Jump to content

(Voorlopige) Top 10 2014

Recommended Posts

Posted

Voila, we kunnen er weer aan beginnen.

1. Zombillenium 3

2. Marina

3. Bouncer 9: And Back

4. Waar sprookjes vandaan komen: Sneeuwwitje

5. Ravian 22

6.

7.

8.

9.

10. Niklos Koda

De Balling moet ik nog lezen. De rest heb ik niet gekocht.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

Posted

Voor mij zal deel 2 van 'Een nacht in Rome' sowieso héél hoog eindigen.  Heb die in het Frans gelezen als voorbereiding voor ons interview met tekenaar en scenarist Jim.  Ik was al onder de indruk van deel 1... en het slotalbum vond ik nog sterker, gevoeliger, emotioneler... en verrassender ! Zalig tweeluik !

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Posted

Nog veel te lezen, maar tot nu toe:

1. Eerlijke lui 3
2. Mattéo 3
3. Station 16
4. Ken Games

5. En nacht in Rome
6. Bouncer 9: And Back
7. Bloedheet
8. De allerlaatste tijger
9. Ijstijd
10. Sugar

Niet (meer) in de top 10: Diosamante, Omnivisibilis, Noach 3

Nog te lezen: De hel van het Oostfront 2, Eva's GeSternte, Zonder filter, Conquistador 3, Perico 1, Capricornus 15 + 16, Typhaon, Pelikaan protocol 2, Noach 4, Folies Bergere, Pablo 3, De kraker de agent de jurist en de stad, Stomp, Prins Boerke.

• 4 weeks later...
Posted

1. Zombillenium 3

2. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio

3. Marina

4. Bouncer 9: And Back

5. Django Unchained

6. De Balling 2

7. Hollywood boulevard

8. Waar sprookjes vandaan komen: Sneeuwwitje

9. De Ijstijd

10. Betoveringen 2

11. H. Ell

12. Op zoek naar de tijdvogel: Ridder Bolster

13. Ravian 22

14. De zeven levens van de sperwer: ninon-cylclus 1

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

• 4 weeks later...
Posted

1. Zombillenium 3

2. Eerlijke lui 3

3. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio

5. Bouncer 9: And Back

6. Sugar

7. Transmetropolitan 4

8. Django Unchained

9. De Ijstijd

10. De allerlaatste tijger 

11. Marina

12. Memphis 1

13. De Balling 2

• 5 weeks later...
Posted

In semi-willekeurige volgorde:

1) Capricornus 16: Close Up
2) Niourk 2: De stad

3) Omnivisibilis

4) Sugar

5) Carpricornus 15: New York

6) De wezentrein 2: Harvey
7) IJstijd

Posted

1.  Derde testament - Julius III

2.  Fables Deluxe 2

3.  Watchmen - Minutemen

4.  Nosferatu 2: Parra Bellum

5.  Watchmen - Rorschach
6.  Death Deluxe
7.  Lijst 66 5: Californië

8.  Walking Dead 18: Hoe Nu Verder?

9.  Op Zoek naar de Tijdvogel - Voor de Zoektocht 4: Ridder Bolster
10. Watchmen - Comedian

11. Bouncer 9: And Back

Posted

Ik ben benieuwd welke van onderstaande titels het eindejaarslijstje gaan halen!

1) Betoveringen 2

2) Deep 2 - Massa-extinctie

3) Noach 3 - En het water overspoelde de wereld, en 4 -Hij die bloed doet vloeien
4) Woestijnvalk 2 - Hal Far

5) Vito 1 - De ander kant

6) Wollodrïn 4 - Het konvooi 2/2

Opvallend veel Daedalus in mijn lijstje, zij maken een sterk begin dit jaar!

Posted

1) Thorgal - De jonge jaren 2

2) Wouden Van Opaal 8

3) De Onthoofde Arenden 17

4) Diosamante

5) END 1

6) Lanfeust Odyssey 5

7) Op Zoek naar de Tijdvogel - Voor de Zoektocht 4

Kans is groot dat op het einde van het jaar hiervan slechts 1 of 2 in m'n top 10 blijven.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Posted

1. Folies Bergère ( Zidrou/Porcel)

2. Zombillenium 3

3. Bloedheet

4. Eerlijke lui 3

5. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio

6. Bouncer 9: And Back

7. Sugar

8. Transmetropolitan 4

9. Django Unchained

10. De Ijstijd

Posted

Voor mij zal deel 2 van 'Een nacht in Rome' sowieso héél hoog eindigen.  Heb die in het Frans gelezen als voorbereiding voor ons interview met tekenaar en scenarist Jim.  Ik was al onder de indruk van deel 1... en het slotalbum vond ik nog sterker, gevoeliger, emotioneler... en verrassender ! Zalig tweeluik !

