Willem Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Ik was bezig met het aanpassen/verplaatsen van mijn strips en kwam de serie geniale olivier tegen. Alweer even geleden dat ik de boeken las, dus weer begonnen. Heb hier echt van genoten, heel leuk om het weer te lezen. Devos had absoluut humor en als het om uitvindingen ging was hij franquin voor.(of mag ik dat niet zeggen). Ik ben benieuwd of jullie (oude) reeksen hebben die naar je gevoel nooit echt vervolg hebben gehad of die je echt aan kunt raden. Quote Link to comment
Peter Motte Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Devos is inderdaad ondergewaardeerd. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
bouncer Posted May 5, 2023 Share Posted May 5, 2023 Olivier Blunder, de meest ondergewaardeerde strip in het Nederlands taalgebied, volkomen onterecht. Rik and kurisu74 2 Quote Link to comment
Tanuki Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 Ik moest plots denken aan een stripverhaal over een truckchauffeur. Uitgegeven in het Nederlands maar vermoedelijk oorspronkelijk Frans. De naam van het hoofdpersonage was Niki (of iets dergelijks) en hij had ook een vrouwelijke sidekick met de bijnaam Roosje als ik me niet vergis. Er waren drie albums van, de tweede had iets met mummies die moesten getransporteerd worden, de derde een gigantisch blok ijs om een brandende oliebron mee te blussen. De tekenstijl doet me sterk denken aan Devos, ik vind er echter niets meer van terug. Op de wikipagina van Devos staat niets vermeld over deze trucker, stripmunk gebaart van "krommenaas", zelfs google doet niet mee... Ik ken de strips van vroeger, in de bibliotheek. Echter niet meer in de collectie terug te vinden. Quote Link to comment
fantasiooo Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 https://www.lastdodo.nl/nl/areas/10283-niky cartoonesk, Tanuki and Peter Motte 3 Quote Link to comment
sanderg Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 Ik vind de reeks Rani van Alcante en Valles echt subliem! Snap niet goed dat die reeks niet meer in de schijnwerpers heeft gestaan Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
WILCO Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 Idem voor Jonne (Gerrit Stapel) waarvan slechts 3 albums zijn verschenen. Quote Link to comment
Rik Posted May 7, 2023 Share Posted May 7, 2023 10 minuten geleden, WILCO zei: Idem voor Jonne (Gerrit Stapel) waarvan slechts 3 albums zijn verschenen. Ook Huon de Neveling en Ocke Okkinga van Gerrit Stapel zijn onterecht allang vergeten. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
cartoonesk Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 Op 7/5/2023 om 14:52, Tanuki zei: De naam van het hoofdpersonage was Niki (of iets dergelijks) en hij had ook een vrouwelijke sidekick met de bijnaam Roosje als ik me niet vergis. Framboosje. Quote Link to comment
kurisu74 Posted May 8, 2023 Share Posted May 8, 2023 Ik vond dit leuke strips waar niemand nog over spreekt Weet niet hoe gedateerd ze vandaag zouden overkomen, is decennia geleden dat ik ze zelf gelezen heb. Het lijkt ook alsof de auteurs nooit nog iets anders hebben gemaakt. cartoonesk 1 Quote Link to comment
Tanuki Posted May 11, 2023 Share Posted May 11, 2023 Op 7/5/2023 om 16:13, fantasiooo zei: https://www.lastdodo.nl/nl/areas/10283-niky Dat was 'm! Van Dupa dus, en niet Devos. Quote Link to comment
Recommended Posts