Ga naar inhoud

de ondergewaardeerde strip(of is het ongewaardeerde strip)


Recommended Posts

Ik was bezig met het aanpassen/verplaatsen van mijn strips en kwam de serie geniale olivier tegen.

Alweer even geleden dat ik de boeken las, dus weer begonnen.

Heb hier echt van genoten, heel leuk om het weer te lezen.

Devos had absoluut humor en als het om uitvindingen ging was hij franquin voor.(of mag ik dat niet zeggen). 

Ik ben benieuwd of jullie (oude) reeksen hebben die naar je gevoel nooit echt vervolg hebben gehad of die je echt aan kunt raden.

Link naar reactie

Ik moest plots denken aan een stripverhaal over een truckchauffeur. Uitgegeven in het Nederlands maar vermoedelijk oorspronkelijk Frans. De naam van het hoofdpersonage was Niki (of iets dergelijks) en hij had ook een vrouwelijke sidekick met de bijnaam Roosje als ik me niet vergis. 
Er waren drie albums van, de tweede had iets met mummies die moesten getransporteerd worden, de derde een gigantisch blok ijs om een brandende oliebron mee te blussen. 
De tekenstijl doet me sterk denken aan Devos, ik vind er echter niets meer van terug. 
Op de wikipagina van Devos staat niets vermeld over deze trucker, stripmunk gebaart van "krommenaas", zelfs google doet niet mee...

Ik ken de strips van vroeger, in de bibliotheek. Echter niet meer in de collectie terug te vinden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...