Ga naar inhoud

FACTS 6&7 april 2024


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
8 minutes ago, stripoloog said:

BOOM vindt alles geweldig maar ik mis striptekenaars (de echte 😉).

Boom is ook veel meer into comics dan een zekere Stripoloog, vermoed ik :)

Dus dan loopt BOOM idd sneller warm.
En eerlijk gezegd vind ik een comicon-inspired event als FACTS dan ook meer geschikt voor comic-tekenaars dan strip-tekenaars. Daar zijn STRIPbeurzen dus genoeg voor.

Dat gezegd hebbende (en keep on smiling and all in good jest) zijn de eerste 2 gasten natuurlijk ook te vinden in de MONSTRESS-stripboeken die Dark Dragon Books via een goede vertaling gaat uitbrengen. Dus enkel omdat het niet vanuit het (bv) Frans wordt vertaald, is het nog steeds iets wat ook JOU nu zou blij moeten maken?

Toch? |

(rent glimlachend weg)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Dark Dragon gaat vertalen. Dat is dan waarschijnlijk te laat en DDB vertaalt veelal slechts pulp die de betere uitgevers laten liggen. Ik weet niet of dat ook voor de comics geldt maar ik hoop dat deze vertaling ooit tot de positieve uitzonderingen behoort. 

En ja, je fanatisme voor comics is bekend (en soms amusant) maar daar is niets mis mee.

Link naar reactie
Op 24/1/2024 om 19:56, Richard Boom-vavavoom zei:

omdat ze altijd kijken naar een balans in gasten: comics dus, maar ook europese tekenaars. Van Disney-helden tot andersoortige helden zoals Sakai.

Dat klopt. En we doen hiermee verder : een bekende illustrator, een Portugese en een Britse comic tekenaar en een striptekenaar 😀

 

Sanjulian-web-01-1024x1024.jpg

 

Daniel-Henriques-web-02-1024x1024.jpg

 

Cam-Smith-web-01-1024x1024.jpg

 

 

Gianluca-Maconi-web-01-1024x1024.jpg

 

Link naar reactie
On 1/20/2024 at 10:36 AM, stripoloog said:

Dark Dragon gaat vertalen. Dat is dan waarschijnlijk te laat en DDB vertaalt veelal slechts pulp die de betere uitgevers laten liggen.

Wat een K-opmerking eigenlijk. :)

 

Vandaag even gekeken bij de aankondigingen van Arboris, Saga en Silvester. Dat is in mijn ogen (zie je wat ik deed? MIJN mening, dus niet opnoemen als een soort feit) een grijze brij ten opzichte van wat bij DDB vandaan komt. Niet dat ik alles koop van DDB, hoor. Maar naast Ythaq, Sangre, Yoko zijn de boeken bij DDB wel degene die het meest aansluiten op MIJN smaak, dat moge duidelijk zijn. Maar om te zeggen dat het pulp is wat andere uitgevers laten liggen? Wat een nasty comment.

 

 

1 hour ago, shakeitupguy said:

En we doen hiermee verder : een bekende illustrator, een Portugese en een Britse comic tekenaar en een striptekenaar

kijk eens aan!! En gewoon even een legende op bezoek!! Tjemig!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
23 hours ago, shakeitupguy said:

Chris-Weston-web-03-1024x1024.jpg

 

 

 

Quote

My first ever crowdfunding campaign has just been announced! It's for an all new collection of "Time Breakers" co-created with the late, great Rachel Pollack. I'm teaming up with Zoop and you can find out all about it here:

https://zoop.gg/c/timebreakers

424735607_10231253534032249_1297200175387860753_n.thumb.jpg.3cdecceaa3024bb9f43c9ee468e9987a.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

zijn Marvel-werk is weergaloos.
Met DC heb ik hem niet meer 'gelezen' eigenlijk.
 

 

Lees net op IMDB dat hij een aflevering heeft geschreven over Riri en Ironheart in de aankomende tv-serie. Aangezien hij dat karaakter heeft bedacht, vind ik dat wel gaaf.

 

o... Dark Horse met MASTERPIECE is net uit van Bendis en Maleev

 

F-HdPpjXEAAwUTV.thumb.jpg.6a5f85b2ebd29994166a814897a0ca3d.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
10 uren geleden, Dedi Kass zei:

dag Stefaan,

weet jij al of er exemplaren te koop zullen zijn van Connie la Barbare, door Maconi (2 delen, enkel in het Frans) en Orde v d Drakenridders deel 25 door Martino

(Silvester HC)?

Deze 2 titels heb ik niet doorgegeven maar ik kan ze nog speciaal voor jou bestellen. Graag bevestiging in een apart berichtje met welke dag je zou komen.

 

Van Maconi zijn er wel Franstalige exemplaren besteld van een andere reeks : Azaqi. Dit naast albums van Elfes en Elfen

Van Martino zijn er Franstalige exemplaren besteld van Kronieken van Atlantis en Stranger Things. In het Nederlands zijn het exemplaren van Kronieken van Atlantis,  Wouden van Opaal en Stranger Things.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 30/3/2024 om 18:17, shakeitupguy zei:

Binnen een week is het opnieuw FACTS 😀

 

We organiseren een wedstrijd omwille van de komst van de Monstress auteurs.

 

https://facts.be/en/2024/03/29/monstress-comic-contest/

Wedstrijd wordt vanavond afgesloten.

 

Ondertussen is het Monstress duo goed aangekomen in Parijs waar ze een signing doen. En Bendis & Daniel Henrique vertoeven al in België en kijken enorm uit naar FACTS.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...