Ga naar inhoud

29E Brabants Stripspektakel In Valkenswaard Op 30 & 31 Augustus 2014


BSS

Recommended Posts

Zet het alvast in je agenda : 30 & 31 augustus - het Brabants Stripspektakel in Valkenswaard !

Weer in het Sportcentrum Valkencourt

 

Wat is er zoal te verwachten :

- De uitgeverijen pakken weer flink uit met meer dan 25 speciale beursedities & nieuwe boekverschijningen

- meer dan 40 tekenaars uit binnen- & buitenland

- bijzondere tentoonstelling van zeer aparte strip-gerelateerde items

- grote kinderhoek met o.a. Geronimo Stilton en nu ook Dolfje Weerwolfje en de Strip2000 kinderspellen

- striptentoonstellingen in de bibliotheken van Valkenswaard en Eindhoven

 

Zodra we namen van tekenaars vrij kunnen geven zullen we dit (hier) doen.

 

 

Houd de website in de gaten voor de laatste updates :

www.brabantsstripspektakel.com

 

 

post-247-0-00134200-1396428751_thumb.jpg

Link naar reactie

Dark Dragon nieuws van facebook: "Goed nieuws! Khaal 2 komt uit in juli & Valentin Secher (de tekenaar ervan) komt deze signeren op de beurs in Valkenswaard op 30 &31 aug."

 

Fantastische tekeningen maar wat een vreselijk steroïden verhaal, maar ik zal erbij zijn in Valkenswaard!

Link naar reactie
  • 1 month later...

De voorbereidingen zijn in volle gang.

Bijna alle kramen (97%) zijn verhuurd.

 

De teller van de tekenaars staat al boven de 40 !

 

Bij de uitgeverijen zal flink gesigneerd worden :

DDB neemt zo-wie-zo Valentin Secher & Tregis mee

Bij Arboris zit Carlos Vila --> primeur van 'zuster Fidelma'

Danny Jockheere neemt Bono, Pacques, Fournier en Mezzomo mee

Bij Daedalus zitten Huout + zijn vrouw (inkleurster)

De bijna volledige Strip2000 stal zal aanwezig zijn

Bij Saga zitten Criva & Verhast en Jef Broekx

Arcadia neemt Wasterlain mee

Verder zitten bij allerlei uitgeverijen diverse tekenaars te signeren

 

Kijk voor de lijst van auteurs op :  www.brabantsstripspektakel.com

 

Dick Heins en Meinder Buynink geven weer tekenworkshops --> kunnen de dedi-jagers zelf tekeningetjes leren maken  :e005:

 

Bijgevoegd nog de laatste folder, met de beursuitgaven

post-247-0-51814800-1401127762_thumb.jpg

post-247-0-10358300-1401127782_thumb.jpg

Link naar reactie

Hebben die Bartjes ook een nieuw boek ?

We zijn nog druk bezig deel 1 & 2 te promoten. Barcas is al vergevorderd met het scenario van deel 3. Ik zal vermoedelijk deze zomer kunnen beginnen aan het tekenwerk. Het is en blijft een bijberoep voor ons, hé. Dat wil zeggen: avond- en nachtwerk... Dat gaat dus niet aan hetzelfde tempo als bij de professionals.

:e012:

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Hebben die Bartjes ook een nieuw boek ?

 

zoals mijn collega al zei is ons tempo afhankelijk van de tijd die we er na de werkuren, verbouwingen, thuiswerk en gezinsaandacht kunnen insteken.

 

Bovendien hebben we vorig jaar deel 2 nog niet in Valkenswaard voorgesteld. Enkel het inmiddels bijna uitverkochte deel 1 (in eerste druk). Dus dit jaar komen we met de tweede druk van deel 1 en de eerste druk van deel 2 ... eh ... daar moet ik zelf toch ook eerst eens over nadenken?

 

Maar aangezien Valkenswaard aan het einde van de zomer is, zou het zo maar kunnen zijn dat je daar als eerste enkele pagina's van het nieuwe album in exclusieve pre-preview kan bewonderen. Gratis dan nog wel. Als éérste hé* !!!

 

* enkel wie daadwerkelijk als eerste aan onze stand staat en ook de map met tekeningen bekijkt, kan dit claimen. Al wie daarna komt mag niet meer zeggen dat ie als eerste de pagina's gezien heeft. Maar de pre-preview blijft natuurlijk wel geldig :) 

Link naar reactie

ah, die natte aap toch :)

 

 

Hoezeer ik de beide Barten mag, de kans dat ik op een holletje direct sochtends in Valkenswaard naar hun stand ren schat ik toch rond de 0%.

 

retep, je breekt mijn ouwe hart. Of bedoelde je dat je eerder 's vanaf een dag eerder voor de deur gaat kamperen zodat je als eerste binnen bent en dan rustig op een normaal tempo als eerste naar onze stand komt?

