Ga naar inhoud

Homepage Johan Van Ransbeeck


Johan

Recommended Posts

De grootste verrassing in Strée was een originele tekening van André Sipp.

Daarom had ik me speciaal ingeschreven en een bod gegeven op de plaatselijke veiling.

Toen ik me 's avonds naar de veiling wou begeven, kwam ik plots tekenaar Bairi tegen, die zei dat ik gewonnen had en dat hij mijn tekening was gaan halen (dacht me toch terug te zien in Oostende).

Toen ik zei "moet ik dan niet betalen ?" zei hij verbaasd "niks".

Blijkbaar hadden ze van de veiling een tombola gemaakt....

TSIPPANDRE01.JPG

Link naar reactie

Blijkbaar zijn er talrijke valse tekeningen van Grzegorz Rosinski in de omloop  https://www.facebook.com/frederic.vignaux.90/posts/pfbid02tMys9ybLR8EgFZmAhnpkv7oLoJi6Gei7riTtiPiht68FWmPeVmWyAsXvVmtRhtPtl , zodanig dat er zelfs een Pools advocatenbureau is aangesteld.

 

De mijne is klein maar echt, nog gehaald in een lange rij in Angoulême...er was zelfs een aparte uitgang voorzien 😉 .

 

 

TROSINSKIGRZEGORZ01.JPG

Link naar reactie

In Virton heeft Cécile Bertrand ook een karikatuur gemaakt (ze was wel aan het klagen dat ik teveel haar had - ze zou liever een kale man tekenen 😺 ). 

Omdat haar scenarist van het boekje "Le livre en papier" Philippe Schoepen er ook was heb ik hem een handtekening gevraagd.  Bleek dat hij een neef was van Bobbejaan Schoepen..

TBERTRANDCECILE03.JPG

Link naar reactie
8 hours ago, Johan said:

Ondanks code oranje toch geweest (hoewel ik langer gereden heb, dan er binnen geweest 😽 )

 

En volgende week naar mijn meest favoriete festival : Contern in Luxemburg

2023Contern.png

Overigens een dikke aanrader voor wie met de familie een zomers stripevenement zoekt. Het festival neemt een heel Luxemburgs dorpje in beslag met activiteiten allerhande.

 

 

 

Link naar reactie
On 1/13/2023 at 1:54 AM, Johan said:

Hier heb ik lang op moeten wachten : de commissie van Manuel Garrido Garcia.

Hij had zich wat misrekend...het was meer werk en inkt dan hij eigenlijk gepland had.

 

Maar dankzij veel geduld en wat hulp van Ives Brabant is dat wel eindelijk in orde gekomen.

TGARRIDOGARCIAMANUEL01.JPG

 

On 2/21/2023 at 2:59 PM, Johan said:

Deze tekenaar heb ik leren kennen via één van Ives Brabant's online zoektochten : Antonin Gallo.

TGALLOANTONIN01.JPG

 

 

 

mijn hemeltje, die zijn goed, zeg!!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Gisteren gereden naar Contern ; het begon al te regenen vanaf de provincie Luxemburg in België.  Daar aangekomen was het even droog toen we van de auto naar de zaal stapten, of 's avonds naar de laatste kilometers van de Tour de France op TV-scherm keken, er een gyros verorberden, en terug naar de auto gingen.

 

Ik was net een tekening aan het krijgen van de Luxemburgse Elena Diaz Suarez (Argentijnse vader, Franse moeder) toen de Luxemburgse Minister van Toerime Lex Delles langskwam.  Gelukkig kon ik nog wat "zeveren" tegen hem, daar kwam zijn bodyguard niet tussen.

 

Ik had er 7 tekenaars (die ik nog niet gezien had) gepland en die allen kunnen doen...zelfs meer dan dat...  Zo kon ik deze tekening van Luc Turlan toch moeilijk laten liggen. 😺

TTURLANLUC04.JPG

Link naar reactie

PostNL ging me het album Schapenkoppen deel 1 van Ron Van Maaren (Roma) leveren.  Net op het moment dat ik in Contern zat en er geen link beschikbaar was om het af te leveren bij mijn geburen.  In de postbus vond ik wel een afwezigheidsbriefje en dat ik mijn pakketje kon afhalen bij een postNL-punt, weliswaar in een krantenwinkel in een naburig gehucht : Peizegem.

 

Maandag daar naar toe, maar de krantenwinkel was zaterdag ook toevallig gesloten, dus geen pakket.

Dinsdag terug, maar de winkel zei dat het pakket nog niet was geleverd.

Woensdag wel een bericht gehad, dus gereden in de namiddag voor alle zekerheid.  (was trouwens omleiding voor de wekelijkse markt...).  

 

En eindelijk is alles goedgekomen....heb trouwens meer betaald aan vervoerskosten dan aan het pakket zelf ☺️ .

 

TROMA01.JPG

Link naar reactie

Jean-Baptiste Monge terug eens ontmoet na 20 (!) jaar.  Ik herinner me nog de eerste maal, toen nog in de bib van Boulogne-sur-Mer, en ja toen moesten we ook al tijdens de middag naar buiten (het dicht bijzijnde café dat open was dus).

 

Ik herinner me nog dat hij op de 1ste verdieping zat met zijn tentoonstelling, terwijl de andere tekenaars een verdieping hoger zaten.

 

En zeggen dat hij sinds 2010 verhuisd is naar Québec, Canada.

TMONGEJEANBAPTISTE02.JPG

Link naar reactie

Omdat ik zaterdag na jaren naar een optreden van mijn oude (vroegere) dirigent op Merchtem Kermis eens wil kijken, heb ik diverse vrienden op pad gestuurd.

 

Pierre naar Linkebeek, maar dit is geannuleerd om dat de organisator Olivier Ghys ziek is.

 

Ine en Martin naar Kampen (ik heb terug enkele nieuwe namen gevonden)

 

 

2023Linkebeek.jpg

2023Kampen.jpg

Link naar reactie

De volgende naam is Floyd Norman.   Weer een naam in de animewereld  die je waarschijnlijk niet veel zegt, maar zeker wel de tekenfims waaraan hij heeft meegewerkt : Sleeping Beauty, One Honderd and One Dalmatians, The Jungle Book, Robin Hood, Scooby Goos Hollywood, The Hunchback of Notre Dame, Mulan, Toy Story 2, Dinosaur, Cinderella II,...

TNORMANFLOYD01.JPG

Link naar reactie

In Temse diverse reeksen kunnen aanvullen van Kurt Cassauwers, Steve Van Bael, Wim Swerts, Watch, Sylvain Polfliet, Eric De Rop, Ingrid De Vuyst, D'Auwe, Hachel, Patrick Van Oppen, Jeff Broeckx, Fabio Bono en Francis Carin.

Bovendien nog 2 soorten (mij nog onbekende) biertjes aangeschaft om thuis te proeven...😜

 

Dus klaar voor volgende zaterdag in Wilrijk 

2023Wilrijk.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...