sjaakie Posted September 30, 2022 Share Posted September 30, 2022 Facebook pagina Iemand hier al eens geweest hoe werkt het met signeren ? Moet je een album kopen bij de organisatie, Tekenaar/uitgever of zelf meenemen ? - Gilles Mezzomo (F) : Luka, Mexicana, De groene koning, Ethan Ringler - Simon van Liemt (F) : Rik Ringers, Poker - Hanco Kolk (Nl.) : Gilles de Geus, Poppy - Hermann (B) - Baudouin Deville (B) : De Haan 1933, Inno 67, Brussel 43 (Anspach) - Kim Duchateau (B) : Esther Verkest (Oogachtend) - Marc Verhaegen (B) : Het beest is los (Stripken) - Syndikaat (Nl) : Uitgeverij. - Stripweb. - ABA-Academy (B) - Eric Herenguel (F) : The Kong Crew (Dark Dragon) - Florian Galasse (F) : Tamalu, Guy La Lose (Yil) - Jan Bosschaert : Sam, Jaguar, .. - Mattias Ysebaert : Inbreker, Uitzicht met kamer (Oogachtend) - Jean-Marc Krings (F) : Suske en Wiske door.., Violine - Nicolas Verhaeghe : Miko en co - Chris van Brussel : Jorikus Magnus (Saga) - Gürsan Gürsel : The Champions, Les Diables Rouges. - Bad Stickerman signeert Bad Stickerman (door R.Dikmans, Bonte) - Don Vitalski : Terug naar het rattenkasteel (Uitg. Vrijdag) - Thibau Vande Voorde : De Kever en de Koning (Oogachtend) - Wim Swerts : Vertongen en co. , De Kampioenen. - D'Auwe : Ridder Dolf (Pear) - Bart Vantieghem : Dictator Dirk (Bonte) - Jessica Raes - Patrick Cornelis : Waldin, Wardane, De Rode Ridder - Xavier Besse (F) : Laowai (Glenat) - Stef Djet (F) : De omgekeerde Rivier (Daedalus) - Yasmine Stalpaert : Schets en scheef. - Dagmar Verfaillie : Het lange wachten (Lijnwerk) - Jimmy Hostens : Altijd ergens oorlog (Bibliodroom) - Yan Gevuld - Guido Beuckels : Brugs Hallerietje (Bonte) - Ingrid de Vuyst en Staf Sunaert : Blauwe Bliksem - Wouter Van Ghysegem : Drew en Isa - Stephan Louwes : Limbo (Oogachtend) - Kristof Berte : Lise op Monstereiland (Syndikaat) , Jommeke - Dieter Steenhaut : Duupje, Jommeke - Tim Tibo Bolssens - Eric Heuvel (Nl) : January Jones - Peter Nuyten (Nl) : Apache Junction (Arboris) Quote Link to comment
Lestat Posted September 30, 2022 Share Posted September 30, 2022 Er wordt gevraagd om daar ter plaatse een album te kopen bij de tekenaar of bij de stand van Syndikaat of Stripweb (ze hebben sowieso albums mee van alle auteurs). Soms brengen er mensen iets zelf mee, maar dan hangt het wat van de tekenaar af of die er iets mee doet, er toch 5 euro voor vraagt, etc. Quote Link to comment
Flow_ Posted September 30, 2022 Share Posted September 30, 2022 Klopt, Stripweb is aanwezig. Als je bij hen een album koopt, krijg je een signeerticket voor de desbetreffende auteur. Ik zag vorig jaar ook mensen met hun eigen albums, die konden ze extra laten signeren tegen een meerprijs (afhankelijk van de auteur). Quote Link to comment
Johan Posted October 30, 2022 Share Posted October 30, 2022 Ik heb gehoord dat het op een andere locatie is, klopt dit ? Quote Link to comment
Yan Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 6 uren geleden, Johan zei: Ik heb gehoord dat het op een andere locatie is, klopt dit ? Klopt, ik kreeg van de organisatie een ander adres: Sint-Lodewijkscollege, Magdalenastraat 30, 8200 Brugge (de affiche is ook gewijzigd), de vorige editie was in het Belfort. Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Johan Posted October 31, 2022 Share Posted October 31, 2022 Als het maar niet in het centrum is...kwestie van bereikbaarheid. BTW op die locatie ook al een boete voor parkeren gehad. Quote Link to comment
RaZZy Posted November 1, 2022 Share Posted November 1, 2022 Liefst wel in centrum voor mij ... perfect met de trein Quote Link to comment
Gilles Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 Amai, dat mogen ze wel eens deftig communiceren. Ik was nog van plan om naar het KTA te gaan, nergens las ik dat de locatie aangepast werd. Ligt dit aan mij? Quote Link to comment
Yan Posted November 2, 2022 Share Posted November 2, 2022 Op hun Facebook pagina vind je volgende info: INTERNATIONAAL STRIPFESTIVAL Brugge. 11 NOVEMBER NIEUWE LOCATIE : Sint-Lodewijkscollege, Magdalenastraat 30, 8200 Brugge. Gratis Parking. Station > 10min. te voet. Quote It could be worse, it could be raining ! Link to comment
Gilles Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 Ik vond het teleurstellend. Te veel volk voor zo'n ruimte. Voor € 7,00 inkom mocht het op dat vlak beter. Oké, veel tekenaars dat wel. Maar als het drummen is om aan te schuiven, dan hoeft het voor mij niet. Als het volgende keer opnieuw op deze locatie is, zonder enige uitbreiding, was dit mijn laatste bezoek. Quote Link to comment
Koen Claeys Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 40 minuten geleden, Gilles zei: Ik vond het teleurstellend. Te veel volk voor zo'n ruimte. Voor € 7,00 inkom mocht het op dat vlak beter. Oké, veel tekenaars dat wel. Maar als het drummen is om aan te schuiven, dan hoeft het voor mij niet. Als het volgende keer opnieuw op deze locatie is, zonder enige uitbreiding, was dit mijn laatste bezoek. Ben zelf niet geweest maar van 2 aanwezige stripkameraden hetzelfde gehoord. Blijkbaar kwam er nogal wat 'local people' op af, los van de 'usual crowd' die telkens present geven op dergelijke strip-evenementen. Quote Link to comment
sjaakie Posted November 11, 2022 Author Share Posted November 11, 2022 Het enige dat mij irriteerde is dat mensen slecht lezen. (En dat de organisatie geen signeertickets mee gaf). Bij Hermann waren er 2 rijen op verschillende plekken ontstaan. Toen deze samen kwamen en er de discussie kwam wie er als eerste in de rij stond. Bleek een groot gedeelte niet eens een album gekocht te hebben. Maar onder het mom ik heb toch inkom betaald en sta ergens anders al een uur te wachten. Toch gewoon aanschuiven. Tip voor de organisatie werk met tickets. Liefst met tijdslot zodat je ook kan struinen als je niet aan de beurt ben. En als je bang bent voor mensen die dan al om 6.00 voor de deur ga staan doe het zoals Brussel. Max 2 signeertickets. 2 uur voor begin signeer sessie kan je in de rij gaan staan. Geef aan hoeveel tickets er zijn per tekenaar zodat mensen niet onnodig aanschuiven. En indien nodig doe dit appart voor ochtend en middag zodat mensen ook om 12.00 aankunnen schuiven voor na de lunch. Quote Link to comment
Ambreville Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 Organisatoren zouden verplicht een stage moeten volgen in Hanret. Quote Link to comment
nonkel Fillemon Posted November 11, 2022 Share Posted November 11, 2022 Jammer dat ik 7 euro inkom betaald heb en dat er dan 3 van de 4 tekenaars die ik wou hebben niet aanwezig blijken te zijn! Quote Link to comment
Lestat Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 De puntjes kloppen wel en de tips voor de grote namen zijn wel welkom (zoals Hermann en Bosschaert). Voor de kleinere namen hoeft het niet per se met reservaties wat mij betreft. En inderdaad: alles zeer krap. Volgens mij heeft dat ook te maken met de laattijdige wissel van locatie. Van het resultaat ben ik tevreden: leuke strips gevonden en mooie tekeningen. Alleen bij Bosschaert ben ik niet geraakt jammer genoeg. Quote Link to comment
Kool Thing Posted November 12, 2022 Share Posted November 12, 2022 Het was zeker in de voormiddag hektisch en er was te weinig plaats binnen, maar het was wel de moeite waard. Veel tekenaars en kwalitatief dik oké. Vernomen via via - de organisator was de signeertickets thuis vergeten. Verkoper haalde dan de strips maar weg eens quotum werd bereikt. Schade beperkt dus - volgend jaar krijgen ze al de zaal ernaast erbij Koen Claeys 1 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Lestat Posted November 29, 2022 Share Posted November 29, 2022 Het bericht is inderdaad gekomen dat ze volgend jaar extra ruimte krijgen zodat dit niet meer gebeurt. Opvallend is dat ze nu 10 én 11 november 2023 aankondigen voor het volgende festival. Quote Link to comment
Recommended Posts