Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (15)] doeninkske 2 vs. doeninkske 4


Yncke

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 14-01-24 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze doeninkskens vind jij de schoonste, gezelligste, origineelste, huiselijkste, ... ?

Kortom, welke van deze twee woningen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens woning zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

BlakeMortimer.jpeg.986ae3fa7db04dcd26ebf

Blake en Mortimer

 

Rik

 

 

B

 

franka.jpg.e9dc7f5466978467a0bce91b2c0e6

Franka - 'De wraak van het vrachtschip'. De schuilplaats van de doodgewaande scheepsmagnaat en zijn gezinnetje. 

 

Het zou toch crimineel zijn om toch niet minstens één van Henk Kuijpers' vele droomwoningen te nomineren, en ik kies deze relatief eenvoudige tekening boven de architekturale architectorische bouwkundige designpareltjes in de latere albums.

 

Omdat het mij doet denken aan een film die ik decennia geleden toevallig zag, waarin een eveneens één of andere verdwenen magnaat op een afgelegen eiland was gaan wonen, het startschot van mijn zoektocht naar mijn eigen bescheiden verborgen paradijsje (maar dan zonder gezinnetje)

 

Lük Bey

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
Op 23/12/2023 om 17:08, Yncke zei:

 

franka.jpg.e9dc7f5466978467a0bce91b2c0e6

 

Sorry, Luk, het is mooi getekend, maar dat moet een extreem ongemakkelijke trap zijn. En ook: de personages kunnen niet recht staan in die boomhut. En ook: geen trap naar het slaapgedeelte.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
On 1/7/2024 at 10:54 AM, sporoi said:

Knapperend haardvuur, oudheid, kunst, mannen, uniformen, en dit tegenover een slecht gemaakt tochtgat met 2 kortgerokte dames die zichzelf best kunnen warmen ....  Dan A natuurlijk 😁

 

't Is wel een tropisch eiland he. Ik heb in dergelijke contreien gewoond en dan ben je content als er eens een briesje staat. Alle ramen open! Trouwens, zo hard zal het binnen zo'n vulkaan toch ook niet waaien. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...