Link naar reactie

Dat spijt me dan Barcas aap. de Valkenswaardse beurs kent een vast patroon: lang onderhandelen met Lecram over de vertrektijd (Lecram is een luilak), met de trein naar Rott. Alexander, daar overstappen in de Lecram bolide, een ritje door het brabantse land, 45 minuutjes wachten achter een touwtje en dan een sprintje naar de stand met de meest aansprekende tekenaars.

Link naar reactie

Het is voor mij de enige stripbeurs waar ik naartoe ga, en het is altijd een vakantie-gevoel voor ons.

Lekker ontspannen ritje naar Valkenswaard, weinig verkeer, rond een uur of 11 aankomen, beetje rondwandelen op de beurs. Een hapje gaan eten in het cafetaria/restaurant, vrouw en kinderen gaan daarna buiten wat wandelen of zwemmen, en ik ga weer terug wat rondkuieren binnen.

Link naar reactie

Inderdaad. Ik weet dan ook nog niet helemaal zeker of ik dit jaar nog ga gaan.

Maar vorig jaar ben ik ook gegaan, zonder iets te kopen. Dus ...

 

Ik heb wel niet gezegd dat ik geen strips meer lees. Alleen dat ik er zo goed als geen meer koop. Af en toe koop ik er nog wel eens eentje en lees ik er nog wel eens eentje, maar ik kom niet meer elke week in de stripwinkel. Ik heb er dit jaar tot nu toe in totaal een stuk of 4-5 gekocht denk ik.

Link naar reactie

ja, daar kijk ik inderdaad ook van op. Mask leest toch geen strips meer, zegt ie zelf.

 

Hij gaat ook alleen naar die beurs om een hapje te eten en rond te kuieren, als hij dan strips ziet doet hij zijn ogen dicht. Ik verwacht wel dat hij even bij de alexander tent komt kijken, gezelli !

Link naar reactie

Ik heb er dit jaar tot nu toe in totaal een stuk of 4-5 gekocht denk ik.

 

 

Ik verwacht wel dat hij even bij de alexander tent komt kijken, gezelli !

 

het zal geen tent zijn, maar mask is zeker welkom om dit jaar zijn zesde en zevende stripboek bij de Alexander stand te komen kopen. Gesigneerd én met een dédi zelfs :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De voorbereidingen voor de beurs zijn bijna rond :

 

De teller vd tekenaars staat inmiddels op 50 en daar komen er nog wel een paar bij.

Bij Arcadia schuift (alleen !) zaterdag Renaud ook aan.

EPPO weekblad komt ook !!! Eric Heuvel, Gerben Valkema & Eric Hercules, Dick Heins zijn er zeker. Andere namen krijg ik nog door

StripSter komt ook met een boel tekenaars

Strip2000 pakt ook weer goed uit met een hele reeks tekenaars.

Wie er bij het Stripschap aanschuift weet ik nog niet.

 

Kijk op de website voor de laatste update. Ik denk dat we inmiddels toch al een mooie lijst hebben :e005:

 

Voor de treinreizigers is er op het perron ook wat te zien. Heel de maand augustus komt er een reclame filmpje van 30 seconden vd beurs op de beeldschermen. Duurt het wachten op de trein wat korter .

 

We hebben dit jaar ook een entree weekend-kaart. Krijg je 2 Euro korting op de entree. Dus dat scheelt weer wat.

 

Het programmaboekje wordt ook al weer dikker. Deze krijg je bij de entree. Daar staat ook de plattegrond in en kun je zien waar de tekenaars zitten en natuurlijk welke mooie beursuitgaven er allemaal zijn.....

 

nog 49 dagen en dan is het zover

(maar eerste even lekker op vacantie)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Nog maar een paar weekjes....

We zitten inmiddels al over de 60 stripmakers (tekenaars en scenaristen) !!

Helaas hebben Fournier, Wasterlain en Daniel vd Broek af moeten zeggen.

 

Van een aantal uitgeverijen weet ik nu nog niet welke stripmaker mee komt, dus hou de website in de gaten !

Wel www.brabantsstripspektakel.com gebruiken, want de .nl versie heeft kuren (andere webhost en bijna niet te bereiken).

Of www.stripspektakel.nl...... die werkt ook gewoon.

 

 

grt

Patrick

Link naar reactie

Nog maar een paar weekjes....

We zitten inmiddels al over de 60 stripmakers (tekenaars en scenaristen) !!

Helaas hebben Fournier, Wasterlain en Daniel vd Broek af moeten zeggen.

 

Van een aantal uitgeverijen weet ik nu nog niet welke stripmaker mee komt, dus hou de website in de gaten !

Wel www.brabantsstripspektakel.com gebruiken, want de .nl versie heeft kuren (andere webhost en bijna niet te bereiken).

Of www.stripspektakel.nl...... die werkt ook gewoon.

 

 

grt

Patrick

Ligt het aan mij of werkt er geen enkele link meer naar het festival?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...