Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Donnie Darko

Boekentopic

Recommended Posts

A la recherche du temps perdu wordt terug in het Nederlands uitgebracht. Heb deel 1 in het Engels ooit gekocht, maar na een honderdtal blz gestopt. Het wordt onleesbaar genoemd, maar eigenlijk is het dat niet. De vraag is wie er honderden bladzijden wil lezen die een ingebeelde droomsequentie beschrijven. Op zich fascinerend, maar na een tijdje begin je je af te vragen of je niet beter het gras zou gaan maaien.

9200000092035945.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Erebus is een aanrader voor wie van 'reis'verhalen houdt. En eigenlijk ook een heel straf verhaal: met zeilschepen Zuid -en Noordpool exploreren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

In het kerstverlof las ik twee dunne, maar erg goede boeken: Aan Chessil beach van Ian McEwan en De orde van de dag van Eric Vuillard. Allebei erg goed.

9200000091411571.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Win Bigly" van Scott Adams.

Vlot geschreven en niet zonder gevoel voor humor. Alleen gaat hij in de eerste helft van het boek nooit heel diep in op de principes van de "zakenpsychologie".
In het tweede deel vertelt hij dan weer hoe hij de presidentsverkiezingen ervaren heeft. Niet zo interessant op een paar passages na. 

"Maigret & The Flemish House"

Eigenlijk was dit een cadeau voor een Nederlandsonkundige maat dat ik gevonden heb in de luchthaven maar om de tijd te doden heb ik het eerst zelf gelezen. Plus, ik had nog nooit een boek van Simenon in het Engels gezien.

Voor de rest, het is een klassieke whodunnit en Simenon schrijft heel erg "on-Frans" wat erg aangenaam is. Verder blijf ik het fascinerend vinden hoe hij zijn karakters beschrijft.  Het zijn eigenlijk allemaal losers met een hoop frustraties maar het zijn allemaal uit het leven gegrepen losers die je zo op straat zou kunnen tegenkomen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

't Is nog eens gebeurd dat ik een boek in één week tijd uitgelezen heb. Dat komt niet vaak voor.

xOpstand.jpg.pagespeed.ic.GYKL_kudMM.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 minutes ago, Waldorf said:

Was het erg dun of erg interessant?

Interessant en vlot leesbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 14-1-2019 om 11:27, Mask zei:

't Is nog eens gebeurd dat ik een boek in één week tijd uitgelezen heb. Dat komt niet vaak voor.

xOpstand.jpg.pagespeed.ic.GYKL_kudMM.jpg

Ook toevallig, ik heb er verleden week één van zijn broer binnen. Ik had nog nooit van Peter Hitchens gehoord, maar toen ik de foto en het onderwerp zag dacht ik, zou het kunnen? En jawel hoor. Toch ongelofelijk dat 2 mensen uit hetzelfde nest er zo'n verschillende opvattingen kunnen op nahouden...

IMG_1860.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen