Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (2)] feestmaal 3 vs. feestmaal 32


Yncke

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?  

49 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 01-01-23 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze feestmalen vind jij de smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste,... ?

Kortom, welke van deze twee feestmalen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens banket zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

image.png.76c4e01b12e9df1673ec79f9804639

De fondue van Asterix en de Helvetiers. ik zou de strip er eens moeten bijhalen

 

Kool Thing

 

 

B

 

Dingodossiers_1_072.jpg.273d73c4b30520c9

Ik heb hier iets van Goscinny en Gotlib, een grappige tweepaginadossier "Le doublage' over nasynchronisatie in film. 🙂

Uit "Les dingodossiers" van 1967 Dargaud.  Frans natuurlijk. Een feestmaal, maar voor 1 persoon die zijn goedkeuring laat blijken: "Zklowchug prokopo matinkeljournalflotcknovschmovkapok wrtchukolpski" en " Awoh!".

 

sporoi

Link naar reactie
51 minuten geleden, WILCO zei:

Een feestmaal associeer ik eerder met een maaltijd waarvan meerdere mensen kunnen genieten. Ik kies dus voor de vadsige en decadente kaasfondue ipv het restaurantbezoek. 

Kleine correctie: ik merk nu pas dat dit niet de prent is van de kaasfondue die ik voor ogen had. Toch krijgt deze prent mijn stem omwille van de uitbundigheid en vadsigheid. 

Link naar reactie
2 hours ago, sjaakie said:

B gekozen bij A zie ik een drankgelach maar geen eten wat bij mij toch bij een feestmaal aanwezig moet zijn.

De bout in de hand, de oude Romein met   in kaasfondue, het zwijn dat door een slaaf gedragen wordt, de man linksboven die lustig zit te eten met zijn handen, de slaven die drank en spijs binnendragen…

als dat geen eten is, dan wil ik best een uitnodiging voor je volgende orgie.

 

 

 

 

Link naar reactie

Het meest smakelijke, creatiefste, fascinerendste feestmaal! in de opening van de topic van @Yncke, met daarbij nog van dezelfde lid/moderator bij de poll smakelijkste, feestelijkste, uitbundigste, en dan 3 puntjes ... 🙂😉.

 

De inzending van @Kool Thing: niet echt smakelijke beelden, met al dat gemors,  het eten zelf heb ik geen idee; wel ietwat 'creatief' om zoiets te verzinnen en organiseren hoewel er in die tijd nog wel meer originele orgieën waren ( dat weet ik door één van mijn vorige levens 😉), niet echt fascinerend voor mij ( zie vorige reden), wel feestelijks opgezet;  en uitbundig wat tussenin want de meesten zijn nogal eh afgestompt ( misschien door de hele tijd uitbundig geweest te zijn, maar dat is niet zeker). 

 

Mijn inzending: lijkt wel smakelijk (als je van  gans en chocoladetaart met olijven houdt); creatief zeker (diezelfde taart); fascinerend +- of je zou weer eens de taart aanhalen waarvan ik benieuwd ben wel buitenlands restaurant ze serveert; feestelijks: me dunkt van wel want de smakelijke gans en weer diezelfde taart is normaal minder dagdagelijks; uitbundig: de kelner is al te trots op zijn geserveerde gerechten en de klant zit te glunderen dat het niet normaal is, dus ja er zit wel wat uitbundigheid in.

 

De 3 puntjes laat ik verder voor wat ze zijn. 

Meer pluspunten bij mijn inzending, dus ik laat de orgie aan mij voorbij gaan en kies voor de gans en taart van Gotlib/ Goscinny.🙂

 

Awoh!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...