Kool Thing Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Voila, we kunnen er weer aan beginnen. 1. Zombillenium 3 2. Marina 3. Bouncer 9: And Back 4. Waar sprookjes vandaan komen: Sneeuwwitje 5. Ravian 22 6. 7. 8. 9. 10. Niklos Koda De Balling moet ik nog lezen. De rest heb ik niet gekocht. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Veto Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Voor mij zal deel 2 van 'Een nacht in Rome' sowieso héél hoog eindigen. Heb die in het Frans gelezen als voorbereiding voor ons interview met tekenaar en scenarist Jim. Ik was al onder de indruk van deel 1... en het slotalbum vond ik nog sterker, gevoeliger, emotioneler... en verrassender ! Zalig tweeluik ! Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
MartinMnd Posted January 20, 2014 Posted January 20, 2014 Nog veel te lezen, maar tot nu toe:1. Eerlijke lui 32. Mattéo 33. Station 164. Ken Games 5. En nacht in Rome6. Bouncer 9: And Back7. Bloedheet8. De allerlaatste tijger9. Ijstijd10. Sugar Niet (meer) in de top 10: Diosamante, Omnivisibilis, Noach 3 Nog te lezen: De hel van het Oostfront 2, Eva's GeSternte, Zonder filter, Conquistador 3, Perico 1, Capricornus 15 + 16, Typhaon, Pelikaan protocol 2, Noach 4, Folies Bergere, Pablo 3, De kraker de agent de jurist en de stad, Stomp, Prins Boerke. Quote
Kool Thing Posted February 14, 2014 Author Posted February 14, 2014 1. Zombillenium 3 2. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio 3. Marina 4. Bouncer 9: And Back 5. Django Unchained 6. De Balling 2 7. Hollywood boulevard 8. Waar sprookjes vandaan komen: Sneeuwwitje 9. De Ijstijd 10. Betoveringen 2 11. H. Ell 12. Op zoek naar de tijdvogel: Ridder Bolster 13. Ravian 22 14. De zeven levens van de sperwer: ninon-cylclus 1 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted March 10, 2014 Author Posted March 10, 2014 1. Zombillenium 3 2. Eerlijke lui 3 3. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio 5. Bouncer 9: And Back 6. Sugar 7. Transmetropolitan 4 8. Django Unchained 9. De Ijstijd 10. De allerlaatste tijger 11. Marina 12. Memphis 1 13. De Balling 2 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
eddy0001 Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 1. Derde testament - Julius III 2. Watchmen - Minutemen 3. Death Deluxe 4. Watchmen - Comedian Quote
Wollodrin Posted March 10, 2014 Posted March 10, 2014 1. Wollodrin 4 - Het konvooi 2/2. (voor lotr/got liefhebbers een absolute aanrader) Quote
Kool Thing Posted March 10, 2014 Author Posted March 10, 2014 1. Wollodrin 4 - Het konvooi 2/2. (voor lotr/got liefhebbers een absolute aanrader) Ja, dit deel was wel een goede slaughterstrip! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Rork Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 In semi-willekeurige volgorde: 1) Capricornus 16: Close Up2) Niourk 2: De stad 3) Omnivisibilis 4) Sugar 5) Carpricornus 15: New York 6) De wezentrein 2: Harvey7) IJstijd Quote
eddy0001 Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 1. Derde testament - Julius III 2. Fables Deluxe 2 3. Watchmen - Minutemen 4. Nosferatu 2: Parra Bellum 5. Watchmen - Rorschach 6. Death Deluxe 7. Lijst 66 5: Californië 8. Walking Dead 18: Hoe Nu Verder? 9. Op Zoek naar de Tijdvogel - Voor de Zoektocht 4: Ridder Bolster 10. Watchmen - Comedian 11. Bouncer 9: And Back Quote
