cinco Posted September 16 Share Posted September 16 Ik bedoel de subjectieve ervaring die mensen vaak omschrijven als de tijd die sneller voorbij lijkt te gaan naarmate je ouder wordt. Blijft dat stelselmatig toenemen als je in de vijftig bent of in de zestig of in de zeventig of houdt dat op? Ik heb vooral gemerkt dat 2020 en 2021 veel trager leken vooruit te gaan. Dat waren voor mij telkens jaren waarin ik verhuisde. (+ dan ook nog de virus-situatie) Dus verandering van omgeving / nieuwe situaties (zowel goed als slecht) ed. doen de waarneming van de tijd terug trager lijken terwijl een vaste omgeving met weerkerende routine en geen onzekerheden op persoonlijk of maatschappelijk vlak lijken de ervaring van de tijd te doen sneller gaan. Quote Link to comment
Air Posted September 16 Share Posted September 16 Deze is u vast bekend... Quote https://steunactie.be/actie/help-een-jaar-comfortabel-gevolgen-hersenontsteking-lyme/-20538 Link to comment
Air Posted September 16 Share Posted September 16 Quote https://steunactie.be/actie/help-een-jaar-comfortabel-gevolgen-hersenontsteking-lyme/-20538 Link to comment
Lamme Goedzak Posted September 16 Share Posted September 16 Welk decenium van mijn leven ook, als ik werk gaat de tijd te traag en als ik vakantie heb te snel Quote Link to comment
WILCO Posted September 16 Share Posted September 16 7 minuten geleden, Lamme Goedzak zei: gaat de tijd te traag en als ik vakantie heb te snel In mijn lagere schooltijd heb ik nochtans vaak zomervakanties beleefd die eindeloos leken te duren. Toen waren er soms zelfs momenten waarop ik me verveelde, een gevoel dat ik sindsdien nooit meer gehad heb. Je vervelen, hoe doe je dat weer? Geen idee want veel te lang geleden. Quote Link to comment
Peter Motte Posted September 17 Share Posted September 17 Wacht tot je dood bent. Quote Andreas, striptekenaar Ezzulia-challenge voor boekenlezers Website Vertaalbureau Motte (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Recommended Posts