Een beetje offtopic: Maar zou u een datum weten voor het tweede deel in het Nederlands van een nacht in Rome? Deel 1 had me helemaal te pakken!!!

• 2 weeks later...
Posted

2. Een Nacht in Rome 2

3. Zombillenium 3

4. Bloedheet

5. Eerlijke lui 3

6. Sugar

7. Ekhö 2

8. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio

9. Bouncer 9: And Back

10. Transmetropolitan 4

11. Django Unchained

12. De Ijstijd

Posted

Na het eerste kwartaal, slechts een matig resultaat:

1. Sugar

Dan een tijdje niets:

Gedeelde 10e plaats (De werelden van Thorgal):
De Jonge Jaren van Thorgal 2: Het Oog van Odin + Wolvin 4: Crow

Reserve:
De Allerlaatste tijger

• 3 weeks later...
Posted

In semi-willekeurige volgorde:

1) Capricornus 16: Close Up
2) Niourk 2: De stad

3) Omnivisibilis

4) Sugar

5) Love 3: De Leeuw

6) Carpricornus 15: New York

7) De wezentrein 2: Harvey
8) IJstijd

9) Station 16

10) Betoveringen: Boek 2

Posted

Ben ik de enige die vindt dat er dit jaar nog maar weinig verschenen is dat ECHT bijzonder is?

En dan heb ik het over Nederlandstalig of in het Nederlands vertaald.

Het kabbelt rustig verder maar er is voor mij nog maar weinig verschenen dat in mijn top 10 mag staan....

Posted

Nee hoor...

Enige boek van dit jaar wat ik de moeite waard vind is Sugar.

En misschien wel alleen door de vormgeving en het feit dat ik een echt kattenmens ben.
Maar verder is het allemaal weinig spraakmakend.

Posted

Je bent niet alleen, Willy. Ik deel je mening dat het voorlopig maar een mager beestje is, het stripjaar 2014.

nog nooit zo weinig nl gekocht als dit jaar

ik kocht alleen op zoek naar de tijdvogel 4 en dat was geen goede strip.

Posted

Ik kocht tot nu toe 5 uitgaven uit 2014: 2x Capricornus en 3x Transmetropolitan. Dat ligt ook wel een beetje aan een beperkt budget en het feit dat ik eerst mijn verlanglijst wil wegwerken en dus heel selectief ben qua nieuwe strips. Maar ik heb niet de indruk iets gemist te hebben en moet eigenlijk heel weinig moeite doen om zo selectief te zijn.

Als ik de rubriek 'te verschijnen' bekijk, staan er nog wel wat mooie titels op het programma, maar ook niet in die mate dat het onoverzichtelijk wordt: Arq 17, Aâma, Junker, een Nacht in Rome 2, een paar Zidrou's en eventueel die nieuwe van Nury. Misschien dat Blloan dan nog met een verrassing komt in het najaar, maar dat zal het zo ongeveer zijn voor 2014.

Posted

Waar ik nu toevallig aan denk: is er nog nieuws over het slot van Magasin General? Ik meen mij te herinneren dat Kontiki zei dat dat er sneller dan verwacht zou komen maar ondertussen zijn we een jaar verder en staat het zelfs nog niet aangekondigd.

Posted

Alleen Bouncer deel 9 was bijzonder voor mij tot nu toe in 2014.Maar er zit wel wat aan te komen...

Die 'Krasse knarren ' van Dargaud kreeg alvast geweldige recensies in Frankrijk ,eveneens 'Tyler Cross'ook Dargaud.

'Voor een beetje geluk ' (Saga) en 'La Mondaine (nieuwe Zidrou in 2 delen )schijnen ook zeer goed te zijn.

Alles voor zeer binnenkort.Afwachten maar....