Daan Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 Ik ben benieuwd welke van onderstaande titels het eindejaarslijstje gaan halen! 1) Betoveringen 2 2) Deep 2 - Massa-extinctie 3) Noach 3 - En het water overspoelde de wereld, en 4 -Hij die bloed doet vloeien4) Woestijnvalk 2 - Hal Far 5) Vito 1 - De ander kant 6) Wollodrïn 4 - Het konvooi 2/2 Opvallend veel Daedalus in mijn lijstje, zij maken een sterk begin dit jaar! Quote
SPeeDy Posted April 8, 2014 Posted April 8, 2014 1) Thorgal - De jonge jaren 2 2) Wouden Van Opaal 8 3) De Onthoofde Arenden 17 4) Diosamante 5) END 1 6) Lanfeust Odyssey 5 7) Op Zoek naar de Tijdvogel - Voor de Zoektocht 4 Kans is groot dat op het einde van het jaar hiervan slechts 1 of 2 in m'n top 10 blijven. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Kool Thing Posted April 11, 2014 Author Posted April 11, 2014 1. Folies Bergère ( Zidrou/Porcel) 2. Zombillenium 3 3. Bloedheet 4. Eerlijke lui 3 5. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio 6. Bouncer 9: And Back 7. Sugar 8. Transmetropolitan 4 9. Django Unchained 10. De Ijstijd Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Comixcity Posted April 12, 2014 Posted April 12, 2014 Voor mij zal deel 2 van 'Een nacht in Rome' sowieso héél hoog eindigen. Heb die in het Frans gelezen als voorbereiding voor ons interview met tekenaar en scenarist Jim. Ik was al onder de indruk van deel 1... en het slotalbum vond ik nog sterker, gevoeliger, emotioneler... en verrassender ! Zalig tweeluik ! Een beetje offtopic: Maar zou u een datum weten voor het tweede deel in het Nederlands van een nacht in Rome? Deel 1 had me helemaal te pakken!!! Quote Comixcity Roeselare , Action figures, Comics, Merchandise, trading-card games, replica's, collectibles
Gio Posted April 12, 2014 Posted April 12, 2014 Volgens de website van Saga staat dit boek gepland voor deze maand... En is idd erg goed! Quote
Comixcity Posted April 12, 2014 Posted April 12, 2014 Thanks! Kijk er echt naar uit! Quote Comixcity Roeselare , Action figures, Comics, Merchandise, trading-card games, replica's, collectibles
Kool Thing Posted April 20, 2014 Author Posted April 20, 2014 1. Folies Bergère ( Zidrou/Porcel) 2. Een Nacht in Rome 2 3. Zombillenium 3 4. Bloedheet 5. Eerlijke lui 3 6. Sugar 7. Ekhö 2 8. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio 9. Bouncer 9: And Back 10. Transmetropolitan 4 11. Django Unchained 12. De Ijstijd Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kobus Posted April 21, 2014 Posted April 21, 2014 Na het eerste kwartaal, slechts een matig resultaat: 1. Sugar Dan een tijdje niets: Gedeelde 10e plaats (De werelden van Thorgal):De Jonge Jaren van Thorgal 2: Het Oog van Odin + Wolvin 4: Crow Reserve:De Allerlaatste tijger Quote
Rork Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 In semi-willekeurige volgorde: 1) Capricornus 16: Close Up2) Niourk 2: De stad 3) Omnivisibilis 4) Sugar 5) Love 3: De Leeuw 6) Carpricornus 15: New York 7) De wezentrein 2: Harvey8) IJstijd 9) Station 16 10) Betoveringen: Boek 2 Quote
linthout Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Ben ik de enige die vindt dat er dit jaar nog maar weinig verschenen is dat ECHT bijzonder is? En dan heb ik het over Nederlandstalig of in het Nederlands vertaald. Het kabbelt rustig verder maar er is voor mij nog maar weinig verschenen dat in mijn top 10 mag staan.... Quote
Yncke Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Mag ik daaruit concluderen dat je geen fan bent van Zombillenium? Quote yncke.be
