die je 12x per jaar ziet op beurzen en de Eppo stand.......

 

Ik begrijp best dat een festival van alles moet hebben, maar hier gaan toch een aantal zaken ontbreken, vrees ik, maar misschien word ik positief verrast.

Als lid van het stripschap (alle stripdagen vanaf 1982 bezocht) zal ik zeker komen op de zaterdag, maar ik vrees dat ik voor het eerst in jaren de tijd moeilijker door zal komen, maar dat opent weer andere mogelijkheden zoals een gezellig praatje met menigeen.....

 

Nogmaals Daan en mede organisatoren, succes en verras ons.... :e012:    

Link naar reactie

 

...  maar hier gaan toch een aantal zaken ontbreken,...

 

Volgens mij ontbreekt er slechts één zaak... En denk je werkelijk dat Silvester met slechts twee tekenaars, Emilio van der Zuiden en Nicolas Demare, voor heel veel meer bezoekers zou zorgen? Ik weet het niet... Ik hoop van harte dat bij een volgende editie ook Silvester weer aan wilt schuiven.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...