Posted

Mijn gevoel is juist 't omgekeerde, dat 't dit jaar best meevalt, tot nu toe. Elfen, Golden Dogs, Folies Bergère, Tessa, Ekho, Elfquest, Zombillenium,... ik ga niet klagen. :)

Posted

Ik ben nog niet helemaal bij met lezen, maar toch wel een paar toppers vind ik hoor. Ik heb genoten van Ken Games, Station 16, Mattéo 3, Bouncer 9 en Ijstijd. Ik heb nog 13 nieuwe 2014 titels op stapel liggen waaronder Capricornus, Perico en Een nacht in Rome, waar ik ook nog veel van verwacht. En natuurlijk komen binnenkort Blast 4, Okko 9, Krasse knarren en Tyler Cross nog uit. En dan verwacht ik ook nog de laatste Magasin General, Azimut 2, en Inlandsis 3. En dan wordt het topboek Aama nog vertaald, evenals Het eigendom van Rutu Modan. Echte toptitels!

Posted

Hm, wat mij betreft moet het nog komen. Afgelopen weekend had ik mijn maandelijkse bezoekje aan de SSZ en kon ik maar een titel bedenken van het werk dat afgelopen maand is uitgekomen dat ik wilde hebben (Love 3), ik kon zo wel mooi een beetje inhalen maar ik heb volgens mij dit jaar meer oud werk gekocht dan nieuw. In bovenstaande lijst waren er twee die potentie hadden een klapper te worden (Sugar en IJstijd) maar het niet geworden zijn, ik vraag me dan ook af hoeveel er blijven staan. Zeker omdat er nog flink wat potentieel goed werk aan komt.

Posted

Ben ik de enige die vindt dat er dit jaar nog maar weinig verschenen is dat ECHT bijzonder is?

En dan heb ik het over Nederlandstalig of in het Nederlands vertaald.

Het kabbelt rustig verder maar er is voor mij nog maar weinig verschenen dat in mijn top 10 mag staan....

Ik volg je hier wel. Het enige dat ik echt goed vond, was Folies Bergère. Maar ik moet die nog eens herlezen om te zien of het meer was dan de waan van het moment.

Nacht in Rome, Zombillenium en Bloedheet gaan ook mijn Top-10 halen maar zijn geen absolute klassiekers.

Posted

Er is dit jaar inderdaad nog weinig verschenen. Ik merk het aan het feit dat ik al enkele boeken gelezen heb. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Posted

Ik denk dat 'het zotte geweld' van Joris Vermassen bij mij toch heel hoog gaat eindigen!

Dat vind ik ook. Die staat wel in mijn top 10.

Jammer dat het zo'n piepklein boekje is.

Posted

Ik denk dat 'het zotte geweld' van Joris Vermassen bij mij toch heel hoog gaat eindigen!

Zaterdag ll. laten signeren in 'de poort' en vannacht uitgelezen!

Je leest het in één ruk uit! Aangrijpend!

• 2 weeks later...
Posted

Nog steeds veel te lezen, maar even een update tot nu toe:

1. Eerlijke lui 3
2. Mattéo 3
3. Station 16
4. Ken Games

5. Capricornus 16: Close-up

6. Een nacht in Rome 2

7. Capricornus 15: New York
8. Bouncer 9: And Back
9. Bloedheet
10. De allerlaatste tijger

Niet (meer) in de top 10: Diosamante, Omnivisibilis, Noach 3, Noach 4, IJstijd, Sugar

Nog te lezen: De hel van het Oostfront 2, Eva's GeSternte, Zonder filter, Conquistador 3, Perico 1, Typhaon, Pelikaan protocol 2, Folies Bergere, Pablo 3, De kraker de agent de jurist en de stad, Stomp, Prins Boerke.

Posted

2. Zombillenium 3

3. Bloedheet

4. Eerlijke lui 3

5. Stomp 

6. Een nacht in Rome 2

7. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio

8. Bouncer 9: And Back

9. Sugar

10. Transmetropolitan 4

11. Django Unchained

12. De Ijstijd

Posted

2. Blast 4

3. Zombillenium 3

4. Bloedheet

5. Eerlijke lui 3

6. Stomp 

7. Een nacht in Rome 2

8. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio

9. Bouncer 9: And Back

10. Sugar

10. Transmetropolitan 4

• 2 weeks later...
Posted

1. Folies Bergère

2. Blast 4

3. Krasse Knarren 1

4. Zombillenium 3

5. Bloedheet

6. Eerlijke lui 3

7. Stomp 

8. Een nacht in Rome 2

9. Okko 9

10. Het zotte geweld

11. Waar sprookjes vandaan komen: Pinokkio

12. Bouncer 9: And Back

13. Sugar