Kobus Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Nee hoor... Enige boek van dit jaar wat ik de moeite waard vind is Sugar. En misschien wel alleen door de vormgeving en het feit dat ik een echt kattenmens ben.Maar verder is het allemaal weinig spraakmakend. Quote
Timhardt Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Je bent niet alleen, Willy. Ik deel je mening dat het voorlopig maar een mager beestje is, het stripjaar 2014. nog nooit zo weinig nl gekocht als dit jaar ik kocht alleen op zoek naar de tijdvogel 4 en dat was geen goede strip. Quote
Roque Ja Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Ik kocht tot nu toe 5 uitgaven uit 2014: 2x Capricornus en 3x Transmetropolitan. Dat ligt ook wel een beetje aan een beperkt budget en het feit dat ik eerst mijn verlanglijst wil wegwerken en dus heel selectief ben qua nieuwe strips. Maar ik heb niet de indruk iets gemist te hebben en moet eigenlijk heel weinig moeite doen om zo selectief te zijn. Als ik de rubriek 'te verschijnen' bekijk, staan er nog wel wat mooie titels op het programma, maar ook niet in die mate dat het onoverzichtelijk wordt: Arq 17, Aâma, Junker, een Nacht in Rome 2, een paar Zidrou's en eventueel die nieuwe van Nury. Misschien dat Blloan dan nog met een verrassing komt in het najaar, maar dat zal het zo ongeveer zijn voor 2014. Quote
Roque Ja Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Waar ik nu toevallig aan denk: is er nog nieuws over het slot van Magasin General? Ik meen mij te herinneren dat Kontiki zei dat dat er sneller dan verwacht zou komen maar ondertussen zijn we een jaar verder en staat het zelfs nog niet aangekondigd. Quote
Elvis Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Alleen Bouncer deel 9 was bijzonder voor mij tot nu toe in 2014.Maar er zit wel wat aan te komen... Die 'Krasse knarren ' van Dargaud kreeg alvast geweldige recensies in Frankrijk ,eveneens 'Tyler Cross'ook Dargaud. 'Voor een beetje geluk ' (Saga) en 'La Mondaine (nieuwe Zidrou in 2 delen )schijnen ook zeer goed te zijn. Alles voor zeer binnenkort.Afwachten maar.... Quote
Yncke Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Mijn gevoel is juist 't omgekeerde, dat 't dit jaar best meevalt, tot nu toe. Elfen, Golden Dogs, Folies Bergère, Tessa, Ekho, Elfquest, Zombillenium,... ik ga niet klagen. Quote yncke.be
MartinMnd Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Ik ben nog niet helemaal bij met lezen, maar toch wel een paar toppers vind ik hoor. Ik heb genoten van Ken Games, Station 16, Mattéo 3, Bouncer 9 en Ijstijd. Ik heb nog 13 nieuwe 2014 titels op stapel liggen waaronder Capricornus, Perico en Een nacht in Rome, waar ik ook nog veel van verwacht. En natuurlijk komen binnenkort Blast 4, Okko 9, Krasse knarren en Tyler Cross nog uit. En dan verwacht ik ook nog de laatste Magasin General, Azimut 2, en Inlandsis 3. En dan wordt het topboek Aama nog vertaald, evenals Het eigendom van Rutu Modan. Echte toptitels! Quote
Rork Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Hm, wat mij betreft moet het nog komen. Afgelopen weekend had ik mijn maandelijkse bezoekje aan de SSZ en kon ik maar een titel bedenken van het werk dat afgelopen maand is uitgekomen dat ik wilde hebben (Love 3), ik kon zo wel mooi een beetje inhalen maar ik heb volgens mij dit jaar meer oud werk gekocht dan nieuw. In bovenstaande lijst waren er twee die potentie hadden een klapper te worden (Sugar en IJstijd) maar het niet geworden zijn, ik vraag me dan ook af hoeveel er blijven staan. Zeker omdat er nog flink wat potentieel goed werk aan komt. Quote
linthout Posted May 6, 2014 Posted May 6, 2014 Mag ik daaruit concluderen dat je geen fan bent van Zombillenium? Ik vind dat een goede reeks. Maar geen absolute topper. Quote
Kool Thing Posted May 7, 2014 Author Posted May 7, 2014 Ben ik de enige die vindt dat er dit jaar nog maar weinig verschenen is dat ECHT bijzonder is? En dan heb ik het over Nederlandstalig of in het Nederlands vertaald. Het kabbelt rustig verder maar er is voor mij nog maar weinig verschenen dat in mijn top 10 mag staan.... Ik volg je hier wel. Het enige dat ik echt goed vond, was Folies Bergère. Maar ik moet die nog eens herlezen om te zien of het meer was dan de waan van het moment. Nacht in Rome, Zombillenium en Bloedheet gaan ook mijn Top-10 halen maar zijn geen absolute klassiekers. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kobus Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Ook minder budget en hierdoor meer tweedehands dingetjes gescoord. Quote
Waldorf Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Er is dit jaar inderdaad nog weinig verschenen. Ik merk het aan het feit dat ik al enkele boeken gelezen heb. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Kool Thing Posted May 7, 2014 Author Posted May 7, 2014 Ik denk dat het zotte geweld' van Joris Vermassen bij mij toch heel hoog gaat eindigen! Die moet ik nog kopen. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
linthout Posted May 7, 2014 Posted May 7, 2014 Ik denk dat 'het zotte geweld' van Joris Vermassen bij mij toch heel hoog gaat eindigen! Dat vind ik ook. Die staat wel in mijn top 10. Jammer dat het zo'n piepklein boekje is. Quote
Olivier Posted May 8, 2014 Posted May 8, 2014 Ik denk dat 'het zotte geweld' van Joris Vermassen bij mij toch heel hoog gaat eindigen! Zaterdag ll. laten signeren in 'de poort' en vannacht uitgelezen! Je leest het in één ruk uit! Aangrijpend! Quote
MartinMnd Posted May 18, 2014 Posted May 18, 2014 Nog steeds veel te lezen, maar even een update tot nu toe:1. Eerlijke lui 32. Mattéo 33. Station 164. Ken Games 5. Capricornus 16: Close-up 6. Een nacht in Rome 2 7. Capricornus 15: New York8. Bouncer 9: And Back9. Bloedheet10. De allerlaatste tijger Niet (meer) in de top 10: Diosamante, Omnivisibilis, Noach 3, Noach 4, IJstijd, Sugar Nog te lezen: De hel van het Oostfront 2, Eva's GeSternte, Zonder filter, Conquistador 3, Perico 1, Typhaon, Pelikaan protocol 2, Folies Bergere, Pablo 3, De kraker de agent de jurist en de stad, Stomp, Prins Boerke. Quote
Kool Thing Posted May 19, 2014 Author Posted May 19, 2014 1. Folies Bergère ( Zidrou/Porcel) 2. Zombillenium 3 3. Bloedheet 4. Eerlijke lui 3 5. Stomp 6. Een nacht in Rome 2 7. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio 8. Bouncer 9: And Back 9. Sugar 10. Transmetropolitan 4 11. Django Unchained 12. De Ijstijd Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted May 25, 2014 Author Posted May 25, 2014 1. Folies Bergère ( Zidrou/Porcel) 2. Blast 4 3. Zombillenium 3 4. Bloedheet 5. Eerlijke lui 3 6. Stomp 7. Een nacht in Rome 2 8. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio 9. Bouncer 9: And Back 10. Sugar 10. Transmetropolitan 4 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Posted June 8, 2014 Author Posted June 8, 2014 1. Folies Bergère 2. Blast 4 3. Krasse Knarren 1 4. Zombillenium 3 5. Bloedheet 6. Eerlijke lui 3 7. Stomp 8. Een nacht in Rome 2 9. Okko 9 10. Het zotte geweld 11. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio 12. Bouncer 9: And Back 13. Sugar Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Recommended Posts